Gigabyte stoppar Geforce GTX 460 OC

Permalänk
Medlem

Märkligt att Sweclockers är enda sidan i världen som skriver om detta? Vad är er källa och varför är informationen inte tydligare om vad som är fel?

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av cruZZade:

Märkligt att Sweclockers är enda sidan i världen som skriver om detta? Vad är er källa och varför är informationen inte tydligare om vad som är fel?

Måste vara svårt å läsa?

Citat:

Enligt ett mycket kortfattat e-post som gått ut till distributörer är felet relaterat till klockfrekvenserna och låga temperaturer...Problemet verkar vara isolerat till Gigabytes grafikkort och sägs bero på att företaget använder en egen design av kretskortet som inte följer Nvidias referensimplementation.

Källa? Ja e-post till försäljarna, tror dock inte Sweclockers vill avslöja vem av dessa som dom fått info från.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk

Vem byter INTE standard kylaren??????

Mitt 8800GTX gick från 84-92c till 45-54c då jag bytte till Accelero 8800 Xtreme

Och mitt nuvarande GTX260 216c satte jag inte ens in i datorn förän jag bytt kylaren till en Accelero GTX280 kylare.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

Nej jag är fullt läskunnig, det var ingen kritik mot Sweclockers eller en misstro mot Sweclockers, det är inte märkligt som i "Sweclockers ljuger" utan "märkligt att man inte har gått ut officiellt etc.", det finns ju faktiskt folk som har köpt kortet, t.ex. jag.

Attitydproblem? :/

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bloopy:

Tyvärr? Alla företag har vinstintresse, att ett företag månar om kund å väljer att dra tillbaka nåt som kan hot-fixas med nytt bios är väl stort plus?

Jösses... Med tyvärr menade jag att det är synd att korten hinner ut INNAN problemen upptäcks. Självklart är det bra att problemen åtgärdas, precis som roxarn skriver tidigare när han citerar mig.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Tycker också det är skumt att dom inte skriver om detta varken på sin hemsida eller på FB, fick mitt kort idag har dock inte testat det än.

Permalänk
Medlem

Även jag fick mitt kort idag. Har inte testat än och vet inte om jag ska göra eller lämna tillbaka för ett nytt.

Permalänk
Medlem

Ganska enkelt... Går man snabbt ut å korrigera fel så finns det ingen anledning å berätta om det.
Det man inte vet kan man inte må dåligt av.

ilstallione: ok..
cruZZade: Om du kan läsa å inte misstror swec, så kan man undra varför du frågar?

Citat:

Wanner
Även jag fick mitt kort idag. Har inte testat än och vet inte om jag ska göra eller lämna tillbaka för ett nytt.

1: Antingen RMA å vänta nån vecka
2: Uppgradera bios

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

Vem byter INTE standard kylaren??????

Mitt 8800GTX gick från 84-92c till 45-54c då jag bytte till Accelero 8800 Xtreme

Och mitt nuvarande GTX260 216c satte jag inte ens in i datorn förän jag bytt kylaren till en Accelero GTX280 kylare.

Många köper nog denna variant av gtx 460 pga. kylaren. Den visade grym kylning i testerna. Men som det verkar nu så står det ju inte riktigt rätt till.

Permalänk

För LÅG temp? Mera volt och OC så är problemet löst

Permalänk
Medlem

Förstår inte att det klagas på Gainwards kort! Jag har GLH varianten med heatpipe-kylaren. Låter inget i 2D och inte speciellt mycket sen när man spelar.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Är det bekräftat att uppgradering utav bios åtgärdar problemet?

Permalänk
Medlem

De lilla som står här, går bara att tolka till att tempangivelserna är för låga, KAN vara felaktig kylare, likväl som fel i bios. Dock så är kylare densamma som gjort´s recension på å där kortet bevisligen har hållit

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Kan hälsa att Distributörerna fick in nya (justerade) kort igår, torsdags. Så är det någon som fått sitt kort idag bör det inte vara problem. Absolut inte nästa vecka.

Permalänk
Medlem

Fick följande svar från Inet:

"Dom korten som har problem och behöver returneras ger inte bild vid start av datorn. Detta när datorn är kall. Vart avstängd en längre tid."

Permalänk
Medlem

Fick besked av Inet idag att korten kommer 100% felfria (hur kan han garantera det?!) i början av nästa vecka. Och många sidor har som skrivits fått in korten redan idag så det var ju inget större problem. Nästa vecka så jävla ska det provas ny hårdvara. 2 kort och en SSD.

Visa signatur

intel i7 920 @ 4000Mhz / Asus P6T Deluxe V2 / Corsair 6GB DDR3 Dominator @ 1600Mhz / 2st Gigabyte 460 GTX 1GB @ 850/1700/4400Mhz SLI / HDD1: Corsair Force 120GB HDD2: WD Black 1TB / Antec Twelvehundred / Corsair 750W HX / Win7 64Bit SWE

Permalänk
Medlem

beställde mitt från dustinhome idag, då de var de enda som hade det i lager, får väl hoppas att det är "nya" revisionen, de hann nämligen skeppa det idag med.

Permalänk
Medlem

Köpte mitt från Dustin förra veckan då mitt Gigabyte MA770T-UD3 moderkort inte tyckte om mitt XFX 5770 alls och vägra starta. Iallafall.

Funkar prima kan rekommendera kortet. Har en lagom rapport från min budget dator.

Image - TinyPic - gratis vrdtjnst fr bilder, foton och video

Pm.a mig gärna om förslag om förbättringar. Är grymt nyfiken på utveckling.

Visa signatur

Ryzen 5 5600x, XFX 319 MERC 6800 XT, G.Skill Trident Neo Z 16gb 3600mhz
MSI X570 Gaming Plus, Firecuda 520 1tb, Samsung 980 1tb, Fractal Ion+ 760W Platinum.

Permalänk
Medlem

Köpte två av dessa kort från Alina. Ett fungerar felfritt men det andra ger ingen bild vid kallstart, jag måste ha datorn igång en 3-5 minuter och sedan stänga av och slå på. Efter det får jag bild och allt fungerar klockrent. Korten ligger en 8 nummer ifrån varandra i sina serienummer.

Tyvärr får jag inget svar från Alinas support, får trycka på lite till antar jag. :/

Permalänk
Medlem

Prata direkt med GB då detta är en godkänd RMA från deras sida.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Prata direkt med GB då detta är en godkänd RMA från deras sida.

Jag ska få ett RMA från Alina nu så det bör inte vara några problem. GA är lite segare än Alina.

Permalänk
Medlem

jag har haft mitt GB 460 1GB OC i en vecka nu, fungerar prima
inga problem alls

Permalänk
Medlem

Enligt gigabytes support finns det ingen information om en felaktig batch av dessa kort. Lite lustigt att jag fick skicka tillbaks ett kort av anledningen i artikeln här.

Permalänk
Medlem

Har korten av den problematiska batchen försvunnit ur butikerna nu? Det var väl en recall som jag förstod det så butikerna borde väl inte ha någon anledning att spara på de gamla?

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Har korten av den problematiska batchen försvunnit ur butikerna nu? Det var väl en recall som jag förstod det så butikerna borde väl inte ha någon anledning att spara på de gamla?

Alina hade tydligen sparat två gamla, ett fungerade, det andra fungerade inte (serienummer som slutade med 292 och 300 allt annat identiskt, -300 hade temperaturfelet). Gigabytes support nekar att det gjorts någon recall. Eller de nekar i alla fall till att det fanns en felaktig batch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enkal:

Alina hade tydligen sparat två gamla, ett fungerade, det andra fungerade inte (serienummer som slutade med 292 och 300 allt annat identiskt, -300 hade temperaturfelet). Gigabytes support nekar att det gjorts någon recall. Eller de nekar i alla fall till att det fanns en felaktig batch.

Intressant. Du fick ditt utbytt utan krångel alltså? Finns det någon viss serie som har problemet som man ska undvika? Nu har det förvisso gått ett bra tag sedan detta problemet ska ha fixats.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Intressant. Du fick ditt utbytt utan krångel alltså? Finns det någon viss serie som har problemet som man ska undvika? Nu har det förvisso gått ett bra tag sedan detta problemet ska ha fixats.

Det var ett fullt reproducerbart fel, ingen bild vid kallstart men lät jag datorn vara igång ett par minuter så kunde jag stänga av och på och sedan fungerade det utan några problem. Windows laddade som normalt så det var inget som BIOS detekterade som fel.

Jag gissar på att det var vissa kort som inte var bra bland de första som gjordes, mitt nya kort har samma PCB-version, bios-version etc som mitt gamla kort så det var nog inget stort fel.