Permalänk
Medlem

Polis ringde mig?

En man som utgav sig för att vara polis ringde mig idag och jag försöker utreda om det var en busringning eller inte. Saken är den att jag jobbade och var med en kund, erbjöd mig att ringa upp men sa att han kunde ringa upp om en kvart. En kvart senare hade han ringt, men då satt jag i telefon och kunde inte svara. Jag försökte ringa men fick inget svar.

Han ringde från ett 010 nummer, använder poliser sådana eller skall jag oroa mig? Han lät väldigt sur i luren...

Visa signatur

i5-4200u 1,6ghz|8gb ddr3|GT750m 4gb

Permalänk

jepp 010 använder de

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk

jo och du ska vara förjävla orolig.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

kan stämma att de använder 010.
om du ska oroa dig? har du gjort något olaglig? om inte, så behöver du nog inte oroa dig.

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk

Nu får du allt sluta att fildela

Nja de kan väl ringa för alla olika saker. tex att du kan ha sett ett brott eller att du är misstänkt eller så har de väl inget vettigare för sig

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Såvitt jag vet har jag inte gjort något olagligt :). Notera även att han ringde på mitt jobbnummer som inte ens är registrerat på mig. Hur fick dom tag på det?

Visa signatur

i5-4200u 1,6ghz|8gb ddr3|GT750m 4gb

Permalänk
Medlem

Hade du varit i riktig trubbel hade dom arresterat dig innan dom ringde

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Skrivet av wushu:

Såvitt jag vet har jag inte gjort något olagligt :). Notera även att han ringde på mitt jobbnummer som inte ens är registrerat på mig. Hur fick dom tag på det?

Ja du..vad har du för jobb?

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av H3Nc3:

Ja du..vad har du för jobb?

Polis?

Visa signatur

Hmm

Permalänk
Medlem

Om någon utger sig för att vara polis i telefon ska man be om att få se någon typ av legitimation.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ilja:

Om någon utger sig för att vara polis i telefon ska man be om att få se någon typ av legitimation.

What you wrote there, I read it.

Men det är annars ett bra trix. Be om för och efternamn och arbetsplats, ring sedan arbetsplatsen och kontrollera.

Eller, be om personnummer. Om di krånglar, då är di polis.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag tänker spontant att någon som har ditt nr har åkt fast för kanske langning eller liknande, och de går igenom hans/hennes telefonbok för de ser att ni ringts vid något suspekt tillfälle eller något.

Edit:
eller näförresten. De jag känner som blivit uppringda av polisen har alltid fått samtal från dolt nr.

Permalänk

hahahahhah !
90:or också xD hahahahaha!

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

Haha hoppas ingen gick på det för då är det illa, riktigt illa ^^

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk

har de kommit och burat in dig ännu?

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MIFFo_BEast:

har de kommit och burat in dig ännu?

Om 5 år kommer vi få svar i precis denna tråden.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Om 5 år kommer vi få svar i precis denna tråden.

Fast innan dess har vi nog listat ut svaret

Permalänk

Jag tror att Gunvald har varit på G igen.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk

Kan meddela att wushu har åkt dit för fildelning, och vi kommer inte höra av honom på ett tag

Permalänk
Skrivet av Generalkyckling:

Kan meddela att wushu har åkt dit för fildelning, och vi kommer inte höra av honom på ett tag

Han var online för så lite som 1,½ timme sedan

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av Generalkyckling:

Kan meddela att wushu har åkt dit för fildelning, och vi kommer inte höra av honom på ett tag

Skrivet av -=FULLMOON=-:

Han var online för så lite som 1,½ timme sedan

Haha, FAIL på kycklingen ^^

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Skrivet av Generalkyckling:

Kan meddela att wushu har åkt dit för fildelning, och vi kommer inte höra av honom på ett tag

haha fyfan va lågt av dig

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Han var online för så lite som 1,½ timme sedan

Helt säkert polisen som samlar bevismaterial.

Skrivet av MIFFo_BEast:

haha fyfan vad lågt av dig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cloudstone:

Hade du varit i riktig trubbel hade dom arresterat dig innan dom ringde

Knappast. Däremot hade han blivit anhållen.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Skrivet av Crippa90:

Knappast. Däremot hade han blivit anhållen.

Se på fan, var ett tag sedan man såg dig på swec. ^^

Förövrigt angående fildelning hade det ju varit helt underbart om de ringt upp och tjötat lite med än innan de kommer och plockar diskarna. Då hinner man ju stapla upp dem fint i hallen så de inte behöver lägga skattebetalarnas pengar på att skruva upp servrar som kan ta onödig tid.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Skrivet av Evil_AnAnAs:

Se på fan, var ett tag sedan man såg dig på swec. ^^

Förövrigt angående fildelning hade det ju varit helt underbart om de ringt upp och tjötat lite med än innan de kommer och plockar diskarna. Då hinner man ju stapla upp dem fint i hallen så de inte behöver lägga skattebetalarnas pengar på att skruva upp servrar som kan ta onödig tid.

Haha... Isf är de ju bara Ge de C: och lämplig disk filerna ligger på som de anmält en för (de kan ju inte anmäla en för några filmer etc som man har om de ser det vid evt utredning. finns ju ingen anmälan på det så då kan man lungt fortsätta med sina D: E : osv i en annan dator )

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

När jag har med polisen att göra i telefonen så motringer jag alltid och ser till att går det via en växel. Samt kontrollerar nummer via hitta / eniro och ingen tycker att det är någe konstigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crippa90:

Knappast. Däremot hade han blivit anhållen.

Ah! Helt rätt såklart. Håller förresten med onda ananas att det är gött att se dig här igen.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cloudstone:

Ah! Helt rätt såklart. Håller förresten med onda ananas att det är gött att se dig här igen.

Äsch, säger ni bara. När jag väl börjar argumentera med/mot er så önskar ni att jag vorre bannad för livet.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W