Permalänk
Medlem

2 GB Minnen

Klarar jag mig bra på 2gb ramminne? De jag gör på datorn är, startar datorn, loggar in, spelar bad company/call of duty/ cs, internet inte mkt mer än så! Jag har aldrig uppe fler program samtidigt, jag stör mig på när de är uppe mkt saker! Hade tänkt dessa!

Corsair 2GB (2x1024MB) 1600MHz XMS3-12800DHX - Inet.se

Mvh

Permalänk

Om du kör w7, så är svaret tyvärr nej När jag spelar empire total war så använder det programmet 1.9GB internminne. Så 4GB är nog ett minimum om du ska spela moderna spel.

Permalänk
Medlem

Kör xp !

Permalänk
Avstängd

jag rekommenderar 4 GB Mvh.

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Skrivet av SAAANDEN:

Kör xp !

man kan köra xp om man ska köra lite äldre spel (inte dom allra nyaste)

så 3-4gb ska nog va bra (en sak är om du ska ha mer än 3gb så får du ha x64 OS)

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Medlem

Jag ska köpa en budget dator, jag kör xp! Och lirar inte ha mkt spel uppe samtidigt, och spel vad jag har sett tar inte så mycket på minnena? eller har jag fel?

Permalänk
Medlem

Skaffa hellre en 2GB-minnesmodul. Skit i dual-channel. Uppgradera senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SAAANDEN:

Klarar jag mig bra på 2gb ramminne? De jag gör på datorn är, startar datorn, loggar in, spelar bad company/call of duty/ cs, internet inte mkt mer än så! Jag har aldrig uppe fler program samtidigt, jag stör mig på när de är uppe mkt saker! Hade tänkt dessa!

Corsair 2GB (2x1024MB) 1600MHz XMS3-12800DHX - Inet.se

Mvh

en kompis har kört båda vista och W7 på 2GB utan problem, spelar t.ex GTA IV och crysis M.M sen kan du ju köpa till minne efteråt om du inte tkr att det fungerar ordentligt

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem

Kanon och veta! Tack så mycket Har du någon anning om de går köra 4 channels ram på socket 1156, i5 760 :D?

Permalänk
Medlem

Läs artikeln på startsidan.

Visa signatur

AMD Phenom X4 965 @4GHz 1.5V | Asus 890GPA-UD3H | Corsair DDR3 4GB 1600 MHz | Radeon HD5770 XFX | Samsung Spinpoint F3 1TB | Fractal Design Define R3 | Fractal Design Integra 500W

Här sitter man och säger till alla att man ska citera.
Men vad gör man själv?

Permalänk
Medlem

Såg de nyss meD!

Permalänk
Skrivet av Superlight:

Skaffa hellre en 2GB-minnesmodul. Skit i dual-channel. Uppgradera senare.

ah för single channel är ju super!!....

ne 2 minner för dual channel för att öka badbredden mellan minnen och cpu

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem
Skrivet av nothingtoxic:

ah för single channel är ju super!!....
ne 2 minner för dual channel för att öka badbredden mellan minnen och cpu

Kom igen, va fan gör det för skillnad med 2GB i minne? Skaffa ett nu och köp igen senare.

Permalänk
Skrivet av Superlight:

Kom igen, va fan gör det för skillnad med 2GB i minne? Skaffa ett nu och köp igen senare.

skillnaden är ifall han nu kör vista eller W7 är att dom tuggar i sig ram minne och att det är rekomenderat 4gb för att se till att man har nog och som en sa, att hans spel tog 1.9gb ram då har du knappt 100mb kvar och bara windows tar typ 700mb-1gb själv om inte ens mer + dual channel är bättre än single channel då minnerna har "större" eller "snabbare" access time eller hur det nu funkar då bandbredden blir större inte riktigt orkat kolla genom varför men dual channel är bättre än single channel och så är det bara xD

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av SAAANDEN:

Kör xp !

x32 eller x64? 32 bit kan inte använda alla 4 GB. Det är väl om du har 2 x 1GB och 2 st 512 MB minnen så får du i alla fall 3 GB och dual channel samtidigt

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Jag kör själv med 2gb ram i vista och gjort det sen det släpptes, kan spela osv ändå.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hunter(Swe):

x32 eller x64? 32 bit kan inte använda alla 4 GB. Det är väl om du har 2 x 1GB och 2 st 512 MB minnen så får du i alla fall 3 GB och dual channel samtidigt

Eller så har/skaffar han två GB till, så får han ut drygt tre GB och det är mycket bättre än två GB iaf

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jalle64:

Eller så har/skaffar han två GB till, så får han ut drygt tre GB och det är mycket bättre än två GB iaf

Va? vet inte riktigt var du menar. Menar du 2 GB utöver dom han ska köpa? då blir det 4 GB och ännu dyrare och att han inte kan använda allt minne

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Jag har på 32 och 64 bit! Fördelar och nackdelar med dom?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hunter(Swe):

Va? vet inte riktigt var du menar. Menar du 2 GB utöver dom han ska köpa? då blir det 4 GB och ännu dyrare och att han inte kan använda allt minne

Så du menar att han inte har något minne redan? Men skaffar han fyra GB så får han bra med minne för både 32 och 64bitars OS, vilket han kan välja som han vill.

till TS: XP64 är ett ok OS men har tyvärr lite dåligt stöd för en del saker och finns ju enbart på engelska.
Vad för burk hade du under luppen?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jalle64:

Så du menar att han inte har något minne redan? Men skaffar han fyra GB så får han bra med minne för både 32 och 64bitars OS, vilket han kan välja som han vill.

till TS: XP64 är ett ok OS men har tyvärr lite dåligt stöd för en del saker och finns ju enbart på engelska.
Vad för burk hade du under luppen?

Han skrev "Räcker 2 GB minne" och han skulle köpa 2 GB, men han skrev inte vad han hade innan, så jag vet inte vad det sammanlagda antalet GB blir. Jag kör XP 64 som jag sagt i andra trådar och några problem är det inte bortsett från några få spel som inte har stöd för x64 (ja det finns). Ett var väl Call Of Duty: United Offensive expansionen till första Call Of Duty som vägrade att installeras. Dom spelen han nämner funkar då dom är ganska nya spel. Sedan finns (fanns) det svensk språktillägg att ladda ner, men tror att Microsoft tog bort den. Går dock att hitta den på andra ställen på nätet. Filen man ska söka efter heter ARMMUIx4.iso

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hunter(Swe):

Han skrev "Räcker 2 GB minne" och han skulle köpa 2 GB, men han skrev inte vad han hade innan, så jag vet inte vad det sammanlagda antalet GB blir. Jag kör XP 64 som jag sagt i andra trådar och några problem är det inte bortsett från några få spel som inte har stöd för x64 (ja det finns). Ett var väl Call Of Duty: United Offensive expansionen till första Call Of Duty som vägrade att installeras. Sedan finns (fanns) det svensk språktillägg att ladda ner, men tror att Microsoft tog bort den. Går dock att hitta den på andra ställen på nätet. Filen man ska söka efter heter ARMMUIx4.iso

Ok det låter ju gott!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Om du nu kör med 2gb och win 7 så kan de hända att spel och sånt startar segare

När jag kör musik, firefox med ca 20-30 flikar och har ett par mappar uppe så tar systemet ca 3.5gb (det tar så mkt för att jag har så mkt minne)

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida