Thermaltake lanserar processorkylaren Jing

Permalänk
Melding Plague

Thermaltake lanserar processorkylaren Jing

Jing är en ny processorkylare med ärtgröna fläktar och bred kompatibilitet med processorer från både Intel och AMD.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

den var då inge snygg

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk

hehe vacker var den ju int...
men skönhet ligger i betraktarens ögon...

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem

ptjaa.. vad säger man om den färgen.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tyckte den var riktigt grann, den var inte skrikig i färgen som mkt annat kan va, den var riktigt mjuk. Den hade passat min fader eftersom han är sysslar med ärtor.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Undra hur den ser ut i UV-Ljus?

Lär ju lysa upp som en radioaktiv lite pryl.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

Riktigt sköna färger skulle vara kul att se prestanda senare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Riktigt sköna färger skulle vara kul att se prestanda senare

Håller med! skulle den prestera i klass med noctua nh-u12p så skulle jag fan lätt köpa den (samt om den vorre billigare xD)

Permalänk
Medlem

Som många andra fläktar i dagens läge, jäklar vad stor! x.x
Måste dom verkligen göra gigantiska heatsinks som den där?
Visst den var ju snygg och så, men om man flyttar runt datorn en del så är det väl en stork chans att något bryts av vikten på monstret?

Permalänk
Medlem

Sjukt snygg, hahaha!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rywern:

Som många andra fläktar i dagens läge, jäklar vad stor! x.x
Måste dom verkligen göra gigantiska heatsinks som den där?
Visst den var ju snygg och så, men om man flyttar runt datorn en del så är det väl en stork chans att något bryts av vikten på monstret?

Jag undrar om inte det är lite av en myt? Jag vet ingen som haft problem med att moderkortet skadats av tunga kylare, och själv har jag inte heller haft några problem. Däremot vet jag en som hade en Scythe Ninja med sina förbaskade pushpins, som släppte och brakade ned på grafikkortet. Jag har haft en Scythe Ninja jag också, som satt fast riktigt bra, så det kanske har lite att göra med hur man monterar också.

Å andra sidan är det ju inget som hindrar att man köper en mindre kylare, de finns bra sådana också.

On-topic så kan denna kylare säkert vara bra, men det är hiskeligt humoristiskt att de försöker få den att framstå som något nytt och revolutionerande. Ta en stycken standardtornkylare och smäll på två Arctic-plagierade fläktar, och så har vi revolution!?

Om den snabbt sjunker i pris så kan den vara ett alternativ dock.

För övrigt är färgvalet, omän inte vackert, ändå mycket snyggare än Noctua.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Avstängd
Skrivet av backfeed:

Jag undrar om inte det är lite av en myt?

Hållfasthetslära är ingen "myt" utan ett vetenskapligt ämne, och en ovärderlig ingenjörsverktyg.Dessutom behöver inte moderkortet gå av, tänk på att ett avancerat moderkort består av många lager (6+), genom dessa ligger "kopparbanorna" som leder signalen. Dessa är väldigt tunna.
Många här verkar tro att en bräda behöver knäckas i 2 delar av tyngden för att man ska få problem. I praktiken räcker det med lite flexande för att åstadkomma skada som inte går att fixa.

Jag är 100% att många har fått problemet, de bara vet inte om det.
Allt ser normalt ut, men datorn kraschar "oförklarligt". Sådana inlägg har man sett ofta. Man testar alla komponenter tills man hittar ett "fel" på moderkortet och köper en ny eller får en på garanti. Man förklarar bort det med "tillverkningsfel" eller liknande. Utan att ens reflektera över den där 1Kg kylaren som hängde från brädan i 2-3 timmar, skuttande i en bil på väg till femtielvte LAN eller liknande.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redzo:

Hållfasthetslära är ingen "myt" utan ett vetenskapligt ämne, och en ovärderlig ingenjörsverktyg.Dessutom behöver inte moderkortet gå av, tänk på att ett avancerat moderkort består av många lager (6+), genom dessa ligger "kopparbanorna" som leder signalen. Dessa är väldigt tunna.
Många här verkar tro att en bräda behöver knäckas i 2 delar av tyngden för att man ska få problem. I praktiken räcker det med lite flexande för att åstadkomma skada som inte går att fixa.

Jag är 100% att många har fått problemet, de bara vet inte om det.
Allt ser normalt ut, men datorn kraschar "oförklarligt". Sådana inlägg har man sett ofta. Man testar alla komponenter tills man hittar ett "fel" på moderkortet och köper en ny eller får en på garanti. Man förklarar bort det med "tillverkningsfel" eller liknande. Utan att ens reflektera över den där 1Kg kylaren som hängde från brädan i 2-3 timmar, skuttande i en bil på väg till femtielvte LAN eller liknande.

De är därför man har datorn liggande när man fraktar den.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redzo:

Hållfasthetslära är ingen "myt" utan ett vetenskapligt ämne, och en ovärderlig ingenjörsverktyg.Dessutom behöver inte moderkortet gå av, tänk på att ett avancerat moderkort består av många lager (6+), genom dessa ligger "kopparbanorna" som leder signalen. Dessa är väldigt tunna.
Många här verkar tro att en bräda behöver knäckas i 2 delar av tyngden för att man ska få problem. I praktiken räcker det med lite flexande för att åstadkomma skada som inte går att fixa.

Jag är 100% att många har fått problemet, de bara vet inte om det.
Allt ser normalt ut, men datorn kraschar "oförklarligt". Sådana inlägg har man sett ofta. Man testar alla komponenter tills man hittar ett "fel" på moderkortet och köper en ny eller får en på garanti. Man förklarar bort det med "tillverkningsfel" eller liknande. Utan att ens reflektera över den där 1Kg kylaren som hängde från brädan i 2-3 timmar, skuttande i en bil på väg till femtielvte LAN eller liknande.

Skulle snarare gissa på myt... Tror inte moderkortet tar skada så lätt som du beskriver. Har själv aldrig eller hört talas om någon som haft problemet?:)

Permalänk
Medlem

Usch Varför inte göra fläktar och kylare med lite matchande färger

Känns som att dom tar efter Noctuas affärsidé, "vi är så jävla bra så vi gör fläktarna i beige och vinrött så de inte går att matcha till något utom sig själva"

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Skrivet av Pewtah:

Håller med! skulle den prestera i klass med noctua nh-u12p så skulle jag fan lätt köpa den (samt om den vorre billigare xD)

Det är ju en Thermaltake - det är 99% säkert att den kommer att prestera dåligt.
edit: ändrat till Thermalltake.

Permalänk
Medlem
Skrivet av peterhjalmarsson:

Det är ju en Thermalright - det är 99% säkert att den kommer att prestera dåligt.

Thermaltake*

Men det du säger gäller ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av peterhjalmarsson:

Det är ju en Thermalright - det är 99% säkert att den kommer att prestera dåligt.

Rätt men ändå fel, det är ThermalTake du tänker på, och detta är TT så uttalandet stämmer, Thermalright gör bra saker.

Angående knäckta moderkort, moderkorten går inte av eller spricker, men att ledningsbanorna pajar eller lödningar släpper är ingen myt. Efter 7 år som servicetekniker har jag sett det ett flertal gånger. Det behöver inte ens vara en tung kylare. En populär moderkortstillverkare hade ett P4-moderkort i budgetsegmentet som var lite tunnare än normalt, och när pushpinsen spändes så flexade kortet duktigt. Tittade man på undersidan så var det en riktig bula under processorsockeln och dessa moderkort upphörde ofta att posta efter en tid. Släpp pushpinsen och låt kylaren pressa med sin egen vikt och det fungerade fint. Just i detta fallet var det alltså besparingar som gått för långt som var orsaken, men det motsäger inte myten. Om det var kopparbanor som bröts eller processorsockelns lödningar som släppte låter jag vara osagt.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Rätt men ändå fel, det är ThermalTake du tänker på, och detta är TT så uttalandet stämmer, Thermalright gör bra saker.

Angående knäckta moderkort, moderkorten går inte av eller spricker, men att ledningsbanorna pajar eller lödningar släpper är ingen myt. Efter 7 år som servicetekniker har jag sett det ett flertal gånger. Det behöver inte ens vara en tung kylare. En populär moderkortstillverkare hade ett P4-moderkort i budgetsegmentet som var lite tunnare än normalt, och när pushpinsen spändes så flexade kortet duktigt. Tittade man på undersidan så var det en riktig bula under processorsockeln och dessa moderkort upphörde ofta att posta efter en tid. Släpp pushpinsen och låt kylaren pressa med sin egen vikt och det fungerade fint. Just i detta fallet var det alltså besparingar som gått för långt som var orsaken, men det motsäger inte myten. Om det var kopparbanor som bröts eller processorsockelns lödningar som släppte låter jag vara osagt.

Men nu när de följer med Backplates till dom större kylarna så blir de ju iaf lite annorlunda.

För då blir de ju tryck från båda hållen på moderkortet.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Men nu när de följer med Backplates till dom större kylarna så blir de ju iaf lite annorlunda.

För då blir de ju tryck från båda hållen på moderkortet.

Det kanske gör att spänningen från push-pins inte skapar bulor hur som helst, men att en tung kylare ändå väger på kortet (som i böjer, ungefär som när du står uppe på ett bord och gungar) och riskerar att knäcka banor i det står fortfarande.

Permalänk
Skrivet av Pewtah:

Håller med! skulle den prestera i klass med noctua nh-u12p så skulle jag fan lätt köpa den (samt om den vorre billigare xD)

Skrivet av treffin:

Thermaltake*

Men det du säger gäller ändå

Hoppsan! Ja, Thermalright är underbara saker - vilket mina HR-01 och AXP vittnar om... Skyller på att det är måndagsmorgon!