PCB tar EVGA till Sverige

Permalänk
Medlem

Om nu PCB tar in EVGA så måste de hålla konkurrenskraftiga priser. Webhallen blir ju beroende av dem som leverantör och om Komplett tar in från annat håll och kan hålla mycket lägre pris är det fiasko från PCB.

Jag kollade på EVGA GTX 460 1GB EE.
Komplett 2299:- Komplett.se - EVGA GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA
Webhallen 2695:- WEBHALLEN.com - EVGA GeForce GTX 460 EE 1GB
Ingen kommer köpa till de priserna. Obs, nu klagar jag inte på Webhallen som normalt har helt ok priser på många saker, och även en affär där man kan hämta grejerna i Stockholm. Problemet verkar ligga hos distributören PCB.

Permalänk
Inaktiv

Vad jag förstått så köper Komplett in produkterna direkt från EVGA vilket bör innebära lägre priser för samma produkt.

EVGA | Products | WhereToBuy
Se längst ner på sidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders.149:

Vad jag förstått så köper Komplett in produkterna direkt från EVGA vilket bör innebära lägre priser för samma produkt.

EVGA | Products | WhereToBuy
Se längst ner på sidan.

Verkar stämma bra, Komplett är distributör åt sig själv i det här fallet.

Oavsett så är 2700:- för mycket för ett GTX 460 1GB även om det kommer från EVGA. Kortet är bara grundklockat, även om EVGA har en egen kylare (som ingen annan verkar ha använt).

Permalänk
Medlem

Nån som har mera info när evga kommer till andra butiker?

Skrivet av Buio:

Om nu PCB tar in EVGA så måste de hålla konkurrenskraftiga priser. Webhallen blir ju beroende av dem som leverantör och om Komplett tar in från annat håll och kan hålla mycket lägre pris är det fiasko från PCB.

Jag kollade på EVGA GTX 460 1GB EE.
Komplett 2299:- Komplett.se - EVGA GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA
Webhallen 2695:- WEBHALLEN.com - EVGA GeForce GTX 460 EE 1GB
Ingen kommer köpa till de priserna. Obs, nu klagar jag inte på Webhallen som normalt har helt ok priser på många saker, och även en affär där man kan hämta grejerna i Stockholm. Problemet verkar ligga hos distributören PCB.

Inet har gratisfrakten iaf, skulle mycket väl kunna betala kring 200 kronor mer bara för att inet är inet:) dock inte 400..

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W