Permalänk
Avstängd

dremmel "blad"

hej!

jag behöver lite hjälp med vilket dremmel "blad " jag ska välja , jag ska kapa metal och plåt
har tittat lite på domma :Clas Ohlson Internetbutik är dom nått att rekomendera ?

Visa signatur

angel of fucking poop and will smith! :) i love poop! and will smith! and i am gonna buy a computer for only 20 dollar! yeah, se ya´ll next week! Ps: jag älskar Annika

Permalänk

Vet inte hur de där fungerar, lär säkert göra det.
Jag vet däremot att Clas Ohlson Internetbutik Fungerar riktigt bra
Inga problem att kapa chassiplåt exempelvis.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Sötast

Köp Diamantkapskivor, fungerar garanterat bäst.

Permalänk
Medlem

De små svarta/bruna kapskivorna fungerar bara bra om man kapa i aluminium eller mindre småsaker helt värdelöst om man tex ska såga fönster i chassit. tror mer på diamantskivorna eller de lite större kapskivorna (svarta) som ser ut som dem man använder på vinkelslipar. köp riktiga av ett bra märke annars kommer du få huvudvärk.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Avstängd

(diamant skivor) det står så här: för kapning i hårda material som glas, kakel m.m.

då borde det gå att kapa i metal eller ?

Visa signatur

angel of fucking poop and will smith! :) i love poop! and will smith! and i am gonna buy a computer for only 20 dollar! yeah, se ya´ll next week! Ps: jag älskar Annika

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sam9707:

(diamant skivor) det står så här: för kapning i hårda material som glas, kakel m.m.

då borde det gå att kapa i metal eller ?

Jag har diamant kap skivor och du kan kapa vad som helst bara du inte trampar på skivan( som jag gjorde :/ ) så håller de för evigt (nästan)

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk

Vanliga kapskivor är värdelösa. Försvinner lika mycket av skivan som av det du kapar.
Fiberförstärkta kapskivor är mycket bättre.
Sen finns ju diamantskivor som håller lika länge som dremeln.

Visa signatur

Strålskadade grävlingar och lite annat hittar du här: http://elektrofredrik.deviantart.com/

Permalänk
Avstängd

¨blir nog diamant skivor imon

tack för hjälpen

Visa signatur

angel of fucking poop and will smith! :) i love poop! and will smith! and i am gonna buy a computer for only 20 dollar! yeah, se ya´ll next week! Ps: jag älskar Annika

Permalänk
Avstängd

Diamantskivor för metall? Låter inte bra det där. Det är för keramiska material och sten osv. Om det är tunn metal typ plåt 0.5-2mm duger en sticksåg med metall blad. Jämna till med fil efteråt. Kapa mycket plåt kör med en nibbler.

Ska du kapa i metall så ska du inte andvända diamant skiva/klinga.

Permalänk
Sötast
Skrivet av silicon111:

Diamantskivor för metall? Låter inte bra det där. Det är för keramiska material och sten osv. Om det är tunn metal typ plåt 0.5-2mm duger en sticksåg med metall blad. Jämna till med fil efteråt. Kapa mycket plåt kör med en nibbler.

Ska du kapa i metall så ska du inte andvända diamant skiva/klinga.

Diamantkapskiva till dremel fungerar perfekt till metall, när vi kommer upp till vinkelslipar så är det dock inte samma produkter, då är Diamantkapskivor för kakel osv.

Helt olika typer av skivor.