Permalänk
Avstängd

Hjälp asus dos utility ?.

Hej jag skulle behöva få lite hjälp med bios uppdatering. Jag försöker uppdatera till en tidigare bios för denna jag har nu ger mig problem. Hur flashar jag bios med ASUS dos utility ?. Mvh

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk

Ladda ner BIOS -filen, plocka ur M4A89GTD-PRO-ASUS-1456.ROM ur zip-filen och lägg den på minnessticka eller på C-disken. Gå in i BIOS och till fliken Tools där "EZ Flash 2 Utility" finns. Kör programmet och leta upp rom-filen. Manualen sidan 3-4.
ASUSTeK Computer Inc. - Motherboards - M4A89GTD PRO

Du kan även trycka <Alt><F2> i starten för att komma direkt till ASUS EZ Flash

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Avstängd

Hej jo jag har allt försökt med det i bios. Jag har gjort det tidigare med mitt gamla moderkort. Men detta vill inte gå tillbaka till det gamla bioset som var inlagt innan för moderkortet. Det säger i bios på det flash programmet att den version som du försöker flasha med är för gammal. Med mitt gamla moderkort kunde jag skriva över ändå med tidigare bios men detta moderkort vill inte flasha tillbaka till tidigare bios. Så jag vette fan hur jag ska göra. jag la bios rom filen på C och hittade den inne på bios med det programmet men den vill inte flasha till gammlare bios så hur ska jag göra ? Mvh.

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Avstängd

Hej jo jag har allt försökt med det i bios. Jag har gjort det tidigare med mitt gamla moderkort. Men detta vill inte gå tillbaka till det gamla bioset som var inlagt innan för moderkortet. Det säger i bios på det flash programmet att den version som du försöker flasha med är för gammal. Med mitt gamla moderkort kunde jag skriva över ändå med tidigare bios men detta moderkort vill inte flasha tillbaka till tidigare bios. Så jag vette fan hur jag ska göra. jag la bios rom filen på C och hittade den inne på bios med det programmet men den vill inte flasha till gammlare bios så hur ska jag göra ? Mvh.

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk

Jag uppdaterar tråden med länken som jag skickade dig om hur man skapar ett bootbart USB minne för DOS.
Hoppas det löser sig med detta.
DOS USB boot drive - Vista Forums

Citat:

This is useful for things such as flashing graphic cards or flashing a BIOS when a floppy drive isn't available to use.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Avstängd

Tja Tja. Grejjen för att jag ville byta tillbaka till tidigare bios är för att jag kunde klocka upp processorn till 3.6 men när jag har den nyaste bios så kan jag inte få upp den mer än till 3.5 Ghz. Men jag är ändå nöjd som fan med cpun nu. Den har blivit en helt annan starkare processor i datorn med sina X4 kärnor jag har benchat och märkt stor skillnad på 3D mark 06 samt vantage med den. Jag får 12000 scores nånting på vantage för cpun tidigare fick jag bara 6 eller 7 tusen scores på vantage för cpun så det känns rätt gött faktiskt Mvh.

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Avstängd

Ska man DISABLED CPU speed spectrum och PCIE speed spectrum i bios för stabilare system eller vad dom brukar säga ?? Mvh.

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|