Corsair AX-serien till butik

Permalänk
Melding Plague

Corsair AX-serien till butik

Corsairs senaste serie 80 Plus Gold-certifierade nätaggregat börjar säljas i svenska butiker.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

härligt härligt, om man hade pengarna hade man lätt införskaffat sig 1200 agget

Visa signatur

Lian Li O11 XL | Asus Crosshair VII Dark Hero | AMD 5950x, Watercool IV Pro| 32gb G-skill trident-z neo @ 3600 Mhz | EVGA 3090 FTW3 Ultra | Seasonic Prime PX 1000 | Asus ROG Swift PG348q

Permalänk
Medlem
Skrivet av T.sripakdee:

härligt härligt, om man hade pengarna hade man lätt införskaffat sig 1200 agget

ja för ditt 850W är inte redna överdimensionerat för ditt system? ;O

Permalänk

Ska skaffa nytt senare men blir då CM silent pro gold känns lite sent med nyheten tyvärr

Permalänk
Medlem

Köpte ett AX850 på Inet för två veckor sedan, fungerar prima.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Varför släpper de inte vettiga agg för folk som inte vill hälla flytande kväve på sin CPU som är övervoltad nog för att skicka ut 300W i värme?

Skulle vara trevligt med ett 80+ Gold/platinum som inte "krävde" 4xCrossfire och dubbla Xeons.

Visa signatur

P182 | Asus Z170-A | i7 6700k | R9 290X | 2x8GB Corsair 2400MHz Cl14 | Intel 750 400MB | TBs of diskstorage

Permalänk
Skrivet av bodomdh:

ja för ditt 850W är inte redna överdimensionerat för ditt system? ;O

kan iofs vara sant, men det är lite svårt att överklocka mer, sen är det en hel del saker inkopplat till burken som drar ström. Lägg på lite vidare utveckling på burken så räcker inte ett halvstabilt agg längre.

Visa signatur

Lian Li O11 XL | Asus Crosshair VII Dark Hero | AMD 5950x, Watercool IV Pro| 32gb G-skill trident-z neo @ 3600 Mhz | EVGA 3090 FTW3 Ultra | Seasonic Prime PX 1000 | Asus ROG Swift PG348q

Permalänk
Medlem

Det hade varit intressant att veta hur bra sådana här aggregat presterar i idle och "vanligt" användande såsom webbläsare, email etc. Med lite moderna grejer behöver man ju inte vara utanför 50-100 W så ofta.

Visa signatur

Medgrundare av https://www.prisjakt.nu Driver idag sajten https://www.car.info

Permalänk
Medlem
Skrivet av T.sripakdee:

kan iofs vara sant, men det är lite svårt att överklocka mer, sen är det en hel del saker inkopplat till burken som drar ström. Lägg på lite vidare utveckling på burken så räcker inte ett halvstabilt agg längre.

I call bullshit Du behöver mycket mer saker för att inte klara dig på 850w...

Min dator i sig klarade utanproblem att drivas av ett 650w.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av ceogar:

I call bullshit Du behöver mycket mer saker för att inte klara dig på 850w...

Min dator i sig klarade utanproblem att drivas av ett 650w.

Med tanke på att jag redan slaktat mitt agg en gång, stackarn dog tvärt. så mosäger jag din "bullshit". Och de "enda" du behöver för att totalslakta agget är ett kraftigare grafikkort, jag tvivlar på att de där agget skulle klara av 5870 i crossfire plus ordentlig överklockning.

Skrivet av Franz:

Det hade varit intressant att veta hur bra sådana här aggregat presterar i idle och "vanligt" användande såsom webbläsare, email etc. Med lite moderna grejer behöver man ju inte vara utanför 50-100 W så ofta.

det är i allmänhet bara bärbara datorer som klarar att gå så lågt ner. Kan ha fel. men däremot ska det finnas uppgifter hur dessa agg klarar sig i idle, titta på swec diverse aggtest som kommit ut under årets gång så hittar du nog något

Visa signatur

Permalänk
Medlem

KÖpte mitt ax på indomo för ett par veckor sen å det är grymt^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av T.sripakdee:

Men ge dig, din dator drar MAX 300w, så det så.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Varför köpte jag inte ett ax750 ist för ett hx...

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av T.sripakdee:

Med tanke på att jag redan slaktat mitt agg en gång, stackarn dog tvärt. så mosäger jag din "bullshit". Och de "enda" du behöver för att totalslakta agget är ett kraftigare grafikkort, jag tvivlar på att de där agget skulle klara av 5870 i crossfire plus ordentlig överklockning.

det är i allmänhet bara bärbara datorer som klarar att gå så lågt ner. Kan ha fel. men däremot ska det finnas uppgifter hur dessa agg klarar sig i idle, titta på swec diverse aggtest som kommit ut under årets gång så hittar du nog något

Så du menar att ett 850w inte klarar av 5870 i crossfire med överklockning? :s Det är inte 480 vi snackar om här

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av T.sripakdee:

hmm, http://www.sweclockers.com/recension/6195-amd-radeon-hd-5870/...

Det betyder att all kringutrustning jag har i datorn drar högst tre watt. Tillåt mig tvivla

http://www.sweclockers.com/artikel/6161-overklocka-core-i7/9#...

http://www.sweclockers.com/recension/6195-amd-radeon-hd-5870/... åter igen. Här visas det med all önskvärd tydlighet vad 5870 drar. även om jag inte använder mig av 480n så är 5870 inte precis strömsnål. Och sen sa jag inte att jag VISSTE om det var rätt, jag sa att jag TVIVLADE på det

och ifall jag får för mig att använda nvidia

http://www.sweclockers.com/recension/6236-nvidia-geforce-gtx-...

ett 1200 ägg däremot skulle nog vara overkill, men det är alltid bra att vara förbredd på alla situationer

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av T.sripakdee:

hmm, http://www.sweclockers.com/recension/6195-amd-radeon-hd-5870/...

det betyder att min cpu och allting annat drar 3 watt vid hög belastning

http://www.sweclockers.com/artikel/6161-overklocka-core-i7/9#...

http://www.sweclockers.com/recension/6195-amd-radeon-hd-5870/... åter igen. Här visas det med all önskvärd tydlighet vad 5870 drar.

och ifall jag får för mig att använda nvidia

http://www.sweclockers.com/recension/6236-nvidia-geforce-gtx-...

Men nu var ju frågan att du tyckte att ditt 850w inte räckte och enligt de testerna du länkade så behöver du inte ett nytt.

Visa signatur

"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av T.sripakdee:

ett 1200 ägg däremot skulle nog vara overkill, men det är alltid bra att vara förbredd på alla situationer

Testerna du länkade till var hela system, mätta vid väggen vid full belastning....

Permalänk
Skrivet av ceogar:

Men nu var ju frågan att du tyckte att ditt 850w inte räckte och enligt de testerna du länkade så behöver du inte ett nytt.

Nej, jag kommenterade att jag vid uppdatering kommer att kunna behöva ett nytt agg. Sen ska man alltid tänka på vad ett agg ger och vad ett agg säger att de ger, verkningsgrad osv. men det orkar jag inte gå in på nå mer

Skrivet av pwntus:

Testerna du länkade till var hela system, mätta vid väggen vid full belastning....

Ja, men utan skärm, eller kringutrustning, så vitt jag förstod iaf. jag har en del sådat, väldigt mycket sådant om sanningen ska fram.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av T.sripakdee:

Nej, jag kommenterade att jag vid uppdatering kommer att kunna behöva ett nytt agg. Sen ska man alltid tänka på vad ett agg ger och vad ett agg säger att de ger, verkningsgrad osv. men det orkar jag inte gå in på nå mer

Ja, men utan skärm, eller kringutrustning, så vitt jag förstod iaf. jag har en del sådat, väldigt mycket sådant om sanningen ska fram.

Tar din skärm ström från datorn? Och högtalarna? Det där är jävligt konstigt om du frågar mig.

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

Varför köpte jag inte ett ax750 ist för ett hx...

Båda är grymt bra nätaggregat, så ser inte HX som något dåligt köp. HX 750 och 850 ligger inte alls långt ifrån AX i effektivitet, skiljer 1-1,5% enbart. Sen är det väl att fläkten i AX inte går alls vid väldigt låg belastning, så den är tystare då.

Permalänk
Skrivet av Maltek:

Tar din skärm ström från datorn? Och högtalarna? Det där är jävligt konstigt om du frågar mig.

skärm, nej. Högtalarna, nej.

Fyra fem externa hårdiskar. plus diverse annat. ja

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av T.sripakdee:

skärm, nej. Högtalarna, nej.

Fyra fem externa hårdiskar. plus diverse annat. ja

USB tar väl inte så mycket effekt ? eller ? inte säker, men det verkar undligt om man behöver nytt agg pga externa HDD'er

Permalänk
Medlem

750W är helt galet prisvärd för att vara Gold.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Bra med överdimensionerade agg enligt skrivande. Avskyr att behöva höra på mitt aggs fläkt när jag lirar något grymt lir.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

AX850 påväg hem till mig på måndag har jag en!!

Visa signatur

Amd 1055T @ 3.5ghz | Corsair 16382mb 1600 MHz 9-9-9-24 | MSI GeForce 680| Asus M5a88-M | Intel 330 120GBx2 + WD 500GB Green + WD 1000GB Black + WD 2000GB Green x2 | AX 850 | Windows 7PRO x64 | Define R3 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vboman:

AX850 påväg hem till mig på måndag har jag en!!

Var bered på uber bånge när du öpnar kartongen!

Permalänk
Skrivet av of-doom:

Var bered på uber bånge när du öpnar kartongen!

Ja och glöm inte plocka upp hakan från golvet, helt sinnes kvalité på grejerna

Visa signatur

• Intel® Core™ i7-4770K • ASUS Z97-A • Noctua NH-D14 • Kingston HyperX 8GB DDR3 1600MHz • Corsair AX850
• PowerColor R9 290X 4GB PCS+ • Intel® SSD 520 240GB • Cooler Master HAF X • Dell U2410 • SteelSeries H Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av T.sripakdee:

Haha lägg ner skitsnacket bara du är ju pinsam och alla säger emot dig. Datorn i signaturen drev jag med ett Corsair HX620 innan jag satte det i min sambos dator. Men det är klart, jag har väl inte tillräckligt kraftfulla grafikkort eller tillräckligt mycket överklockning... Och externa hårddiskar drar ett fåtal fåtal watt och dessutom är väl dina externa diskar strömförsörjda med extern el, annars kör du ju 2.5"-are och de drar så lite att du kunnat använda 100 sådana på din dator.

Kanske är kass kvalité på ditt CoolerMaster agg om du nu inte klarar dig på 850W och dessutom dödat ett agg redan.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk

Hmm funtar på att byta ut min 1000HX mot en 850AX

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X, 16 GB RAM, RTX 2080Ti, Meshlicious

Permalänk

Har äntligen fått hem mitt AX 1200W Professional ( Igår )
skall under helgen packa upp den

Visa signatur

:P