Permalänk
Medlem

Black with a little bit of Red V.2

Hej efter att jag har fixat lite med mitt chassi och bytt komponenter så tänkte jag att jag kan visa upp mitt nya system. Det återstår dock att byta grafikkort snart då jag är lite sugen på Eyefinity/Nvidia Surround.

nuf talking här är specc
I5 750 @ 4030MHz
Asus Maximus III Formula
Dominator GT 2000MHz 8-9-8-24 2*2Gb
Asus 4890 med Accelero Twin Turbo Pro
Corsair TX750W
Corsair 800D

Enjoy!!

Black with a little bit of Red V.2

Permalänk

diggar kylen

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

En 360-rad till att enbart kyla processorn? Snacka om overkill. Något säger mig dock att du tänker kyla grafikkortet också när du väl byter det?

Gilla kylen starkt!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntiSmidig:

diggar kylen

Haha nice med kall cola:P

Skrivet av scienta:

En 360-rad till att enbart kyla processorn? Snacka om overkill. Något säger mig dock att du tänker kyla grafikkortet också när du väl byter det?

Gilla kylen starkt!

Har haft planer på det men vet inte säkert som att ett block kostar runt 800kr.. Sen så är det en slim radd men den var billig då jag köpte den beggad här på swec. Funderar även på att skaffa en 120radd och ha i bottnen bredvid pumpen så man kan kyla vattnet lite till utan att öka värmen i lådan så mycket.

Kylen är äkta Electrolux xD funderade ett tag på att måla den svart/vit men har inte orkat än.

Permalänk
Medlem

Släng ut den gråa skärmen. Annars helt ok.

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaE:

Släng ut den gråa skärmen. Annars helt ok.

Haha det blir när jag har fått lite mer pengar i fickan så jag kan köra med 3 skärmar:P

Permalänk
Medlem

Varför fläktgaller på insidan?! och radiatorn känns sjukt me overkill

Permalänk
Medlem
Skrivet av roskai:

Varför fläktgaller på insidan?! och radiatorn känns sjukt me overkill

Man vill ju inte fastna med fingrarna i fläktarna:D Jag gjorde det förut och blev så irriterad så jag satte några random galler där. angående radiatorn så är det slim variant så den är tunnare än normalt och så vill jag kunna trycka in grafikkortet i loopen om jag blir sugen på det.

Permalänk
Medlem

har också hållit på med asus maximus III Formula, tycker ljudkortet borde vara rött också!!
annars fint bygge.

Permalänk

vart köpte du milkan?!

Visa signatur

i speak spanish to god, italian to women , french to men and german to my horse