Permalänk
Medlem

Gamla Spel

Tjo, Det är såhär att jag tänkte ladda ner lite gamla spel till min bärbara. Har fixat Death Worm och Worms 2 men det funkar inte (använder Windows 7) Undrar om man måste har nån emulator eller liknande program?
Har provat starta spelet som Admin och provat starta spelet i olika kompatibilitetlägen.

Permalänk
Medlem

Om inte "Worms Armageddon" eller "Worms World Party" funkar heller, skulle jag rekommendera att du testar open-source-alternativen "Hedgewars" eller "Wormux".

Hedgewars
Wormux : News

Wormux har jag aldrig provat men Hedgewars är ganska likt "Worms World Party".
Posta gärna hur det gick senare.

Visa signatur

Why are you mad though?

Permalänk
Medlem

Hedgewars funkar alldeles utmärkt! Får tackar så mycket kom gärna med fler förslag på enkla spel.

Permalänk
Medlem

Ööh har du provat "N"?
Skaparnas hemsida
Welcome to Metanet Software Inc.
Spelet
N: Inadvertently Homicidal Robots, Evasive Ninjas and A Whole Whack of Style

Elastomania
Jazz Jackrabbit 2
Knytt
Sealhunter
Warning Forever
Teeworlds finns det några som spelar. Liiite likt Hedgewars i stuket (inte för att det finns några samband dock).
Liero måste du ha provat. Går iaf i windows xp om man lirar det med /n (nosound).
Quake 3
Unreal Tournament 99

Visa signatur

Why are you mad though?

Permalänk

Varför inte testa battlezone från 1998
Battlezone 1.5beta

Permalänk
Medlem
Skrivet av f0kke:

Tjo, Det är såhär att jag tänkte ladda ner lite gamla spel till min bärbara. Har fixat Death Worm och Worms 2 men det funkar inte (använder Windows 7) Undrar om man måste har nån emulator eller liknande program?
Har provat starta spelet som Admin och provat starta spelet i olika kompatibilitetlägen.

Vet inte hur det är med worms 2, men worms (1) funkar i t ex dosbox.

Permalänk

roller coaster tycoon 1 och 2 är ju skoj.
motocross madness 2
Mulle meck bygger bilar båtar osv (Du är nog för gammal för dessa men man vet ju aldrig)
carmageddon
age of empires 1 och 2 + exansioner
Vad är det för grafik och cpu i datorn föresten ?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

roller coaster tycoon 1 och 2 är ju skoj.
motocross madness 2
Mulle meck bygger bilar båtar osv (Du är nog för gammal för dessa men man vet ju aldrig)
carmageddon
age of empires 1 och 2 + exansioner
Vad är det för grafik och cpu i datorn föresten ?

Fina spel!

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

Glöm inte bort att inte uppmana honom till att ladda ned spel som inte är Freeware, shareware eller Open Soruce eftersom han skriver klart och tydligt att han ska Ladda ned spelen!

Här ska det inte uppmanas till olagliga aktiviteter!

Kan tipsa om Soldat, Teeworlds.

Har föressten för mig att Rockstar games har släppt gamla gta 1 och 2 samt något annat spel gratis för att ladda ned på deras hemsida!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Glöm inte bort att inte uppmana honom till att ladda ned spel som inte är Freeware, shareware eller Open Soruce eftersom han skriver klart och tydligt att han ska Ladda ned spelen!

Här ska det inte uppmanas till olagliga aktiviteter!

Kan tipsa om Soldat, Teeworlds.

Har föressten för mig att Rockstar games har släppt gamla gta 1 och 2 samt något annat spel gratis för att ladda ned på deras hemsida!

Ja GTA2 var och är ett kungligt bra spel som man körde mycket i högstadiet för länge sedan

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Skrivet av Pewtah:

Freeware, shareware eller Open Soruce eftersom han skriver klart och tydligt att han ska Ladda ned spelen!

Man kan ju förutsätta att han laddar ner dom lagligt annars har han ju inte läst reglerna tillräckligt noga :), ex via steam och liknande.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb