Permalänk
Medlem

sli patch 0.7

Är lite trött på mitt nuvarande grafikkort & funderar på att börja använa Nvidia igen...i SLI då så klart.

Någon som har erfarenhet av detta ingreppet?
Har läst lite varstans om det men inga direkt nya grejer.
Så jag vet inte alls om det ens funkar med mitt moderkort. Eller hur bra det skalar efter man har lagt till patchen.
Vissa har fått det att funka andra inte. Även att drivisarna inte funkar när du patchat för dom har varit låsta mot detta.

Permalänk
Medlem

Senaste SLIPatch hittar du här tillsammans med instruktioner: Project xDevs: Êîíòåíò / Ïóáëèêàöèè è ñòàòüè / Activating NVIDIA SLI on all motherboards, updated detailed HOW-TO

SLIPatch fungerar inte med drivrutiner 258.69 och framåt så det går inte att använda med GTX460 då de kräver så pass sena drivisar.

Många hoppas att det ska börja fungera imorgon när nVidia släpper beta 260.XX-drivers och att allt bara är ett misstag från nVidia från början. Jag tror inte på detta riktigt utan misstänker att nVidia har saboterat medvetet, vi kan bara hoppas på att de ryska utvecklarna släpper en uppdatering inom kort. Men vem vet...

Själv tröttnade jag på att vänta och beställde Asus M4N98-mobot, men det är på RMA nu så får snällt vänta ändå.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jo. Har varit där inne läst lite oxå. Bra & genomgående info.

Det är synd det med drivrutinerna. Trodde bara att dom hade hittat en lösning i dagsläget. Antingen Ryssarna eller att det var en "miss" från Nvidia som dom skulle åtgärda & låta oss härja fritt.

Kanske lika bra att byta moderkort istället. Synd för din del att det gick till RMA..

Tackar för svaret!