Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Tänkte det först men det är ju ett galleri om TRUE Copper, men jag kan ju bara säga det damn ! vad tyst och kallt det kortet är har inte hunnit med Furmak än men idle ligger runt 40c och nästan 900 i UH 2.1 benchmark

låter fint:D

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Låter som en ide ^^
Allt för att bevara skönhet :F

Ang färg så är det väldigt nära SweC-loggan som är... Orange.

Du råkar inte ha en mindre färgblindhet, typ som mig. Jag har ibland väldigt svår att skilja på vissa färget som är nära varandra i spectrat.

Det är mycket möjligt men

jag tycker nog att den övre är brun eller? och då är swec färgen tom lite mörkare tänker framförallt på den över inläggen :S oavsett så tycker jag koppar är ljusbrun om den sak jämföras med någon färg.

ontopic: nice men tråkigt att du byt ner dig till 1156 =<

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

Det är mycket möjligt men http://img9.imageshack.us/img9/6241/orangeochbrun.png
jag tycker nog att den övre är brun eller? och då är swec färgen tom lite mörkare tänker framförallt på den över inläggen :S

ontopic: nice men tråkigt att du byt ner dig till 1156 =<

Skulle säga orange åt det bruna hållet men inte brun (tänker på den ovanför inläggen som du nämnde som är lite mörkare)

semiontpoic: på vilket sätt är 1156 underlägsen? lust att undervisa mig ^^; inte så insatt i intel

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Skulle säga orange åt det bruna hållet men inte brun (tänker på den ovanför inläggen som du nämnde som är lite mörkare)

semiontpoic: på vilket sätt är 1156 underlägsen? lust att undervisa mig ^^; inte så insatt i intel

1 mindre minnes kanal så du tappar mycket bandbredd ,mindre pcie lanes dvs sämre för fler korts lösningar.. Tråkigare platform överlag. För en spelare inte sämre men de klingar så mycket bättre med 1366 än 1156 =<

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Skrivet av Palme_570:

Det är mycket möjligt men http://img9.imageshack.us/img9/6241/orangeochbrun.png
jag tycker nog att den övre är brun eller? och då är swec färgen tom lite mörkare tänker framförallt på den över inläggen :S oavsett så tycker jag koppar är ljusbrun om den sak jämföras med någon färg.

ontopic: nice men tråkigt att du byt ner dig till 1156 =<

Tycker fortfarande att det är orange, men med tanke på hur lite prestandavinsten är med 1366 så är 1156 ett logiskt val tyckte jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

1 mindre minnes kanal så du tappar mycket bandbredd ,mindre pcie lanes dvs sämre för fler korts lösningar.. Tråkigare platform överlag. För en spelare inte sämre men de klingar så mycket bättre med 1366 än 1156 =<

ok tack för infon

svårt att låta bli att dregla över kylaren.
Så vansinigt snyggt att det borde vara straffbart med 100% koppar i en kylare XD

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Casemod-mästare
Skrivet av Asheileon:

Mmm, därför jag använder bommulshandskar när jag rör vid den

men blir det inte fortfarande fläckar/korrision?

Permalänk
Skrivet av Mr 3D:

men blir det inte fortfarande fläckar/korrision?

Inget jag märkt än i så fall inga fingeravtryck eller fettfläcker hittills.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Har bara hittat en recension av denna på nätet och där säger dem det att denna ska ha löst problemet med den ojämna botten, men jag ska ta en bild sen och enligt dem så ska värmeskilldnaden vara ca 3-5c håller på och kör lite Prime95 nu lägger upp lite mer bilder snart

aha okej okej gör det vettja :D, hmm okaaj då är den ju lika effektiv som Noctua NH-U12P

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

juste får man ite se på undersidan då¨, för truarna brukar vara jävligt konkava, har fått lappa båda mina :O, men jag gick över till noctua som var 3-5 grade bättre :), men denna bjässen hmmm bara koppar, njaah vet inte riktigt på hur snabb den är på att leda bort värmen, alu leder ju värme snabare än koppar, dvs koppas håller sig varmare än alu men dels så håller den sig kallare längre ocskå :S, testa vettja jag är jävligt nyyyyfiken !!!!

Koppar har högre värmeledningsförmåga (401 W/m*k) än aluminium (237 W/m*k) och är därför en bättre ledare av värme.

Permalänk
Medlem

är det grafikkortet 5870 Super OC??

Permalänk
Medlem

Men kopparn är väl behandlad? annars blir den väl grön som gamla koppartak?

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Skrivet av lolitus5:

är det grafikkortet 5870 Super OC??

Gigabyte GTX 470 SOC väldigt kallt väldigt tyst och presterar riktigt nice

Skrivet av nsky|sct:

Men kopparn är väl behandlad? annars blir den väl grön som gamla koppartak?

Ärligt talat så har jag ingen aning, men med tanke på att kopparn har som en blank yta så skulle jag tippa på att den är behandlad på nått sätt

Permalänk

har du lappat undersidan och slängt på as5 (lr liknande) vill se hur bra världens bästa luftkylare är

Permalänk
Skrivet av alibababert:

har du lappat undersidan och slängt på as5 (lr liknande) vill se hur bra världens bästa luftkylare är

Inte lappat och då jag har ont om pengar så blev det kylpastan som följde med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Inte lappat och då jag har ont om pengar så blev det kylpastan som följde med.

Jag tycker du ska låta kylaren vara som den är. Dumt att förstöra något så vackert för några graders minskning
Sen om du vill sälja den i framtiden så är det ju alltid bra att den i "original" skick

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

nice jag har också en liggande ... kyler ungefär som en h70 om den är riktigt bra lappad... jag körde den med heltransparanta fläktar med röda dioder fästa med koppartråd i stället för de ordinarie ståltrådarna. sedan hadde jag asus 4890`s i crossfire under utav typen med transparant röd plastkåpor på som jag belyste innifrån med lösa dioder , det blev snyggt i ett zalman med fönster.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte riktigt avgöra om du har några fläktar på den, men det verkar ju otroligt om du kan kyla en i7a passivt ^^

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

funderar på en sådan cpu har ett gigabyte moderkort men vet ej om det är värt då ja har en i5:a fina bilder! rå nice den är kylaren!

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf