Öpplåsta kärnor X4 med tempraturer med 550 BE

Permalänk
Avstängd

Öpplåsta kärnor X4 med tempraturer med 550 BE

Hej jag har hört talas om att det har snackats om att man inte kan se tempraturer för dom 3 eller 4 cpu kärnor man har låst upp med AMD Phenom 2 X3 720 BE och AMD Phenom 2 550 BE X2. Är detta verkligen sant ?? för om det är så som vissa säger så lär ju inte jag våga prova ens att klocka min öpplåsta 550 BE. Eller vad säger ni andra sweclockare ??

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem

har en 555 samma som 550 fast o,1GHz högre klockfrekväns den går inte att se tempen på (bara i bios) det är olika från processor till processor vissa går att se på och vissa inte deta bero på att det är av dom två sista (eller båda) är "insabill"

Permalänk
Avstängd

Hej okej jag ska kika lite i bios och se om jag kan se temp för alla där. Vad klockar du med för program för din cpu ? själv klockar jag min processor med Turbo V EVO. Faktiskt ett bra program med auto tuningen och det blir stabilt också Mvh.

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem

Jag har låst upp min X2 555 och jag kan inte se coretemps. Dock visar HWmonitor en sensor som måste sitta nära processorn typ i soceln lr något. Den låg alltid när jag hade 2 kärnor ca 10-15c högre än coretempsen (ju högre temp ju mer skiljde). Så jag går på den tempen när jag klockar.

Permalänk
Avstängd

ja det programmet har jag också och gör precis som du beskriver när jag klockar min processor på turbo v evo Mvh.

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem

jag klockar via bios manuellt det tkr jag funkar bäst du kan se tempenn på oftast HW monitor som det heter i bios