Permalänk
Medlem

iPad kopior

Hej.

Nån som testat typ EKEN M006 eller liknande "iPad" kopia.

Funderar på att köpa en bara för att kunna kolla lite film, surfa mm på väg till o från jobbet.

//Cisco

Permalänk
Sötast

Nu har jag inte själv använt en sådan, men jag googlade på namnet och jag undrar hur du får den till en "ipad kopia" ?

Detta skulle man iaf kunna kalla en "iPhone kopia" : http://www.dailyiphone.se/wp-content/uploads/2009/12/iFone-iP...

Jag skulle nog själv väntat på t.ex en dell/samsung/msi platta istället, verkar inte som EKEN osar kvalitet direkt.

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Nu har jag inte själv använt en sådan, men jag googlade på namnet och jag undrar hur du får den till en "ipad kopia" ?

Detta skulle man iaf kunna kalla en "iPhone kopia" : http://www.dailyiphone.se/wp-content/uploads/2009/12/iFone-iP...

Jag skulle nog själv väntat på t.ex en dell/samsung/msi platta istället, verkar inte som EKEN osar kvalitet direkt.

Hur kan du inte tycka att detta ser ut som en ipad kopia?

Ser visserligen ut som en riktigt dålig kopia, men ändå.

Permalänk
Sötast
Skrivet av Universalia:

Hur kan du inte tycka att detta ser ut som en ipad kopia?

http://www.fastcardtech.com/images/201007/goods_img/4841_P_12...

Ser visserligen ut som en riktigt dålig kopia, men ändå.

Det kanske är något fel på mig och mina googleskills men:

Buy EKEN M006 MID 10 Inch Gravity Sensor Camera 2GB Android 1.6 Support WCDMA Modem compare price at pandawill.com

M006!

Permalänk

Jaja, skillnaden mellan den och den jag länkade är ju att de flyttat på knappen Du måste ju ändå hålla med om att den är slående lik? T om ikonerna på flera program ser nästan identiska ut

Permalänk
Medlem

Jag skulle vänta till nån av dom större släpper Android plattor, samsung lär ha en på gång med 7" skärm, vilket jag ser som ett bättre behändigare format om det ska vara möjligt att släpa runt på dessa plattor.
2011 kan bli ett intressant år IOM android 3.0 släpps, lite snabbare hårdvara, mer minne HD upplösning osv

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Jag söker också något liknande. Nån billig sak jag kan läsa e-books/pdf och slösurfa på. Finns EKEN att köpa i Sverige?

Permalänk
Avstängd

dealextreme säljer fraktfritt

Permalänk
Permalänk
Medlem

Det har varit mycket rykten och snack och tom demonstrationer av färdiga produkter vad gäller nya avsevärt förbättrade läsplattor.
Dock verkar allting liksom bara rinna ut i sanden och aldrig nämnas mer. Den som först kommer ut med en nästa generationens läsplatta lär ju ta en stor del av marknaden, så jag förstår inte vad de tvekar på.

Edit : Fina saker de där du länkar till, Phalle, speciellt den sista.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

IFA-mässan i Berlin är om några dagar, får se vad tillverkarna visa upp.

Permalänk
Medlem

Finns ju en hel djungel med olika kinakopior på t.ex. Blocket nu, med en del mer eller mindre seriösa butiker som säljer också. Frågan är om man ska slå till på en bara för att testa, tanken att köra t.ex. Aldiko på den är mycket lockande. Kanske man slipper släpa på 15,6" VAIOn i fortsättningen med?