Permalänk

System Req Black Ops

Tänkt köpa ny dator snart eftersom min burk bara klarar sig till mw2 och är nog inte så värd att bygga på eftersom det är en DELL från ca 2004. Så jag undrar om någon har en aning om System Req för Black Ops som kommer nu i höst ? Vet att det inte släppts någon officiell system req för det än men någon som är bra på detta och typ kan gissa sig fram ?:p

Skulle vara mkt tacksam för svar

Visa signatur

Book 13"

Permalänk

ungefär som MW2 skulle jag säga då det inte har gått särskilt mycket framåt sen det spelet. lite mer borde det nog va iaf.

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Medlem
Skrivet av emildooooo:

ungefär som MW2 skulle jag säga då det inte har gått särskilt mycket framåt sen det spelet. lite mer borde det nog va iaf.

Har inte gått särskilt mycket framåt sedan CoD 2

Permalänk
Skrivet av emildooooo:

ungefär som MW2 skulle jag säga då det inte har gått särskilt mycket framåt sen det spelet. lite mer borde det nog va iaf.

Ah okey

Visa signatur

Book 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av RuZzNinjA:

Tänkt köpa ny dator snart eftersom min burk bara klarar sig till mw2 och är nog inte så värd att bygga på eftersom det är en DELL från ca 2004. Så jag undrar om någon har en aning om System Req för Black Ops som kommer nu i höst ? Vet att det inte släppts någon officiell system req för det än men någon som är bra på detta och typ kan gissa sig fram ?:p

Skulle vara mkt tacksam för svar

En annan lösning skulle vara att skippa ny dator samt kommande CoD och helt enkelt donera pengarna till Valve, Bethesda, Bohemia, Frozenbyte, Bioware, Firaxis eller annan vettig utvecklare. Eller helt enkelt vilken utvecklare som helst som inte har någon koppling till ActivistSun.

Permalänk
Medlem

Det spelet kommer garanterat att ha denna
system req

Minimum
operating system Windows Operating System Windows 7 64 bit
CPU Intel 980x 6 cores or higher
Memory 6144 MB
Hard Drive Space 32 GB of free space
Graphics Hardware Nvidia GeForce gtx 480 (1536 MB) or ATI Radeon 5970 (2048 MB) or higher
Network Internet or LAN connection required for multiplayer and online activation

eller iaf va jag tror. . .

Permalänk
Skrivet av Pewtah:

Det spelet kommer garanterat att ha denna
system req

Minimum
operating system Windows Operating System Windows 7 64 bit
CPU Intel 980x 6 cores or higher
Memory 6144 MB
Hard Drive Space 32 GB of free space
Graphics Hardware Nvidia GeForce gtx 480 (1536 MB) or ATI Radeon 5970 (2048 MB) or higher
Network Internet or LAN connection required for multiplayer and online activation

eller iaf va jag tror. . .

Sluta trolla, det finns folk som tror på allt dom läser på nätet

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Det spelet kommer garanterat att ha denna
system req

Minimum
operating system Windows Operating System Windows 7 64 bit
CPU Intel 980x 6 cores or higher
Memory 6144 MB
Hard Drive Space 32 GB of free space
Graphics Hardware Nvidia GeForce gtx 480 (1536 MB) or ATI Radeon 5970 (2048 MB) or higher
Network Internet or LAN connection required for multiplayer and online activation

eller iaf va jag tror. . .

puf.. Klarar jag bus enkelt!

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pewtah:

Det spelet kommer garanterat att ha denna
system req

Minimum
operating system Windows Operating System Windows 7 64 bit
CPU Intel 980x 6 cores or higher
Memory 6144 MB
Hard Drive Space 32 GB of free space
Graphics Hardware Nvidia GeForce gtx 480 (1536 MB) or ATI Radeon 5970 (2048 MB) or higher
Network Internet or LAN connection required for multiplayer and online activation

eller iaf va jag tror. . .

tro gör man i lämplig lokal inte på ett forum.
troll

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redzo:

tro gör man i lämplig lokal inte på ett forum.
troll

Vem vet vilket "tro" jag menar!

Jag kanske sitter i en lämplig lokal?

nej men på vilket sätt var det där trollning?:P

Skrev ju inte precis, HAHAH TS SUGER, SKAFFA EN BÄTTRE DATOR, JAG ÄR ANONYM JAG KAN VARA ETT AS! eller gjorde jag det?:P så anonym är jag dock inte. -.- menmen Urban Dictionary: trolling

Permalänk
Inaktiv

Som MW2 skulle jag också tro.
Något lite högre kanske, men det är nog marginellt isf.

Permalänk

Exakt samma som MW2, då de använder samma grafikmotor.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zeuxlarsson:

Exakt samma som MW2, då de använder samma grafikmotor.

Det gör ju MW och MW2 också...

MW:
CPU: Intel(R) Pentium(R) 4 2.4 GHz or AMD(R) Athlon(TM) 64 2800+ processor or any 1.8Ghz Dual Core Processor or better supported
RAM: 512MB RAM (768MB for Windows Vista)
Video card: NVIDIA(R) Geforce(TM) 6600
or better or ATI(R) Radeon(R) 9800 Pro or better

MW2:
Processor: AMD 64 3200+ eller Intel Pentium 4 3,0 GHz (eller bättre)
RAM: 512 MB RAM (XP) / 1 GB RAM (Vista)
Grafikkort: Nvidia Geforce 6600GT (256 MB)/ATI Radeon 1600XT eller bättre (Shader Model 3.0)

Permalänk
Medlem

Om Black Ops skulle få DirectX 11 only support skulle jag bli gladare än gladast.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av REALIN:

Om Black Ops skulle få DirectX 11 only support skulle jag bli gladare än gladast.

Kommer inte hända.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Kommer inte hända.

snap!

Visa signatur

i7 860 @ 2.80 GHz | H50 PnP | XFX 5770 | XMS3 4 GB | FD R3
Fraktfritt Inet https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Permalänk

om du ska köpa en speldator med relativt skaplig prestanda tror jag inte du behöver oroa dig, mw2 var ju inte direkt krävande.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Exakt samma som MW2, då de använder samma grafikmotor.

Fel. Det skulle då innebära att alla spel som använde tex. Unreal Engine 3 hade samma systemkrav, knappast.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Kommer inte hända.

Jag vet.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Exakt samma som MW2, då de använder samma grafikmotor.

Du verkar tydligen inte veta hur många som spel egentligen använder samma spelmotor...

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Det beror ju på hur mycket man fyller grafikmotorn med också...

Men eftersom det lär begränsas ganska mycket på grund av konsollerna så är det väll ganska likvärdigt som föregångarna.

Förhoppningsvis lägger de in superhögupplösta texturer och fantastisk extra-kräm i PC-versionen, men det kommer inte hända. Men du kan ju alltid höja AA ordentligt, bara för att.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Skrivet av Redzo:

tro gör man i lämplig lokal inte på ett forum.
troll

Tycker du borde lära dig skillnaden mellan trolla och sarkasm :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Vem vet vilket "tro" jag menar!

Jag kanske sitter i en lämplig lokal?

nej men på vilket sätt var det där trollning?:P

Skrev ju inte precis, HAHAH TS SUGER, SKAFFA EN BÄTTRE DATOR, JAG ÄR ANONYM JAG KAN VARA ETT AS! eller gjorde jag det?:P så anonym är jag dock inte. -.- menmen Urban Dictionary: trolling

Du trollade med din kommentar

T.ex om i7 980x ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det någon som vet när systemkraven för Black Ops kommer att släppas ?