Permalänk
Medlem

Stegrande processor vid Spel

Jag har fått problem med att min processor galloperar iväg när jag spelar. För övrigt ligger den på normal nivå. Problemet uppstod bara helt plötsligt, för bara någon dag sedan så fungerade det perfekt.
Temperaturen ligger lagom på ca 47 grader, så det är inte de hlr.
Tack på för hand.

Mvh Adrian

Visa signatur

AMD Phenom x6 3.2 Ghz, XFX 6870 BE, Corsair 120GB SSD HD, A-data 1600Mhz, MSI 870-G54, Corsair VX550 W

Permalänk
Avstängd

Vad är det för processor ? Mvh.

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeathAdder89:

Vad är det för processor ? Mvh.

Det är en AMD Athlon 64 x2 2.98 Ghz (windsor)

Visa signatur

AMD Phenom x6 3.2 Ghz, XFX 6870 BE, Corsair 120GB SSD HD, A-data 1600Mhz, MSI 870-G54, Corsair VX550 W

Permalänk
Avstängd

Har du klockat den ? Mvh.

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem

Är det en AMD athlon x2 6000+ du pratar om ?

Och vad menar du med att den galloperar iväg? Beskriv felet tydligare så kanske någon kan hjälpa.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

Är det en AMD athlon x2 6000+ du pratar om ?

Och vad menar du med att den galloperar iväg? Beskriv felet tydligare så kanske någon kan hjälpa.

+1

om hans CPU galoperar kanske han ska satsa på tävla med den, det är stora pengar i hästlopp. fast å andra sidan han kanske gillar trav mer vad vet jag..
TS prova med att låta den beta ett tag ute på ängen, det kommer lösa sig ska du se annars är det bara ta fram piskan.

man undrar ibland hur vissa utrycker sig

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redzo:

+1

om hans CPU galoperar kanske han ska satsa på tävla med den, det är stora pengar i hästlopp. fast å andra sidan han kanske gillar trav mer vad vet jag..
TS prova med att låta den beta ett tag ute på ängen, det kommer lösa sig ska du se annars är det bara ta fram piskan.

man undrar ibland hur vissa utrycker sig

hahahahaha

Permalänk
Medlem

Hahah narras ni bara:P Nä den arbetar på ca 90% när den tidigare legat på ca 50-60%
Och ja det är en AMD athlon x2 6000+ och den är inte klockad. Inget i min dator är klockat. Föredrar ett stabilt system.......

Visa signatur

AMD Phenom x6 3.2 Ghz, XFX 6870 BE, Corsair 120GB SSD HD, A-data 1600Mhz, MSI 870-G54, Corsair VX550 W

Permalänk
Medlem

Tryck upp aktivitetshanteraren och kika på processer så kanske du ser vad det är som belastar din processor så mycket

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av copco:

Hahah narras ni bara:P Nä den arbetar på ca 90% när den tidigare legat på ca 50-60%
Och ja det är en AMD athlon x2 6000+ och den är inte klockad. Inget i min dator är klockat. Föredrar ett stabilt system.......

Ja kolla så du inte har något annat igång som du har installerat men inte tänker på att det också körs samtidigt?!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Exempelvis något antivirus som osv.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Vad menar du med att du gillar stabilitet?
Säger du att klockade system automatiskt blir instabila?
Det där med att processorn arbetar mer är säkerligen ett mjukvaru-fel.

Edit: Välkommen till SweCLOCKERS.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 C3 @ 3,7 GHz | Corsair 2x2 GB DDR3 1333MHz / 7-7-7-21 / 1.5V
Gigabyte GA-770TA-UD3 (rev. 1.0) | Intel X25-V G2 40GB
PowerColor ATI Radeon HD5850 | WD Caviar Green 1,5 TB 5400 RPM | WD Caviar Black 1 TB 7200 RPM | 2x Samsung F2 1,5 TB 5400 RPM Raid0 | OCZ ModXStream Pro - 600 Watt
Allt är inslängt i en svart låda som heter Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karlsson89:

Vad menar du med att du gillar stabilitet?
Säger du att klockade system automatiskt blir instabila?
Det där med att processorn arbetar mer är säkerligen ett mjukvaru-fel.

Edit: Välkommen till SweCLOCKERS.

Skulle jag klocka mitt system skulle det med all säkerhet bli problem. det var det jag menade:).
Jo jag har börjat ana de, så en ominst är nog på sin plats nu.
Har kollat aktivitetshanteraren, men hittade inget. Har inget antivirus, eftersom jag har en annan dator jag tankar hem saker med, vilken jag har antivirus på för att kolla med, blir såkalrt inte helt befirad men har fungerat bra för mig.

Tack för all hjälp!

Visa signatur

AMD Phenom x6 3.2 Ghz, XFX 6870 BE, Corsair 120GB SSD HD, A-data 1600Mhz, MSI 870-G54, Corsair VX550 W