Permalänk
Medlem

Komplettera min UFO lampa

Hej.

Just som rubriken säger. Jag behöver lite hjälp med att komplettera min UFO lampa av märket Mathmos. Har varit inne på tillverkarens hemsida Mathmos Lights & Lava lamps UK men det verkar inte som om produkten finns kvar längre.

En bild finns här: 100_0260 | Flickr - Photo Sharing!

Det jag behöver är den översta delen med fiberoptiken. Den är lite hängig och dessutom har änden som sitter fast i lampan smält ihop lite grann. Vet ni något så hör av er.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Medlem

Mathmos Lights - EU Shop

Man hittar iofs inget om reservdelar till lampor av din modell (du behöver ju ny fiberoptik) .. har du provat att maila dom?

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av getskägg:

Mathmos Lights - EU Shop

Man hittar iofs inget om reservdelar till lampor av din modell (du behöver ju ny fiberoptik) .. har du provat att maila dom?

Mvh

Hej.

Nej, det har jag i och för sig inte gjort. Men jag är tveksam till att de har full koll på sina svenska återförsäljare. (Jag brukar inte göra affärer över nätet).

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Medlem

Hej igen.

Jag skickade precis ett mejl. Vi får se vart det leder.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagab:

Hej igen.

Jag skickade precis ett mejl. Vi får se vart det leder.

Hoppsan, det här blev en trippel. Nå, detta är ingen Bump.

Fick ett svar från Mathmos. Tyvärr hade de ingen reservdel till min lampa så därför skickar jag ut frågan på forumet. Om någon var var man får tag i den fiberoptiska delen till min ufolampa så gör ett inlägg.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk

är det inte billigare att köpa nytt?

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MIFFo_BEast:

är det inte billigare att köpa nytt?

Hej.

Det kanske det är men det är inga fel på resten av lampan och dessutom vet jag inte var man får tag på samma typ av lampa. Den finns tydligen inte i Mathmos sortiment längre.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Testpilot

När vi är inne på Mathmos, hur är kvalitén på deras lavalampor? är det värt att betala extra för en Mathmos för att den ska hålla i längden? de lampor jag har haft är billiga från teknikmagasinet eller Clas Ohlson och de håller inte i längden utan vaxet vägrar till slut att sväva uppåt.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Är inte UFO- och lava-lampor hyffsat ute

Permalänk
Medlem

Det har jag ingen aning om. Fick mitt "UFO" i present för ett antal år sedan. Och jag tycker att min sort med metall (alu?) på ovansidan är väldigt fin. Det finns andra modeller av plast med lysdioder rund "midjan" men de är inte alls lika fina.

Svar till "hunden". Jag har hört att en Lavalampa inte ska stå i direkt solljus men jag skulle tro att innehållet åldras även om den inte gör det. Jag är ingen expert på området utan spekulerar bara.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone