[Intressekoll] Ölkväll för SweCare i Göteborg - Datum satt!

Permalänk
Hedersmedlem

[Intressekoll] Ölkväll för SweCare i Göteborg - Datum satt!

Nu var det verkligen längesedan vi i Göteborg hade en ölkväll. Kanske börjar bli dags att styra upp en ny sådan. De senaste har vart trevliga och lyckade, så därför kollar jag intresset av att ha en ny sådan. Det vi behöver komma fram till är:

* När, dvs datum och tidpunkt
* Vart

Tidigare har vi haft en ölkväll på Delirium, som numera heter Ölrepubliken. Schysst ställe med trevlig och kunnig personal. Bra ölutbud. Brukar vara ett välbesökt ställe så bordsbokning skulle isåfall vara aktuellt.

Vad säger ni? Förslag?

Uppdatering! - Datum satt!

Plats: Ölrepubliken
Hemsida: Ölrepubliken.se Självstyre sedan 2009
Adress: Kronhusgatan 2B
Karta: Kronhusgatan 2B, 41113 Göteborg, Västra Götalands Län - Google Maps

Datum: 1 oktober
Tid: 19:00
Övrigt: Samling utanför (drop-in är väl ok också antar jag om man inte kan komma vid 19... )

Intresselista:

Rich [kommer]
flukke [kommer]
turbi [kanske]
Evil_AnAnAs [kommer]
Axeteg [kommer]
Cloudstone
-=FULLMOON=- [kommer ej]
Halogen + 1 [kommer]
m0rk (kanske)
Fenix + 1 [kommer]
Zlayphir [kommer]
Cropsgrinder (kanske)
noodeem
nidas [kommer ej]
Big0
Hasseboy [kommer ej]
Raz [kommer]
Hardwired (kanske)
Zotamedu (kanske)
RHWarrior
Hagbarddenstore [kanske]
RealMadrid [fylle-på (kommer inte)]
adde_2000 [kommer]

Antal bekräftade: 11 st

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Som nybliven Chalmerist (dataingenjör) så kan jag ju inte tacka nej Ällskar nördigheten med sweclockers också så skriv upp mig.
Kan nästan alla dagar i veckan och de flesta krogar är okej för mig.

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem

Det skulle vara intressant

Permalänk

Jodå det skulle vara festligt.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Hedersmedlem

Trevligt, men... verkar vara lite dåligt intresse. Kollar inte folk på de klistrade trådarna?

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Helt klart på

Visa signatur

//Axeteg

Permalänk

Jag tror inte många kollar de klistrade trådarna, var mer som av en slump att jag såg tråden faktiskt.

Har inga datum som jag på förväg vet passar bättre, kommande tenta period är väll kanske lite kass dock.
Förövrigt är det ju trevligt med ställen där även någon på 19 kan slinka med in.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Jag är på!

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Evil_AnAnAs:

Jag tror inte många kollar de klistrade trådarna, var mer som av en slump att jag såg tråden faktiskt.

Har inga datum som jag på förväg vet passar bättre, kommande tenta period är väll kanske lite kass dock.
Förövrigt är det ju trevligt med ställen där även någon på 19 kan slinka med in.

Det där med åldern fixar sig.

Testar att "avklistra" den och ser om fler ser tråden.

Skrivet av Cloudstone:

Jag är på!

Sweet!

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk

Jag är intresserad men misstänker att det kan bli krock med evt datum och att ha någonstans att sova i götet.

EDIT: Dock tror jag att ingen orkar med mig

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Jag är på! Ölrepubliken är fetnajs!

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil_AnAnAs:

Jag tror inte många kollar de klistrade trådarna, var mer som av en slump att jag såg tråden faktiskt.

Har inga datum som jag på förväg vet passar bättre, kommande tenta period är väll kanske lite kass dock.
Förövrigt är det ju trevligt med ställen där även någon på 19 kan slinka med in.

19? 18 är ett måste!

Permalänk
Medlem

Kan väl anmäla mig också... är dock väldigt upptagen de närmaste veckorna..

Permalänk
Medlem

vore trevligt att träffa lite folk i närheten.. kan hänga med ut.

Star Bowling kanske för lite öl?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Jag har en del planerat framöver, men om det hittas ett datum jag kan så kommer jag mer än gärna!

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk

Kommer man in om man är 19? isåfall är jag kanske på

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Cropsgrinder:

Kommer man in om man är 19? isåfall är jag kanske på

Jadå ska inte vara några problem.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Låter väldigt intressant. Sure jag kan nog haka på

Permalänk
Medlem

Är det ett vettigt datum, och utan folk som heter Glenn så kanske jag kan välsigna er med min närvaro.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nidas:

Är det ett vettigt datum, och utan folk som heter Glenn så kanske jag kan välsigna er med min närvaro.

Att jag är med är anledning nog till att deltaga.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Nyligen arbetslös, men ska nog kunna skramla ihop lite pengar och hänga me.

Visa signatur

Antec Designer 500| Antec Earth 500W | Asus M3A Socket Am2+ | AMD Phenom 9500 | Kingston 2x1024mb| Sapphire Radeon HD3850| Western Digital Caviar WD2500KS 250GB 7200rpm 16MB SATA2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rich:

Att jag är med är anledning nog till att deltaga.

Mja, måste ju lära alla nya oförståndiga medlemar om dina bulliga kinder iofs

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Datum då? September, mitten-slutet typ?

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Hasse rapporterar för öltjänsgörning!
Dock endast om jag får spikat datum hyfsat iförväg så jag kan planera lite

Visa signatur

xellos: i7 920 @ 3,9 GHz | Asus P6T Deluxe V2| Corsair 1000W | Corsair 6GB 1600MHz DDR3 | PowerColor ATI 4870x2 x2 CrossFire | Creative SB Xtreme Gamer | 60GB SSD + 500GB Sata II | Samsung t220 x2

Permalänk
Medlem

Kom igång med ett datum nu! Orkar inte vänta hur länge som helst

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem

Kan hända, beror helt på datum.

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem

Kom på en grej, krogen MÅSTE ha Favorit eftersom det är Jonas favorit

Permalänk

Jag jobbar jäkligt udda och oregelbundna tider. Men om datumen som spikas funkar för mig så är det inte helt omöjligt jag drar med.

Visa signatur

Intel Core i7 Quad 930 | ASUS P6T Deluxe V2 | 12gb Corsair Dominator GT DDR3 @ 2000MHz | Gigabyte GeForce RTX 3060 Eagle OC V2

Permalänk
Hedersmedlem

Tycker vi planerar lite längre fram i tiden, typ någon gång i början av oktober? Måste ju inte vara en helg heller.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

fredag 1:e Oktober kanske? Enkelt att komma ihåg

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------