Klocka XMS3 DDR3 1600 Mhz ram minnen ?

Permalänk
Avstängd

Klocka XMS3 DDR3 1600 Mhz ram minnen ?

Hej fick hem mitt nya ASUS M4A89 GTD PRO Core unlocker och mina nya Corsair XMS3 DDR3 1600 Mhz ram minnen på 4 GB igår och nu undrar jag hur mycket högre fart jag kan klocka upp minnena ? Vad jag vet nu enligt mitt bios så körs minnena i 1600 Mhz med 1.65 vcore. Standard vcore är 1.65 Vcore för domma minnena. Hur går jag nu till väga för att klocka dom lite grann ??. jag vet att jag måste göra det i bios men vet inte vilka bios inställningar typ ??. finns det Någon här som kan skicka guide om hur man klockar sina ram minnen eller ?? Mvh.

se länk på minnena -

CORSAIR XMS3 4 GB 1600 Mhz @ pici.se

ändringar.
Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem

Varför ska du klocka dem?

Permalänk
Skrivet av Erben:

Varför ska du klocka dem?

Kanske för att han vill att minnena skall gå snabbare?

Visa signatur

Silverstone Fortress FT02B | XFX XXX Edition 750W| be quiet! DarkRock Pro C1 | Intel Core i5 2500K | Corsair 16GB 1600MHz 9-9-9-24/VENGEANCE LP | Asus Sabertooth p67 | Asus GTX 680 DirectCUII | Samsung Evo 850 250gb + 1tb western digital green

Permalänk
Avstängd

Ja precis dom klarar säkert upp till 2000 Mhz. Ingen som vet vad jag måste ändra i bios å så vidare ? Mvh.

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem

Det finns egentligen bara två anledningar till att klocka minnena. Den ena är om du ska klocka processorn. Den andra är för att få ett stabilt system om moderkortets autofunktion ej klarar av det själv. Du vinner nämligen inte speciellet mycket på att klocka endast minnenna. Därför är fråga vad ska du ha det till? Skillnaden i spel är så liten att det knappt ens är värt att lägga ner den tid det tar att hitta rätt inställningar. Skillnaden mellan 1600MHZ och 2000 MHZ gör kanske 1 fram i spel som CS. Så om du endå vill klocka upp dem till en högre hastighet så måste du tänka på att de ej är gjorda för det från början och kommer därför att behöva en större mängd kyla för att vara stabila i längden.

Permalänk
Skrivet av Erben:

Det finns egentligen bara två anledningar till att klocka minnena. Den ena är om du ska klocka processorn. Den andra är för att få ett stabilt system om moderkortets autofunktion ej klarar av det själv. Du vinner nämligen inte speciellet mycket på att klocka endast minnenna. Därför är fråga vad ska du ha det till? Skillnaden i spel är så liten att det knappt ens är värt att lägga ner den tid det tar att hitta rätt inställningar. Skillnaden mellan 1600MHZ och 2000 MHZ gör kanske 1 fram i spel som CS. Så om du endå vill klocka upp dem till en högre hastighet så måste du tänka på att de ej är gjorda för det från början och kommer därför att behöva en större mängd kyla för att vara stabila i längden.

En dator är ju kass om den inte klarar full fps i CS så lär ju inte få en till frame om han överklockar minnena

Visa signatur

Intel Core i5 760@3,2ghz , Gigabyte P55A-UD3 , Geforce GTX 570 , Corsair XMS3 1600mhz cl7 - 4gb , Corsair VX550w , Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem

Överklocka processorn om du vill att ditt system ska gå snabbare

Visa signatur

ROG