Bluescreen utav någon konstig anledning?

Permalänk
Medlem

Bluescreen utav någon konstig anledning?

Hej!

Har lite problem med min dator, då jag får bluescreen med jämna mellanrum, kan vara när jag sitter och surfar, eller när jag spelar lätta spel, t.ex. CS och liknande.. Spelar ingen roll vad jag gör.

Kör med ett Gigabyte GA785GM- US2H moderkort och en AMD Athlon 64 X2 6400+ processor. Kör även med Crucial- minnen, DDR2 PC2-5300, 2*1gb.

Jag kör även med gpu:n som är på moderkortet, då jag inte hunnit köpa något grafikkort ännu.

Vad kan vara problemet?

// Mtarasso

Visa signatur

Fractal Design Define R2 - Gigabyte GA-990FXA - Corsair Force 3 120GB - AMD FX8320 3.5GHz - Radeon R9 280X 3GB - Corsair Vengeance 8 GB 1600MHz - OCZ ModXStream 600W - Cooler Master Hyper 212
iPhone 5
iPad 4th gen

Permalänk
Medlem

Har du överklockat? Vad har du för temp i idle och load?

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk

Googla felkoden så får du svar på vad som felar

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Hedersmedlem

Dammig burk? Värmeproblem?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

För lite jos till minnena?

Permalänk
Medlem

hade problem med minna crucial minnen att dom vart för varma.

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III - Core i7 930@45º~idle stock med Corshair H50 - Fractal Design 650W Tesla - XFX HD5850 BE CF - Corsair 4GB 1600CL8

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUSG15:

Har du överklockat? Vad har du för temp i idle och load?

Nej, ingen överklockning, temps ligger på från 38- 47 grader celcius.

Skrivet av noggerr:

hade problem med minna crucial minnen att dom vart för varma.

Vad låg tempen på för dina crucial minnen ?

Visa signatur

Fractal Design Define R2 - Gigabyte GA-990FXA - Corsair Force 3 120GB - AMD FX8320 3.5GHz - Radeon R9 280X 3GB - Corsair Vengeance 8 GB 1600MHz - OCZ ModXStream 600W - Cooler Master Hyper 212
iPhone 5
iPad 4th gen

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur varma dom va, men jag brände mig nästan på dom, installerade en fläktanordning på dom sen va det lugnt.

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III - Core i7 930@45º~idle stock med Corshair H50 - Fractal Design 650W Tesla - XFX HD5850 BE CF - Corsair 4GB 1600CL8

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av noggerr:

Jag vet inte hur varma dom va, men jag brände mig nästan på dom, installerade en fläktanordning på dom sen va det lugnt.

Detta antagligen beroende på att din H50 inte blåser runt CPU:n. Värmen försvinner inte bort alltså.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)