Geforce GTS 450 i bulgarisk webbutik

Permalänk
Melding Plague

Geforce GTS 450 i bulgarisk webbutik

En bulgarisk e-handlare röjer ett nytt grafikkort från Asus baserat på kommande Geforce GTS 450 med både bild och specifikationer.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

blir nog fina böter:P

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Då krävs det att kortet är snabbare än HD5770 för annars kommer priserna att ligga kvar på den nivån.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk

Ska bli kul att se om den faktiskt kan tävla mot 57xx rent prestanda mässigt med
Men nått jag funderar över är om och när det kommer dual-GPU fermi, känns ju ganska möjligt nu när GF104 visar ganska respektabla siffror när det gäller effekt.

Permalänk
Medlem

Samma kort listas för ca 1600 kr i svenska butiker: Prisjakt - Kunskap före köp

Permalänk
Medlem

Ett pris på 1150kr känns rimligare om det presterar som ett hd5770 när ett gtx 460 768mb och gtx470 kan hittas för 1800kr respektive 2800.

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk
Inaktiv

Priset som listas i nyheten tvivlar jag på att vi kommer få se den på, denna lär sänkas rätt rejält om den nu ska slåss mot HD5700-korten. Priset är ändå för nära GTX 460 som det redan är. Och snart kommer ju ersättaren till HD5700-serien också.

Trevligt med enklare modeller från Nvidia men dessa borde ha lanserats för flera månader sedan, inte nu.

Permalänk

En passivt kyld modell hade suttit alldeles fint i mitt liv.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Skrivet av acke5:

En passivt kyld modell hade suttit alldeles fint i mitt liv.

Precis vad jag tänkte. Detta kortet borde man kunna kyla passivt kanske? Annars får man väl vänta in AMD Radeon HD6000 innan man bestämmer sig.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Med en TDP på 125W lär den inte bli passivt kyld i första taget.

Kortet borde ha dykt upp för nästan ett år sen när de lanserade G210-GT240. (Förvisso inte som en Fermibaserad varelse.)

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem

hur tror ni den kommer att prestera jämfört med gtx 260? kommer det bli bättre eller sämre då specs är ganska lika

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Precis vad jag tänkte. Detta kortet borde man kunna kyla passivt kanske? Annars får man väl vänta in AMD Radeon HD6000 innan man bestämmer sig.

Ja, absolut! Det är inte omöjligt

Visa signatur

Apple Mac Mini