Permalänk
Medlem

Tiny v2.0

Tjena, här kommer en uppföljare till Tiny min tidigare bygglogg.

Hade en gammal ful förstärkare hemma som jag tänkte att jag skulle kasta in en dator i, datorn skänker jag till syran som tjatat länge på mig att ordna fram en dator till henne. stort tack till dom Sweclockare som bidragit med hårdvara. Utan er hade det inte blivit något bygge, samma gäller på första versionen av Tiny. Hoppas ni gillar min logg.

Tiny v2.0

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Snyggt, gillar locket som är hyffsat luftigt, men har du inget inblås/utblås?

Permalänk

Som ovan. Sen kommer inte det där nätagget att må något vidare bra. Det har på tok för lite luftgenomströmning som det är nu, så som du misstänkte själv.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

mjo, har inte hunnit tagit temps osv. Ska kika lite på tempen och se ifall det funkar så där. Annars får jag försöka göra något åt det

Permalänk
Skrivet av cAWPer:

mjo, har inte hunnit tagit temps osv. Ska kika lite på tempen och se ifall det funkar så där. Annars får jag försöka göra något åt det

Haha, fail Man kan inte se temperaturen på ett nätagg, om det inte är ett mycket speciellt sådant.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av klasvonklas:

Haha, fail Man kan inte se temperaturen på ett nätagg, om det inte är ett mycket speciellt sådant.

Vadå fail? Klart man kan se tempen på ett nätagg, sen så sitter det ju en fläkt på nätagget redan och jag tror faktiskt inte att det kommer bli något bekymmer även om jag blockerar utkastet bak.

Permalänk
Skrivet av cAWPer:

Vadå fail? Klart man kan se tempen på ett nätagg, sen så sitter det ju en fläkt på nätagget redan och jag tror faktiskt inte att det kommer bli något bekymmer även om jag blockerar utkastet bak.

Kan du visa mig hur man gör det i så fall, för det har jag aldrig sett på vanliga nätagg.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av klasvonklas:

Kan du visa mig hur man gör det i så fall, för det har jag aldrig sett på vanliga nätagg.

Det finns temp mätare som du kan koppla in till datorn. Har en liggandes brevid mig. dom borde väl funka? Det enda som jag dock inte kan lista ut är vart man ska mäta tempen. Det sitter ju kylflänsar osv på nätagget, kanske där.

Edit, annars finns det laser pistoler som mäter temp också, min granne har en sån. När jag jobbade hos en bygg firma hade vi såna för att kolla vart det var kallt i rummen så man visste vart man skulle sätta element osv.

Permalänk
Skrivet av cAWPer:

Det finns temp mätare som du kan koppla in till datorn. Har en liggandes brevid mig. dom borde väl funka? Det enda som jag dock inte kan lista ut är vart man ska mäta tempen. Det sitter ju kylflänsar osv på nätagget, kanske där.

Det är inte så det fungerar när man mäter temperaturer på olika komponenter. En temperaturgivare sitter oftast på eller har på något sätt kontakt med källan som avger värmen. Det fubngerar inte riktigt så i ett nät agg. Att ta temperaturen genom att sätta på nätaggets kylfläns är som att sätta den på cpu-fläktens kylfläns. Det kommer alltså inte att visa den korrekta temperaturen.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av klasvonklas:

Det är inte så det fungerar när man mäter temperaturer på olika komponenter. En temperaturgivare sitter oftast på eller har på något sätt kontakt med källan som avger värmen. Det fubngerar inte riktigt så i ett nät agg. Att ta temperaturen genom att sätta på nätaggets kylfläns är som att sätta den på cpu-fläktens kylfläns. Det kommer alltså inte att visa den korrekta temperaturen.

nej självklart mäter man inte temp på en kylfläns, då den såklart är kallare. Du får det att låta omöjligt att mäta tempen på nätagget vilket jag inte tror att jag skulle ha några problem med hehe

Permalänk
Medlem

Snyggt, men jag har ett förslag, lackera en smal svart rand på fronten,
kommer bli hur snyggt som helst!

Här får du en bild på hur det kommer bli också

http://data.fuskbugg.se/skogsturken/datorn12312312.jpg

Permalänk
Medlem

har du ingen dvdbrännare?
eller var det med fast jag inte såg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FluXeN:

har du ingen dvdbrännare?
eller var det med fast jag inte såg?

Mina tinys har inga läsare bootar med usb på dom. Funkar det med, hade inte plats i denna för en läsare. Annars kanske det hade blivit.

Permalänk

Snyggt bygge men, funderar du inte på att göra små hål på sidan av chassit så "kall" luft kan komma in och stiga uppåt genom toppen.

om fläkten snurrar snabbt så väl nätagget för varmt (under idle) eller?

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem

har haft datorn på i ca 5 timmar nu. Inge problem so far, får väl se. Ska sätta in en 80mm i chassiet så fort bror min kommer hem. Han har kap värktyg.

Permalänk
Medlem

Snyggt, lite synd på förstärkaren dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frasse92:

Snyggt, lite synd på förstärkaren dock

Den var redan trasig utgångarna bak hade gett upp av någon konstig anledning. + att den delade ut diskant/mellanregister och bas väldigt dåligt. Den sög stenhårt haha, sitter nu med en gammal Akai och den låter mycket bättre

Permalänk
Medlem

Väldigt mycket modd för lite pengar. Märks att det ligger mycket hantverk bakom denna mod. Vilket det fina resultatet visar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av macher:

Väldigt mycket modd för lite pengar. Märks att det ligger mycket hantverk bakom denna mod. Vilket det fina resultatet visar.

Tack se gärna min tidigare Tiny logg också

Permalänk
Medlem

ahhh minsta grafikkort jag sett xD

Permalänk
Medlem

vad är det för steg, ser ut som ett nad i mina ögon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leopard:

vad är det för steg, ser ut som ett nad i mina ögon

Audio pro cav.7 den är väldigt lik nads design

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt. Funderar på att göra något liknaden till min HTPC i ett chassi ifrån Modu.it så man kan avskaffa laptopen.

Visa signatur
Permalänk

Jäklar!

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║