Permalänk

Ny dator :D AMD 1090T, Crosshair IV, HD 5870

Tjenare!
Jag har tagit lite bilder på min nya dator som jag har köpt för sommarjobbs pengarna
Detta är min första helt egna dator då min gamla bestod av delar från min brors gamla.

Specs:

AMD Phenom II X6 1090T BE @ 3,9 Ghz
Asus Crosshair IV Formula
HIS HD 5870
A-Data 8 GB RAM 1600 Mhz
Western Digital Black 1 TB SATA 3
Corsair H50
Fractal Design Define R2
Fractal Design Tesla 650W
D-Link DWA-547 Wi-Fi kort
Samsung DVD-brännare

Skärm: Samsung XL2370 23" LED

Tangentbord: Razer Lycosa

Mus: Gammal Logitech (ska snart köpa en Razer Mamba)

PS3 Slim 250 GB

Är superduper nöjd med datorn

Ny dator AMD 1090T, Crosshair IV, HD 5870

Permalänk
Medlem

grattis till första datorn

Visa signatur

i7 3770k @ 4.2, 16gb dominator platinum @ 1866, 2x 780Ti Classified, FT02, Corsair m65 vit, Ducky Shine 3 MX Brown vita keycaps, Asus Xonar STX, Sennheiser HD650, Asus Rog Swift PG278Q

Permalänk
Skrivet av lolbarn5:

grattis till första datorn

Tackar!

Permalänk
Hedersmedlem

Det var nog det stilrenaste rummet jag sett. Mkt snyggt

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av MulleEng:

Det var nog det stilrenaste rummet jag sett. Mkt snyggt

Tack så mycket
Jag försöker hålla det så

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Det var nog det stilrenaste rummet jag sett. Mkt snyggt

+1

Det var verkligen stilrent, snyggt första bygge också! Det enda du kan tänka på är att få till en snyggare kabeldragning, annars riktigt bra:)

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk
Skrivet av Sewerin:

+1

Det var verkligen stilrent, snyggt första bygge också! Det enda du kan tänka på är att få till en snyggare kabeldragning, annars riktigt bra:)

Tackar
Jag ska försöka fixa till lite bättre kabeldragning men det var lite svårt att få på sidopanelen på slutet och jag ville testa den så fort som möjligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton7795:

Tackar
Jag ska försöka fixa till lite bättre kabeldragning men det var lite svårt att få på sidopanelen på slutet och jag ville testa den så fort som möjligt

Ett tips hade ju varit ett modulärt nätagg. Sen kan du lägga lite kablar under hårddisken också.:)

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk
Medlem

Klockren dator.
Jag funderade på något liknande, men det blir nog lite "overkill" för mig som inte spelar utan mest surfar. Vad hamnade hela paketet på för pris?

Var det något bekymmer att få igång allt? Vissa har ju haft bekymmer att få igång X6 processorerna med en del moderkort, men detta "top-of-the-line" så ska det väl bara lira. Jag läste något om att en del haft problem med nordbryggan på Asus Crosshair IV Formula. Är detta bekymmer ett minne blott, eller fortfarande något som man bör se upp med?

Toppbetyg får du på denna läckra dator :-).

/Manor

Visa signatur

Chassi: NZXT H2 | MB: ASUS Sabertooth P67 REV B3 | CPU: Intel Core i7 2600K @ 3,4 GHz | Internminnen: Corsair 8GB DDR3 XMS3 1600MHz | CPU-kylare: Noctua NH-C14 | GPU: Gigabyte Geforce 9600GT 1GB Silent | SSD: Samsung 840 EVO 120GB | HDD: Western Digital 1TB SATA-6 | Skärm: HP 2710m | PSU: Corsair HX-650W modulär

Permalänk
Skrivet av Manor:

Klockren dator.
Jag funderade på något liknande, men det blir nog lite "overkill" för mig som inte spelar utan mest surfar. Vad hamnade hela paketet på för pris?

Var det något bekymmer att få igång allt? Vissa har ju haft bekymmer att få igång X6 processorerna med en del moderkort, men detta "top-of-the-line" så ska det väl bara lira. Jag läste något om att en del haft problem med nordbryggan på Asus Crosshair IV Formula. Är detta bekymmer ett minne blott, eller fortfarande något som man bör se upp med?

Toppbetyg får du på denna läckra dator :-).

/Manor

Datorn gick på ca 14 000 kr.
X6 processorn fungerade utmärkt med moderkortet.
Jag har inte märkt några problem med nordbryggan, dock har jag lite problem med interminnerna ibland när jag startar upp datorn. Men detta löser sig när man använder MemOK
Jag tackar så mycket för betyget

Permalänk

Fy f*n vilken nice skärm 5p

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Skrivet av Alucard88:

Fy f*n vilken nice skärm 5p

Tackar

Permalänk
Medlem

Hur är skärmen? Har velat köpa den men aldrig gjort det. Är responstiden bra, och alla färger?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xounox:

Hur är skärmen? Har velat köpa den men aldrig gjort det. Är responstiden bra, och alla färger?

Köpte en likadan skärm hos inet för ett tag sen. Riktigt fina färger och 2 ms responstid. Sen tkr jag att det e skit snygg :).

Visa signatur

Intel i7 860 @ 2,8 Ghz - Msi P55-GD65 - Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8 GB - 2 St XFX Radeon HD 5770 1GB - 2 St Crucial C300 64 Gb SSD - Fractal Design XL Black - Corsair TX 650W
Hp ProBook 4530s
iMac 20 tum från 2008
iPhone 3G 16 GB - iPhone 4 32 GB - iPhone 5 32 GB

Permalänk
Skrivet av xounox:

Hur är skärmen? Har velat köpa den men aldrig gjort det. Är responstiden bra, och alla färger?

Skärmen är underbar!! Har kollat på lite Blu-Ray filmer från PS3:an och det ser fantastiskt ut.
Det ända negativa med den är la att ramen runt den kan vara lite tjock om man skulle vilja köra Eyefinity.

Permalänk

Klockrent bygge, mkt fina bilder och en helt perfekt datahörna...
4 p.

Permalänk
Skrivet av Johnsson-s:

Klockrent bygge, mkt fina bilder och en helt perfekt datahörna...
4 p.

Tackar så mycket!

Permalänk
Medlem

Det snyggaste och stilrenaste bygget jag någonsin sett ! Bättre kabeldragning hade inte suttit fel var sommarjobbade du någonstans ?

Visa signatur

ROG

Permalänk
Skrivet av HAIDERRR:

Det snyggaste och stilrenaste bygget jag någonsin sett ! Bättre kabeldragning hade inte suttit fel var sommarjobbade du någonstans ?

Tackar Jag har fixat med kabeldragningen så det är snyggare, har bara inga nya bilder på det.
Jag jobbade i en betongfabrik

Permalänk

snyggt rum