PS3 hackad via USB - på riktigt denna gång?

Permalänk
Medlem

PS3 hackad via USB - på riktigt denna gång?

Hackers may have cracked PS3 - Page 1 | DigitalFoundry | Eurogamer.net

Där finns också länkar till filmer som visar när osignerad kod körs.

Ser ut som att PS3:ans piratfria dagar kan vara över, till slut.

Mods: Om detta bryter mot några regler - hojta till.
//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Det här vore ju ytterst trevligt då jag planerar att köpa en PS3a nu när lönen kommer=D

Ser ju grymt bra ut på filmerna, bara hoppas att det är sant=D

Permalänk
Hedersmedlem

Tråkigt tycker jag faktiskt. Det vore kul med ett växande homebrew community men detta kommer i 99% av fallen gå till piratkopiering. Folk köper, lånar och hyr spel, kopierar till disken och lämnar tillbaka.

Jag har faktiskt spelat en hel del på min PS3 eftersom jag bara köpt de spel jag verkligen velat ha samt några kanske mindre värda på PSN. Men det är småpengar. Att ha tillgång till hur mycket spel som helst gör bara att man spelar mindre och tröttnar direkt.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Medlem

Det är ju ingen som tvingar dig att använda dig av tekniken.
Xbox 360 har man ju kunnat flasha/chippa/whatever hur länge som helst, men min är fortfarande orörd, likaså mina kompisars, och majoriteten av alla spelare väljer att inte flasha/chippa.
Så vad är problemet?

MVH //Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Hedersmedlem

Problemet är att SONY kommer gå ape shit på allt nu. Och i slutändan är det vi som får ta smällen. Frågan är hur det blir med spel, filmer och liknande från Playstation Store t.ex? Kommer de på något sätt att ta sig runt kopieringsskydden där så blir det höjda priser, sämre utbud osv säkert. Själv har jag väntat länge på video och comics store i sverige/norge. Kan de inte erbjuda ett säkert sätt för rättighetsinnehavarna så kan vi glömma alla planer på att lansera detta utanför US/UK nu.

Sen vill jag inte tänka på vad som kan hända om folk kommer åt maskinen och kan fuska till sig trophies och förstöra onlinespelandet för andra. Jag blir ju inte ledsen om nån sitter med 100% och platinum på varje spel de stoppa i maskinen, de lurar bara sig själva och det är ju bara för show med trophies. Men jävla tråkigt om man spelar online och folk är odödliga, har wallhack, autoaim och allt möjligt de kan komma på.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk

Jag håller med twinlight. Jag hoppas att Sony täpper till läckan snarast om det är sant.

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gorian:

Hackers may have cracked PS3 - Page 1 | DigitalFoundry | Eurogamer.net

Där finns också länkar till filmer som visar när osignerad kod körs.

Ser ut som att PS3:ans piratfria dagar kan vara över, till slut.

Mods: Om detta bryter mot några regler - hojta till.
//Gorian

Sen ska man inte tro ALLT skit man ser på youtube. Killens PS3 ligger i en hög av kablar på klippet och ENDA anledning jag kan se till att dessa där är att dölja andra kablar tex till en annan PS3 som är kopplad till TV. Tills vi har fått det bekräftat att hacket är legitimt av andra stora sajter gör man klokast i att ta det lugnt. Det har funnits j*vla massa PS3 hacks på youtube hittills och ingen var äkta, den här kan vara fejk den med.
Det är på tok för lite prat om det här på nätet för att det ska vara äkta. Man måste vara källkritiskt idag, det går inte att tro på allt man läser.

Skrivet av twinlight:

Problemet är att SONY kommer gå ape shit på allt nu. Och i slutändan är det vi som får ta smällen. Frågan är hur det blir med spel, filmer och liknande från Playstation Store t.ex? Kommer de på något sätt att ta sig runt kopieringsskydden där så blir det höjda priser, sämre utbud osv säkert. Själv har jag väntat länge på video och comics store i sverige/norge. Kan de inte erbjuda ett säkert sätt för rättighetsinnehavarna så kan vi glömma alla planer på att lansera detta utanför US/UK nu.
.

Så du tror att Sony kommer inte ge ut comics store i Sverige/Norige pga piratkopiering men kommer göra det i USA/UK ?? Är det för att dom inte kopierar ? Your logic is flawed.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

Ska man äntligen kunna skaffa sig en PS3? Jag håller tummarna!

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Redzo:

Så du tror att Sony kommer inte ge ut comics store i Sverige/Norige pga piratkopiering men kommer göra det i USA/UK ?? Är det för att dom inte kopierar ? Your logic is flawed.

Det finns redan ute i US/UK. Dock lär det inte komma längre ifall piratkopiering ökar.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Medlem

Hoppas det är på riktigt ! Finns det mer info om detta?

Permalänk
Medlem

Äntligen, nu kanske jag kan skaffa och köra "Metal Gear Solid Essential Collection" och "Megaman X Collection" som annars bara är tillgängligt i NTSC.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gorian:

Hackers may have cracked PS3 - Page 1 | DigitalFoundry | Eurogamer.net

Där finns också länkar till filmer som visar när osignerad kod körs.

Ser ut som att PS3:ans piratfria dagar kan vara över, till slut.

Mods: Om detta bryter mot några regler - hojta till.
//Gorian

Skrivet av twinlight:

Det finns redan ute i US/UK. Dock lär det inte komma längre ifall piratkopiering ökar.

och varför ökar piratkopieringen ?
kan det vara att spelbolag är helt enkelt på tok för giriga med sina avgifter ?

nuförtiden räcker det inte ens att betala för spelet i butiken, nu ska man betala månadsavgifter, för nya banor, vapen, kläder osv osv. deras girighet känner inga gränser och piratkopieringen är i sig ett svar på det.

om spelbolag slutar suga ut varenda öre dom kan få tag på och sänker sina huttlösa priser kommer nog piratkopiering att sjunka drastiskt. dom flesta vill göra rätt för sig.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

Det stämmer att man lyckats knäcka PS3 enheten denna gång. Jag tycker det skall bli otroligt intressant, inte för att jag gillar att tanka spel olagligt, utan för att ta backuper naturligtvis.

PS Jailbreak heter år 2010's kanske hetaste nyhet, går faktiskt att boka ett redan idag hos Faceplate.se.

Information om denna USB dongel har Faceplate.se skrivit en jätte bra beskrivning om, på svenka naturligtvis.

Permalänk
Medlem

Såg att man redan kan förboka det hos manzzon så det här är nog sant, har kollat på en hel del filmer när dom testat det och det ser väldigt trovärdigt ut.

MANZZON.COM - Låga priser & bra service

Han har t.om. gjort en guide. Jag tror inte själva Sony kommer att förlora pengar på detta eftersom konsolen kommer ju sälja som smör nu. Jag har själv inget emot piratkopiering på konsol eftersom jag tycker att PC är så jävla mycket bättre.

Permalänk
Skrivet av twinlight:

Det finns redan ute i US/UK. Dock lär det inte komma längre ifall piratkopiering ökar.

"Don't argue, I am programmed to beat you."

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Hedersmedlem

Har en känsla av att nya maskiner inom ett par månader kommer sakna serviceläge helt. SONY tar hellre den ekonomiska smällen att byta ut en hel maskin än att felsöka den och reparera än att låta detta "chip" utnyttja service läget.

Chippet är ganska omständigt också. Kräver att man drar ur sladden (slim) eller stänger av maskinen helt (phat) före varje uppstart samt trycker rätt på power/eject för att det ska hoppa igång. Sen verkar inte spel gå att uppdatera när de ligger på disken. Vilket iofs inte är ett problem för folk som skaffar chippet och aldrig kommer ansluta maskinen online för att slippa risken att bli bannad eller uppdatera till en blockerad version.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Medlem

Surt tycker jag, sånt skit kan de hålla på med xbox istället.

Men de kommer säkert släppa nån fix för det. Tråkigt för de som inte kommer åt PSN eller kan spela över nätet...

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Hoppas Sony fixar det på något sätt, tycker bara det är dåligt så mycket skit man kan göra då.. håller med Cybers, sånt skit kan de hålla på med xbox istället.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Men jag tror att PS3 kommer säljas bättre av att man kan köra pirat...för nu känns det lite "överpris" 3000-3500kr minst för 250GB som man inte kan lägga in spel på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 037180:

Äntligen, nu kanske jag kan skaffa och köra "Metal Gear Solid Essential Collection" och "Megaman X Collection" som annars bara är tillgängligt i NTSC.

Bättre nyheter, PS3 spelen är regionsfria så du kan köpa spelen från USA och köra på din svenska PS3 masken.

/Viktor

Permalänk
Avstängd

äntligen ! detta har man väntat på! kanske blir ett ps3 köp nu

Visa signatur

angel of fucking poop and will smith! :) i love poop! and will smith! and i am gonna buy a computer for only 20 dollar! yeah, se ya´ll next week! Ps: jag älskar Annika

Permalänk
Medlem
Skrivet av vg132:

Bättre nyheter, PS3 spelen är regionsfria så du kan köpa spelen från USA och köra på din svenska PS3 masken.

/Viktor

PS3 spelen är regionsfria ja, men inte PS2 spelen - som "Megaman X Collection" är och bara finns i NTSC. Det går inte att köra NTSC PS2 spel i en PS3 60GB PAL, normalt sett fast där är en metod som PS2Loader med Swap Magic 3.8.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Förstår inte alla kommentarer i stil om att ni vätat på detta.

Stjäl ni era ps3:or? Och er LED-LCD 60" för 30k? Hembion för xxx antal tusen också?
Icke det?
Men att stjäla koden som folk jobbat dag och natt med dom senaste åren, det går bra?
Så lustigt att se hur folk resonerar.

Blir bara så trött på att folk har så konstig moral.. Det är helt okej att lägga stålar på hårdvara, men mjukvaran är fri att ta. "För jag kopierar den ju bara, stjäl inget fysisk".. Absolut inte, men likförbannat så får tillverkarna in mindre stålar.. Men är ju svenska jantelagen, avundsjukan, whatever "jag har lite pengar så inte fan ska nån annan få tjäna stålar"....

Bara en sån sak som att "moddchippet" i länkarna jag såg var prissatt till $150.... Så sure.. 150 dollar ner i fickan på nån "hacker" är inga problem att slanta upp... Fan.. läg dom stålarna på reaspel och stöd tillverkarna istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Förstår inte alla kommentarer i stil om att ni vätat på detta.

Stjäl ni era ps3:or? Och er LED-LCD 60" för 30k? Hembion för xxx antal tusen också?
Icke det?
Men att stjäla koden som folk jobbat dag och natt med dom senaste åren, det går bra?
Så lustigt att se hur folk resonerar.

Blir bara så trött på att folk har så konstig moral.. Det är helt okej att lägga stålar på hårdvara, men mjukvaran är fri att ta. "För jag kopierar den ju bara, stjäl inget fysisk".. Absolut inte, men likförbannat så får tillverkarna in mindre stålar.. Men är ju svenska jantelagen, avundsjukan, whatever "jag har lite pengar så inte fan ska nån annan få tjäna stålar"....

Bara en sån sak som att "moddchippet" i länkarna jag såg var prissatt till $150.... Så sure.. 150 dollar ner i fickan på nån "hacker" är inga problem att slanta upp... Fan.. läg dom stålarna på reaspel och stöd tillverkarna istället

Jag har väntat på detta för att kunna lira mina (och kommande) ORIGINAL PS2 spel som inte befinner sig i PAL utan i NTSC, BD-läsaren är regionslåst för PS2 spel. Om nu Dongeln kan hjälpa mig med att komma förbi NTSC skyddet så är jag nöjd, för då spelar jag ett icke-piratkopierat spel om än metoden för detta är ifrågasättande.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Hoppas Sony lyckas stoppa detta omgående.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" Konsol: PS5 (+2TB SSD, 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita
Reciever: Onkyo TX-NR676E UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk

Fick just ett nyhetsbrev från rejoy.se om det här: PS Jailbreak för Playstation 3 : Rejoy.se

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av 037180:

Jag har väntat på detta för att kunna lira mina (och kommande) ORIGINAL PS2 spel som inte befinner sig i PAL utan i NTSC, BD-läsaren är regionslåst för PS2 spel. Om nu Dongeln kan hjälpa mig med att komma förbi NTSC skyddet så är jag nöjd, för då spelar jag ett icke-piratkopierat spel om än metoden för detta är ifrågasättande.

Detta hjälper dig väl PS3Jailbreak inte med på något vis.

Först måste du ha en PS3 som spelar PS2-spel (inte många versioner) och sen hjälper det dig ju ändå inte eftersom chipet är för PS3 spel.

Kan du inte gå och köpa en PS2 istället? Kostar mindre än chipet.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twinlight:

Detta hjälper dig väl PS3Jailbreak inte med på något vis.

Först måste du ha en PS3 som spelar PS2-spel (inte många versioner) och sen hjälper det dig ju ändå inte eftersom chipet är för PS3 spel.

Kan du inte gå och köpa en PS2 istället? Kostar mindre än chipet.

Läste att Jailbreaken inte gjorde det jag ville tydligen, men nej jag vill inte ha en till PS konsol då jag skaffade en 60GB version (PS2 kompatibel) som är kapabel att både lira PS1 och PS2 spel. Får väl ta och använda "Swap Magic " metoden.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Förstår inte alla kommentarer i stil om att ni vätat på detta.

Stjäl ni era ps3:or? Och er LED-LCD 60" för 30k? Hembion för xxx antal tusen också?
Icke det?
Men att stjäla koden som folk jobbat dag och natt med dom senaste åren, det går bra?
Så lustigt att se hur folk resonerar.

Att folk i gemen inte stjäl tv-apparater och konsoler beror på att det är besvärligt. Om det var lika lätt att stjäla en xbox som att piratkopiera ett xbox spel skulle båda vara vanligt. Beteendet kommer först, moralen som rättfärdigar det sen. Eftersom att det inte finns något som är rätt eller fel i någon egentlig mening så har människans etik alltid varit fri att formas och omformas så att den svarar mot det som är nyttigt. Din godtyckliga "det är fel att stjäla"-princip skiljer sig bara från piraternas "det är rätt att kopiera" så tillvida att den är mer robust och redan varit människan till gagn under tusentals år medan det är tveksamt om piraternas är det ens idag. Tveklöst gynnar den dock kopierarna och det räcker förståss för dem.

Permalänk
Medlem

Det handlar inte om att själa, det handlar om att kopiera, en viss skillnad då man inte tar från någon utan "tillverkar" en likadan.