hej jag har köpt ett asus a7v333 och undrar vilken hd jag ska köpa till jag har nu två st hd ibm 30 och 40 gig men jag tänkte göra en cs server av min gamla data och tänkte köpa en ny hd på minst 80 gig.
är det stor prestanda skillnad på en 133 och 100 hårddisk??
några prisförslag helst från itbutikken för jag ska beställa lite annat smått och gått därifrån men om det finns en billigare leverantör så kan jag köpa därifrån
mm det är lite av en smaksak det där med hårdiskarna. jag har själv en ibm 120gxl eller va den heter. Men den absolut snabbaste hårdisken är ändå WD 80 gig se (8mb cache)
fast den låter iof nog mest. sedan har du ju seagate som är tystast men jag har hört mycket om att det är varierande pristanda men det kan jag inte säga av egen erfaranhet atan det är vad jag har läst. och den ända som jag vet som har 133 är maxtor hårdisken och den kan jag i princip inget av.
jag tror att ibm, WD, seagatge är bra och det spelar inte så stor roll vilken av dem du köper. tänk på att inte följa allas vrningar om att ibm suger för det va 60 och 75 moddelerna som sög.