Blir det mycket skillnad om man låser upp en phenom2 x2 555BE ?

Permalänk
Medlem

Blir det mycket skillnad om man låser upp en phenom2 x2 555BE ?

Tja ja undrar om det blir så mycket skillnad om man låser upp en phenom2 x2 555BE ? eller om man låter den vara som den är ?

Skulle vara kul om nån kunde bidra med några benchmarks

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Hej jag har en 550 BE som jag har låst upp till X4 utan problem och jag har benchmarkat cpun med 3D mark 06 och fick dubbla scores med bara att låsa upp den. Jag har inte så jag kan visa bild för 3D mark 06 men berättade det gärna istället. Föresten har du låst upp din processor med kompatible moderkort ? Mvh.

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeathAdder89:

Föresten har du låst upp din processor med kompatible moderkort ? Mvh.

Hehe, har inte den prollen, men funderar på skaffa

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Hmmm aaa jag såg det på din signatur att du sitter med riktigt gamla komponenter. Det är mycket mycket bättre du köper bättre processor enligt min smak mvh.

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeathAdder89:

Hmmm aaa jag såg det på din signatur att du sitter med riktigt gamla komponenter. Det är mycket mycket bättre du köper bättre processor enligt min smak mvh.

Än 555 prollen ?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Nej jag tycker du ska köpa dej 555 BE eller 550 BE såklart

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeathAdder89:

Nej jag tycker du ska köpa dej 555 BE eller 550 BE såklart

Tycker de verka den bästa budget prollen ute på marknaden ?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Japp denna är jag riktigt nöjd med. Särskilt när jag har fått ut fyra kärnor på den för nåra timmar sen också KÖP en 550 BE. Jag har nämligen hört att 555 BE är det vissa som inte har kunnat låsa upp till X3 eller X4. För jag antar att 555 BE är en X2 som 550 BE ? Vad har du för moderkort föresten ? Mvh.

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa detta Asus M4A78L-M, mATX - Inet.se

elller ska man ta nått värre ? de står att de funkar att låsa upp att den har core unlocker

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Hej! köp ett sånt som jag har titta här Asus M4A89GTD PRO, AM3, ATX - Inet.se
det är gjort för att låsa upp 550 BE och 555 och 720 BE. Det andra är risken väldigt liten att det inte kommer lyckas låsa upp någon extra kärna vad jag tror. jag har inte ens behövt uppgradera till senaste bios för moderkortet mvh.

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Avstängd

På mitt moderkort som jag länkade om finns det en knapp som du trycker på moderkortet för aktivering av öpplåsning. Du ser det på moderkortet längst ut på moderkortet Mvh.

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeathAdder89:

På mitt moderkort som jag länkade om finns det en knapp som du trycker på moderkortet för aktivering av öpplåsning. Du ser det på moderkortet längst ut på moderkortet Mvh.

finns ju annars i bios, där man kan göra inställningar

inte allt för svårt

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Jo jag måste ändra nåra saker i bios också och sen ändra på en knapp på moderkortet. Det är ju inte säkert att det moderkortet du tittat på är lika optimerat för att låsa upp cpun. Lägg till nåra 100 lappar och köp nått som är bättre Mvh.

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem

Fick nyss hem en dator i delar från inet... Installerade windows och kollade i Everest, tempen i idle låg på ca 50c... Kollade Vcore, den var på 1,375v, blev lite ledsen Trodde inte den skulle gå att klocka alls. Nu körs som X4 B55 i 3,4Ghz i 1,28V. Har inte klockat något mer än, har höjt multiplern och sänkt vcore rätt mycket nu och den går stabilt hur man än ställer den. Klockar upp den mer när det behövs... Ligger på 48c load och 40 i idle...

EDIT: Det är en dator till min bror, synd att inte det var min Kunde knappt klocka till 3,6Ghz som X2

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUSG15:

Fick nyss hem en dator i delar från inet... Installerade windows och kollade i Everest, tempen i idle låg på ca 50c... Kollade Vcore, den var på 1,375v, blev lite ledsen Trodde inte den skulle gå att klocka alls. Nu körs som X4 B55 i 3,4Ghz i 1,28V. Har inte klockat något mer än, har höjt multiplern och sänkt vcore rätt mycket nu och den går stabilt hur man än ställer den. Klockar upp den mer när det behövs... Ligger på 48c load och 40 i idle...

EDIT: Det är en dator till min bror, synd att inte det var min Kunde knappt klocka till 3,6Ghz som X2

haha, så den blir alltså svalare när man har låst upp kärnorna ? fattar inte :S

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Hej! hur ser du tempen för dom 3 kärnorna du har låst upp då ? det går liksom inte se tempraturer för dom öpplåsta Mvh.

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeathAdder89:

Hej! hur ser du tempen för dom 3 kärnorna du har låst upp då ? det går liksom inte se tempraturer för dom öpplåsta Mvh.

Kärnorna står på 0/0/0/0c men det är ju på CPU man läser eller vad man ska säga...

ygd3n@ Sänkte volten rätt mycket, höjde multiplern och låste upp till X4/B55. Går helt stabilt. Grejen var det att vcoren var grymt hög när jag fick den. Desto lägre vcore den är stabil i= bättre. Trodde alltså att det var en riktig skit processor! Men det var det inte

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

Uh... Du har sänkt från vCore från 1,375 till 1,28v, en tiondels volt, inte en hel volt... I alla fal om jag förstår din text rätt?
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Uh... Du har sänkt från vCore från 1,375 till 1,28v, en tiondels volt, inte en hel volt... I alla fal om jag förstår din text rätt?
B!

Vad menar du Var bara lite trött, hade precis byggt en dator och installerat nytt grafikkort i en min dator + installerat två styck operativsystem...

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Skrivet av DeathAdder89:

Jo jag måste ändra nåra saker i bios också och sen ändra på en knapp på moderkortet. Det är ju inte säkert att det moderkortet du tittat på är lika optimerat för att låsa upp cpun. Lägg till nåra 100 lappar och köp nått som är bättre Mvh.

Switchen som sitter på moderkortet ändrar bara så kärnorna är upplåsta med default settings i bios, behövs inte för att låsa upp kärnorna.

Vilket moderkort du har för att låsa upp processorn spelar inte så stor roll, det beror helt på processorn om du får fungerande kärnor. Men med bättre moderkort så kan du få stabilare spänning som hjälper vid överklockning.

Det är svårt att säga vilken processor som är bäst att lyckas med upplåsning, då det bara är ett fåtal personer som skriver på forum om dom lyckas. (Tänk också på att 550 lanserades tidigare och var populärare då så många fler har den processorn.)
AMD har förbättrat deras tillverkning så med 555 har du bättre stepping som i genomsnitt klockar bättre(och kanske fler fungerande quads)

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD