Letar efter äldre arkadspel

Permalänk
Medlem

Letar efter äldre arkadspel

Hej
Letar efter ett äldre arkadspel åt en tjej.. som skulle finnas till en en äldre windows plattform typ Windows 95/98.. Är antagligen ett dos spel.
Så här beskriver hon det:

Citat:

Man styrde den runda ringen med piltangenterna. Ringen skulle ta sig till hålet på andra sidan. Då hade man klarat banan.
Det gällde att flytta de färgade blocken i rätt ordning så att man kom runt dem och att de samtidigt inte blockerade ens väg.
De kunde flyttas höger/vänster, upp/ner eller alla fyra håll. Flytt skedde då man puttade på dem med ringen.
Tror även det fanns block som föll tills det tog stopp då man "puttade" på dem. Stopp var de vita rutorna med kryss.

Det var ett superkul å klurigt spel.. kanske inte ser så kul ut enligt min bild..

Har ni nån ide om vilket spel det kan vara?

Permalänk
Medlem

Jag minns från början av min karriär som datornörd ett spel som baserade sig på den gamla hederliga serien Thunderbirds http://en.wikipedia.org/wiki/Thunderbirds_(TV_series) där man kunde styra två olika skepp; ett stort och ett litet. Med hjälp av dessa skepp kunde man putta omkring block och på det viset kunde man ta sig vidare i spelet.

Dock så var detta inget DOS-spel utan det var ett spel till den gamla C64'an på 80-talet. Men konceptet verkar vara liknande.

Om man surfar till C64.COM - To Protect and Preserve och letar upp "Thunderbirds" bland "Games" så hittar man spelet som jag pratar om (vill inte direktlänka ifall företaget Firebird fortfarande råkar ha copyright på spelet).

Permalänk
Medlem

Har hittat spelet nu.
Det var cyberbox
Finns nu även som flashsppel
FingerTime.com - Cyberbox