Permalänk
Medlem

Ny speldator!

Slängt ihop en ny dator nu då den gamla inte höll måtten jag ville

Chassi 1: Cooler Master Storm Scout
Chassi 2: Lian Li - PC-A71F
Moderkort: ASUS Crosshair IV Formula
RAM: A-DATA Plus Series 1600Mhz CL-8 8gb (4x2)
CPU: AMD Athlon X4 635 körs i 3.4Ghz
Nätaggregat: Be Quite Dark Power Pro P8 1000W
HDD: Samsung Spinpoint F1 1Tb
SSD: Intel X-25M 160Gb G2

Bytte ut chassit då jag tänkte koppla in vattenkylning i framtiden och det inte fanns någon plats för en radiator i CM SS chassit, därför köpte jag ett Lian Li PC-A71F, grymt snyggt och väldigt bra gjort, lätt att montera i dessutom det finns gott om plats att stoppa i vad man själv känner för

CPU:n är tillfällig, förmodligen tills nästa år då Bulldozer kommer och fler spel/program har stöd för fler än 4kärnor.

SSD:n går som ett skott! Tar mig ca 2sekunder att starta Photoshop CS3 och väldigt snabb vid både start och avstäning! Helt klart prisvärd!

Kommer eventuellt att köpa sleeves från Nils också och sleeva alla kablar i rött respektive svart för att få fram det rätta färgschemat jag hade tänkt mig, dvs svart och rött.

Gamla Datorn:

Chassi: Antec P182
Moderkort: Gigabyte GA-MA790FX-DQ6
RAM: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5
Grafikkort: Gainward GeForce 9600GT 1Gb
CPU: AMD Phenom 9950 Black Edition Quad-Core
Nätaggregat: Corsair Powersupply 550W Black,ATX/EPS
HDD: Samsung Spinpoint F1 1Tb

Ny speldator!

Permalänk
Entusiast

Ser så fel ut med standardkylaren med tanke på allt annat runtomkring

Permalänk
Medlem

Ska beställa efter vattenkylning till hela datorn från EK nästa månad hade ja tänkt mig
Håller med att det ser lite fel ut ^^

Permalänk
Medlem

Cpu:n... snälla, inte en athlon x4 på det moderkortet!!!

Permalänk
Medlem

Sorry läste ine de du hade skrivit om att den va temporär

Permalänk
Medlem

de va den fulaste kylaren du kunde haft på ett ROG kort, varför inte phenom CPU när du bygger spel rig?

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Avstängd

Varför köra med en Athlon II på det vassaste AMD kortet!? sen en fråga till!? Varför 1000Watt till det där!? 400Watt från Corsair, FSP eller FD skulle ju funka lika bra!

När det var klart så ville jag ändå passa på att säga trevligt bygge!

Permalänk
Medlem

Riktigt fins chassi. Är du den första med galleri på det i SweC? Som sagt, helt okej bygge men stockkylare, mja. får en 3a för många roliga bilder och ett awesome chassi

EDIT: hår långt tid är det mellan föörtsa och sissta bilden?

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk

"CPU:n är tillfällig, förmodligen tills nästa år då Bulldozer kommer och fler spel/program har stöd för fler än 4kärnor."

:/ http://www.sweclockers.com/nyhet/12604-ny-sockel-for-amd-bull...

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord

Permalänk
Medlem

Datorbygget är som sagt inte klart ännu, kommer köpa ny CPU samt Vattenkylning och ett till grafikkort.

Kommer köpa en AMD Phenom2 X6 1090T BE och vattenkylning från EK samt ett till EVGA GTX460 1Gb SC, och sleeves.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

de va den fulaste kylaren du kunde haft på ett ROG kort, varför inte phenom CPU när du bygger spel rig?

Som sagt så är det bara en temporär CPU och kommer inte sitta där för evigt. Det är fortfarande lite saker som fattas så som CPU, Vattenkylning, ett till grafikkort samt sleeves

Permalänk

Varför ett nätagg på 1000W?

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem

hårt slösade pengar ftw.

Visa signatur

Blop

Permalänk
Skrivet av cyberkyckling:

Varför ett nätagg på 1000W?

+1
Ja, varför i bip

Permalänk
Medlem

Och varför ett till 460? ditt moderkort stödjer inte SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av aptjack:

Och varför ett till 460? ditt moderkort stödjer inte SLI

Project xDevs: Êîíòåíò / Ïóáëèêàöèè è ñòàòüè / Activating NVIDIA SLI on all motherboards, updated detailed HOW-TO

(Antar dock att det inte var det han planerade)
650w räcker btw gott och väl till vattenkylning, klockade 460 i SLI och överklockad processor...

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson