Permalänk

Funderingar inför mitt projekt

Tjiho!

Nu hade jag tänkt att börja på ett seriöst projekt.

Efter att ha sett alla fina byggen (sack, Jazid, Hobb3, Rizzt mm.) så blev jag riktigt sugen på att hitta på något eget
Hittade ett CM Elite 333 stående i brorsans rum, och efter att ha suttit och kollat på det i en timme hade jag många ideér.

Offer:
Chassi - Cooler Master Elite 333.
Komponenter från gamla datorn.

Färgerna i chassit kommer vara svart, vit och ljusgrön (MDPC-X-grön-sleeve grön rättare sagt).

Att göra:
[X] Måla insidan av chassi svart.
[/] Måla komponenter svart med ljusgröna detaljer.
[/] Byta ut gallret i fronten mot plexiglas som ska målas svart eller vit på baksidan.
[ ] Sleeva kablarna svart och ljusgrön.
[X] Ta bort hårddiskplatserna.
[ ] Göra någon täck-plåt för 5,25", hårddisk platserna och ev. Nätagget. Plexiglas som är målad på baksidan?
[ ] Kapa ut bitar från frontens sidor så fläkten får luft (se bild).
[ ] Hitta ett vettigt place för power-knappen.
[ ] Kapa fläktgaller.
[ ] Plexiglas fönster i sidan.
[ ] Byta fötter.
[ ] Kanske slår till med lite gravering om jag får någon bra idé
[/] Göra om fläktplatserna i fronten så det ryms 2x 92mm istället för 1x 120mm.

[X] - klart
[/] - påbörjat
[ ] - ej börjat

Det är nog allt jag har kommit på hittils, men jag lär nog komma på ännu mer hela tiden

Lite bilder på chassit:

Fronten

Fronten

Insidan

Insidan

Såhär hade jag tänkt att göra så att front-fläkten får luft. Kommer göra det på bägge sidorna, och det gör att alla knappar och USB-uttag, hörlurar/mic i fronten försvinner, så måste hitta ett annat ställe för de, men kommer nog bara använda mig av power-knappen.
Är inte helt hundra, men jag tror jag kommer ta och använda gallret som satt i fronten och kapa ut små bitar och sätta i hålen som blir. Då kan man även sätta dit dammfilter (Y).

Kunde inte ta egna bilder då chassit redan är isärskruvat till max ^^

Säg till om det är något ni undrar, och hoppas ni kan hjälpa mig. Och kom ihåg - det här blir mitt första moddade chassi, så det kommer aldrig att kunna bli lika bra som de jag nämde tidigares byggen, men jag ska göra mitt bästa

Bygglogg: http://www.sweclockers.com/galleri/5859-project-fusion-elite-...

/Alexander

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Proffsmoddare

Ännu fler roliga projekt och ideér. Lycka till!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Skrivet av sack:

Ännu fler roliga projekt och ideér. Lycka till!

Tackar!

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk

Hela swec har fått moddnings mani:p Det här kan bli väldigt bra.

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Skrivet av mikatataku:

Hela swec har fått moddnings mani:p Det här kan bli väldigt bra.

Alla har väl plötsligt fått reda på hur kul det är
Jo, vi får hoppas det, men behöver eran hjälp också

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk

Kul med mer byggen ^^
Alltid bra med många som håller på så man kan bolla idéer med varann
Lycka till!

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Skrivet av Blackgoat:

Kul med mer byggen ^^
Alltid bra med många som håller på så man kan bolla idéer med varann
Lycka till!

//BG

Tacktack

Men vad tror ni?
- Måla insidan av chassit svart med vita komponenter med gröna detaljer
eller...
- Måla insidan av chassit vitt med svarta komponenter

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Avstängd

Hmm...*fundera* vita komponenter mot svart tror jag inte gör sig bra: tänk om ett tag när "det vita blir grått" (damm etc:P) men jag hade tagit gröna komponenter.:)

edit: Alexander den store!:D - you is da man!:);):D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Skrivet av MacEnkronan:

Hmm...*fundera* vita komponenter mot svart tror jag inte gör sig bra: tänk om ett tag när "det vita blir grått" (damm etc:P) men jag hade tagit gröna komponenter.:)

edit: Alexander den store!:D - you is da man!:);):D

Ja.. det kanske blir snabbt skitigt... Får väl se till att damma av regelbundet isåfall ^^
Gröna komponenter kanske skulle se coolt ut, men det kanske blir lite mycket Får fundera mer imorgon, min hjärna börjar vara tom för ikväll

Haha

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

svart insida ska det vara punkt slut o vita detaljer är snyggt..kolla på fractal design..svart o vitt där

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

Efter att ha kollat runt överallt och googlat i ett par timmar tror jag det blir svarta komponenter med ljusgröna detaljer och vit insida på chassit. Är inte helt säker dock. Säg gärna vad ni tycker, har svårt att bestämma mig :S

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk

Ska man ha matta eller banka färger när man målar? Har ingen aning faktiskt :/
Hur målar man insidan av chassit? Behövs det någon grundfärg? Har aldrig gjort det tidigare så jag vet inte.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

Om du kör blankt kan du ju alltid köra lack på så att det håller bättre

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Skarhed:

Om du kör blankt kan du ju alltid köra lack på så att det håller bättre

Jo. Ska man inte ha lack på matt färg?

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

Då förlorar man den matta ytan

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Skarhed:

Då förlorar man den matta ytan

Jasså, det visste jag inte, fast har inte direkt tänkt på det heller...

Men vad tror du om färgerna? Vilka ska jag ta? Har jag tur hinner jag fara och köpa färg imorn så jag kan börja, men måste veta hur det ska se ut så att jag inte köper för mycket/lite ^^

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Skrivet av A Sandberg:

Jasså, det visste jag inte, fast har inte direkt tänkt på det heller...

Men vad tror du om färgerna? Vilka ska jag ta? Har jag tur hinner jag fara och köpa färg imorn så jag kan börja, men måste veta hur det ska se ut så att jag inte köper för mycket/lite ^^

Jag ska inte bestämma färgerna ^^ När du vaknar imorrn kommer du ha en feeling och veta exakt hur det ska vara

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Skarhed:

Jag ska inte bestämma färgerna ^^ När du vaknar imorrn kommer du ha en feeling och veta exakt hur det ska vara

Kanske, men det skulle vara kul att veta vad andra tycker

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk

Ett bevis på att jag hade fel om att ljusgrön och svart inte passade ihop så bra:

Tyckte det blev väldigt fint, så det blir nog svarta komponenter med gröna detaljer.

Det gröna på bilden är något burklock jag hittade i köket och det svarta är en chassi sida

OBS! Bilden kanske inte blev så jätte bra då jag inte kan fotografera, inget stativ och har en vanlig digitalkamera. Men jag blev ganska nöjd iallafall ^^

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Skrivet av A Sandberg:

Ett bevis på att jag hade fel om att ljusgrön och svart inte passade ihop så bra:
BILD
Tyckte det blev väldigt fint, så det blir nog svarta komponenter med gröna detaljer.

Det gröna på bilden är något burklock jag hittade i köket och det svarta är en chassi sida

OBS! Bilden kanske inte blev så jätte bra då jag inte kan fotografera, inget stativ och har en vanlig digitalkamera. Men jag blev ganska nöjd iallafall ^^

Nvidia känner sig kränkta!

Tyckte att det var en väldigt bra bild, speciellt för en kompakt utan stativ, :thumbup.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Skrivet av el_genius:

Nvidia känner sig kränkta!

Tyckte att det var en väldigt bra bild, speciellt för en kompakt utan stativ, :thumbup.

Haha

Jasså, tack

Undrar en sak ang. sleevning.

Hur mycket sleeve går det åt att sleeva ett nätagg? Kommer klippa bort ganska många kablar, men räcker det med 20m?

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Skrivet av A Sandberg:

Haha

Jasså, tack

Undrar en sak ang. sleevning.

Hur mycket sleeve går det åt att sleeva ett nätagg? Kommer klippa bort ganska många kablar, men räcker det med 20m?

Bättre för mycket än fär lite

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Skarhed:

Bättre för mycket än fär lite

True

Hade tänkt att beställa 10m grön och 10m svart, men skulle vela ha lite vit också, men vet inte då jag måste köpa 10m av det också då

Behöver man köpa någon sån där crimping tool? Har aldrig sleevat förr så jag har ingen aning om vad man behöver.
Är det värt att köpa en pin-remover?

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk

Kan nog bli bra men du måste spackla igen sidapanelens hål!
Helst fixa utbuktingen med så sidan blir helt plan

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Skrivet av Sennebring:

Kan nog bli bra men du måste spackla igen sidapanelens hål!
Helst fixa utbuktingen med så sidan blir helt plan

Ska bli ett fönster där så de e lugnt

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Skrivet av A Sandberg:

Ska bli ett fönster där så de e lugnt

Haha okej

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk

Kom igen nu, hitta på ett bra namn till projektet!
Själv har jag inte kommit på något än :/

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Skrivet av A Sandberg:

Kom igen nu, hitta på ett bra namn till projektet!
Själv har jag inte kommit på något än :/

Nått med "Elite" i kanske?

Lycka till med lådan!

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, Intel 8700k, ASUS Z370-I, 16GB DDR4 3000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Skrivet av Saandberg:

Nått med "Elite" i kanske?

Lycka till med lådan!

/S

Bra idé. Kanske kommer på något nu

Tack

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk

Blir att fara och köpa färg imorgon.
Matt vit till insidan, Matt svart och Grön (om den är rätt grön) eller flourescerande grön till komponenterna.
Sen blir det väl en grå primer också

Vilken färg ska nätagget vara? Tror det blir vitt men inget bestämmt.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES