Permalänk
Medlem

grafikkort problem

tja jag har ett problem!
Jag håller på och bygger ihop en dator och har stött på ett problem.
Moderkortet jag har i har ett inbyggt grafikkort, men jag ska sätta in ett pci kort.
Jag håller på och installerar windows 7 och när installationen har nått halv vägs så får jag blue screen och har kollat upp det och den har med att jag inte har stängt av det inbyggda grafikkortet och nu undrar jag hur jag kan göra det?
Jag har gått in i enhetshanteran och stängt av det där men det värkar fortfarande inte fungera

Moderkort:
ASROCK M3A785GM-LE/128M

Snälla hjälp mig!

Visa signatur

Burn Rubber Not Your Soul

Permalänk
Medlem

Om du har en integrerad grafikkrets redan så kan du ju koppla skärmen direkt till moderkortet och plocka ur det andra grafikkortet.. Sen när du har installerat win7 så sätter du i grafikkortet och installerar drivrutinerna till det.

Visa signatur

[Intel E8500@3,9] [Gigabyte Radeon HD 4870 512] @CF [XFX Radeon HD 4870 512] [Corsair TWIN2X 6400 800Mhz DDR2 4096MB] [Gigabyte GA-X48-DS4, X48, Socket-775] [Thermaltake Toughpower 750W]

Permalänk
Medlem
Skrivet av GhOsT#07:

Om du har en integrerad grafikkrets redan så kan du ju koppla skärmen direkt till moderkortet och plocka ur det andra grafikkortet.. Sen när du har installerat win7 så sätter du i grafikkortet och installerar drivrutinerna till det.

Ska biosen va instället på nått speciellt?
Kan välja mellan:
UMA
Sideport
UMA+Sideport

Visa signatur

Burn Rubber Not Your Soul

Permalänk
Medlem

Fick precis blå skärm där det står IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Visa signatur

Burn Rubber Not Your Soul

Permalänk
Medlem
Skrivet av ante93:

Fick precis blå skärm där det står IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

--> Error Message:

Visa signatur

[Intel E8500@3,9] [Gigabyte Radeon HD 4870 512] @CF [XFX Radeon HD 4870 512] [Corsair TWIN2X 6400 800Mhz DDR2 4096MB] [Gigabyte GA-X48-DS4, X48, Socket-775] [Thermaltake Toughpower 750W]