Permalänk

Angående ramminne

Hejsan allihopa.

Jag har 4 platser för RAM-minne i min dator, och undrar ifall jag kan fylla alla med t ex 2 gig ram i vardera plats?

Jag har hört att vissa moderkort inte klarar det utan bränns eller något liknande.
Då är min fråga, vrf skulle de inte funka? De finns plats för det och de är ju isf bara att installera windows 64bit istället för 32.. ?

Tack !

Permalänk
Vila i frid

Du ska köpa ram-minne som finns med på ditt moderkorts QVL-lista - där det även står om ditt moderkort supportar fyra minnesmoduler av den sort du har. Gör du inte det kan du stå där med 2 oanvändbara minnen, eller i värsta fall, 4 oanvändbara minnen.

Permalänk

Kolla i ditt moderkorts manual, kolla vilka och hur mycket minne som stödjs! Eller så skriver du bara vad du har för moderkort här så kanske någon hjälper dig!

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk

A8M2N-LA Motherboard är de ända jag hittar om skiten.
Men jag såg att de stog , "4 gig approved memory". Men de borde väl ändå typ inte stämma.. isf får ja bara se till att fixa ett nytt moderkort nu när jag ändå fixat datorn lite med ny burk och sånt.

Permalänk

Om du bara ska uppgradera minnen så är det typ 2 såna här som skulle funka.

Skrivet av :

Four 240-pin DDR2 DIMM sockets

Supports PC 4200 (533 MHz) and PC2 5300 (667 MHz) DDR2 DIMMs

non-ECC memory only, unbuffered

Maximum HP/Compaq approved memory is 4 GB*

OBS: *Actual available memory may be less

källa

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk

Ah.. så lätt va de! hahaha, tack.!