Permalänk
Skrivet av doggywrap:

Menar du att det bara finns 5 iPhones med vita skal i hela världen? : )

Vita original skal, men det tror jag knappast lol

Permalänk
Medlem
Skrivet av doggywrap:

Menar du att det bara finns 5 iPhones med vita skal i hela världen? : )

Lite ironi tror jag

Visa signatur

7700k delid @ 5Ghz ~ Z270 MSI SLI Plus ~ RTX 3070

Permalänk
Medlem

De hade sådana här baksidor i massa färger en butik i monaco som ja gick in i. Tänkte att de kanske skule va nått då ja har massa repor o sprickor på baksidan. Så ja frågade om priset o de va 480. O de va ju inte SÅ jättefarligt tyckte ja, ända tills ja kom på att det var euro :-/

Men sjukt sugen på att hitta nån fet färg o byta nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh1ft:

De hade sådana här baksidor i massa färger en butik i monaco som ja gick in i. Tänkte att de kanske skule va nått då ja har massa repor o sprickor på baksidan. Så ja frågade om priset o de va 480. O de va ju inte SÅ jättefarligt tyckte ja, ända tills ja kom på att det var euro :-/

Men sjukt sugen på att hitta nån fet färg o byta nu

Här har du massor av skal, oftast under 50-60 kr

iphone-skal

Permalänk
Medlem

tackar vet jag gamla 3310 när vanliga dödliga kunde byta skal.

Permalänk
Medlem

Nice! Beställde själv et nytt skal för ett par veckor sen, borde väll dyka upp snart

Svårt att få loss batteriet? Jag har hört att det kan vara lite knepigt att ta loss det utan att ha sönder det.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | AMD Ryzen 7 2700 | 32GB Corsair Vengance 3200mhz | EVGA Geforce GTX 1070 | Cooler Master Silent Pro M 850W | Samsung EVO 970 Plus 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaXha:

Nice! Beställde själv et nytt skal för ett par veckor sen, borde väll dyka upp snart

Svårt att få loss batteriet? Jag har hört att det kan vara lite knepigt att ta loss det utan att ha sönder det.

Batteriet satt ganska hårt med nån klistergrej, men tar man det bara försiktigt så ska de nog inte vara några problem.

Permalänk
Skrivet av Xattwyn:

Pff... De ska synas att man har använt den Mening med telefonen försvinner ju om man överbeskyddar den med fula skal osv.

Repor tillhör telefonen

Edit: kan även tilläggas att jag fått skräp mellan touchen och skärmen

Det sitter en svart tejp-bit på mid-frame. Tog du bort den? Tar du bort den kommer det nämligen in skräp mellan skärmen och digitizer från volym-knapparna.. (Kan fixa om bild om du inte vet vad jag menar)

Har gjort sånt här ett antal gånger och kan säga att det är jäkligt knepigt att byta baksida första gången, speciellt om man köper tomt skal. (Man blir jäkligt nervös att man ska pajja något första gången) Finns skal från HK som har allt förutom moderkort på, bara till att sätta ditt moderkortet så är det klart
För er som vill göra det så finns här en guide --> Installing iPhone 3GS Rear Panel - iFixit

Visa signatur

Chassi: Antec Nine Hundred | MB: Asus M3A32-MVP DLX/WIFI | CPU: AMD Phenom II X4 965 Black Edition Deneb 3.4GHz | HDD: Seagate Barracuda ES 500GB | RAM: Kingston 4 GB 800 MHZ | Kylare: Zalman CNPS9700LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr. PC Ollie:

Det sitter en svart tejp-bit på mid-frame. Tog du bort den? Tar du bort den kommer det nämligen in skräp mellan skärmen och digitizer från volym-knapparna.. (Kan fixa om bild om du inte vet vad jag menar)
[/url]

Har du lust att fixa en bild förstår inte riktigt vad du menar.

Permalänk
Skrivet av Xattwyn:

Har du lust att fixa en bild förstår inte riktigt vad du menar.

Tyvärr så har jag bara en digitizer hemma just nu för att det var det jag bytte senast. Själva LCD skärmen sitter fast på en metall-platta som skjuts in bakom digitizern. Där jag har markerat ska det sitta tejp bit, mellan digitizer och LCD skärmen. Finns det inget där, blir det en liten spricka mellan digitizer (själva glaset) och LCD skärmen, vilket leder till att det kommer in skit från volym-knapparna. Kanske kan leta upp någon annan bild om du fortfarande inte förstår.

http://a.imageshack.us/img716/2282/dsc4501.jpg

http://a.imageshack.us/img691/1830/dsc4499.jpg

Visa signatur

Chassi: Antec Nine Hundred | MB: Asus M3A32-MVP DLX/WIFI | CPU: AMD Phenom II X4 965 Black Edition Deneb 3.4GHz | HDD: Seagate Barracuda ES 500GB | RAM: Kingston 4 GB 800 MHZ | Kylare: Zalman CNPS9700LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr. PC Ollie:

Tyvärr så har jag bara en digitizer hemma just nu för att det var det jag bytte senast. Själva LCD skärmen sitter fast på en metall-platta som skjuts in bakom digitizern. Där jag har markerat ska det sitta tejp bit, mellan digitizer och LCD skärmen. Finns det inget där, blir det en liten spricka mellan digitizer (själva glaset) och LCD skärmen, vilket leder till att det kommer in skit från volym-knapparna. Kanske kan leta upp någon annan bild om du fortfarande inte förstår.

http://a.imageshack.us/img716/2282/dsc4501.jpg

http://a.imageshack.us/img691/1830/dsc4499.jpg

Okaj, Ska kolla på de imorgon har nämligen lyckats fippla till så att lås/stäng av knappen inte går ut helt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr. PC Ollie:

Tyvärr så har jag bara en digitizer hemma just nu för att det var det jag bytte senast. Själva LCD skärmen sitter fast på en metall-platta som skjuts in bakom digitizern. Där jag har markerat ska det sitta tejp bit, mellan digitizer och LCD skärmen. Finns det inget där, blir det en liten spricka mellan digitizer (själva glaset) och LCD skärmen, vilket leder till att det kommer in skit från volym-knapparna. Kanske kan leta upp någon annan bild om du fortfarande inte förstår.

http://a.imageshack.us/img716/2282/dsc4501.jpg

http://a.imageshack.us/img691/1830/dsc4499.jpg

En liten fråga om du, eller någon annan vet
Denna här lilla filuren trillade förmodligen ut från telefonen när jag bytte skalet.

Någon som har någon susning om vart den ska sitta :/

Permalänk
Skrivet av Xattwyn:

En liten fråga om du, eller någon annan vet
Denna här lilla filuren trillade förmodligen ut från telefonen när jag bytte skalet.

Någon som har någon susning om vart den ska sitta :/

http://img153.imageshack.us/img153/8580/img3680g.jpg

Den håller kameran på plats Skruvas fast med en liten skruv. Se här, svart pil --> http://a.imageshack.us/img685/1637/iphonenp.jpg

Visa signatur

Chassi: Antec Nine Hundred | MB: Asus M3A32-MVP DLX/WIFI | CPU: AMD Phenom II X4 965 Black Edition Deneb 3.4GHz | HDD: Seagate Barracuda ES 500GB | RAM: Kingston 4 GB 800 MHZ | Kylare: Zalman CNPS9700LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr. PC Ollie:

Den håller kameran på plats Skruvas fast med en liten skruv. Se här, svart pil --> http://a.imageshack.us/img685/1637/iphonenp.jpg

Tack så mycket ska åtgärda detta imorgon då.

Permalänk
Medlem

Fler bilder på den guldiga tack

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

Fler bilder på den guldiga tack

Yes, ska ladda upp några bilder då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xattwyn:

Yes, ska ladda upp några bilder då

Snyggt 4p. Tror dock jag redan har röstat

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

Snyggt 4p. Tror dock jag redan har röstat

Tack tack

Permalänk

@Dr. Pc Ollie

Skrivet av Dr. PC Ollie:

& @Xattwyn

Skrivet av Xattwyn:

Jag har en svart iPhone 3G 8GB som är helt trashad typ. Touchen fungerar helt perfekt men skärmen är rejält sprucken och där finns två sprickor i plasten på baksidan också. Nu undrar jag ungefär hur svårt är det att byta baksida, tänkte kanske passa på när jag ändå ska byta glaset. Jag antar att det är ungefär samma process för iPhone 3G och 3GS. Sen finns där något speciellt jag brode tänka på? Utöver det så undrar jag om ni har någon baksida ni kan rekommendera som är billig och bra (och eventuellt skärmglas också men annars köper jag det här i Sverige), jag vill ha så lik original som möjligt, vit eller svart alltså och skulle föredra om den sa 8GB på skalet. Jag har hört att vissa skal ska vara riktigt dåliga så därför skulle jag vilja ha ett bra, original skulle vara bäst men det kan jag väll glömma för en rimlig peng.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

@Dr. Pc Ollie & @Xattwyn

Jag har en svart iPhone 3G 8GB som är helt trashad typ. Touchen fungerar helt perfekt men skärmen är rejält sprucken och där finns två sprickor i plasten på baksidan också. Nu undrar jag ungefär hur svårt är det att byta baksida, tänkte kanske passa på när jag ändå ska byta glaset. Jag antar att det är ungefär samma process för iPhone 3G och 3GS. Sen finns där något speciellt jag brode tänka på? Utöver det så undrar jag om ni har någon baksida ni kan rekommendera som är billig och bra (och eventuellt skärmglas också men annars köper jag det här i Sverige), jag vill ha så lik original som möjligt, vit eller svart alltså och skulle föredra om den sa 8GB på skalet. Jag har hört att vissa skal ska vara riktigt dåliga så därför skulle jag vilja ha ett bra, original skulle vara bäst men det kan jag väll glömma för en rimlig peng.

Se PM.

Visa signatur

Chassi: Antec Nine Hundred | MB: Asus M3A32-MVP DLX/WIFI | CPU: AMD Phenom II X4 965 Black Edition Deneb 3.4GHz | HDD: Seagate Barracuda ES 500GB | RAM: Kingston 4 GB 800 MHZ | Kylare: Zalman CNPS9700LED