Hjälp! Filmen seven! [Inkl spoiler]

Permalänk

Hjälp! Filmen seven! [Inkl spoiler]

Alltså, jag måste nästan ha inbillat mig det här, men jag behöver veta säkert. Det här håller på att döda mig.

När jag först såg filmen seven, har jag för mig att man får se tracys avhuggna huvud. Och att mills ser det osv. Men när jag hyrde filmen slutade det inte så, och inte nu när jag såg den på tv heller.

Så, hur är det? Har jag konstruerat ett helt eget slut, eller finns det nån sån scen som kanske oftast är bortklippt?

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem

Orkar inte läsa texten men här kanske du kan få någon ledtråd?
Seven (film) - Wikipedia, the free encyclopedia

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

Har faktiskt läst den artikeln, men den hjälpte mig inte.. vilket antagligen betyder att jag har helt fel och är förvirrad, men jag måste veta HELT säkert. Får panik.

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem

Jag skulle tro att du minns fel.
Jag har inte sett någon av de alternativa versioner som finns, men om man läser på wikipedia så verkar ingen ha en så stor ändring av filmen. Jag ska inte svära på det, men wikipedia skulle nog ha med om ett sådant slut fanns.

Så, allt man får se är en blodig kartong, och det är endast Somerset som ser innehållet i kartongen.

Permalänk
Medlem

Nu var det år och dagar sen jag såg filmen, men jag vill minnas att man iaf ser honom titta ner i lådan med huvudet. Kan dock inte minnas om de filmade så man såg huvudet eller inte.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem

Du minns fel, jag har inget minne av hennes huvud. Dock har jag DVD Spec ED och i den finns ett allternativt slut där William Somerset (Morgan Freeman) skjuter John Doe (Kevin Spacey) i slutet. Det är under scenen när David Mills (Brad Pitt) står och tvekar om han ska skjuta John eller inte. När han har gjort det så sägs följande repliker (om jag minns rätt)

David Mills: What are you doing?
William Sommerset: Retiring!

EDIT: Undrar om man inte får se en snabb flashback på frugan innan han skjuter, det kanske är det du minns?

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantic:

Du minns fel, jag har inget minne av hennes huvud. Dock har jag DVD Spec ED och i den finns ett allternativt slut där William Somerset (Morgan Freeman) skjuter John Doe (Kevin Spacey) i slutet. Det är under scenen när David Mills (Brad Pitt) står och tvekar om han ska skjuta John eller inte. När han har gjort det så sägs följande repliker (om jag minns rätt)

David Mills: What are you doing?
William Sommerset: Retiring!

EDIT: Undrar om man inte får se en snabb flashback på frugan innan han skjuter, det kanske är det du minns?

Jag har en dvd av Butterfly Effect där det finns flera alternativa slut, ändå finns det inte med ett specifikt slut, som jag tycker är det bästa, som jag såg första gången jag såg filmen. Så behöver inte alltid vara med alla slut på sådanna dvder

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Var också ett tag sen jag såg Seven och som jag minns det är Mills en bit ut i "öknen" men John Doe, Sommerset får paketet och ser huvudet (får ej se själva huvudet i bild).
Mills ser att nått är fel med Sommerset och undrar vad som händer, samtidigt berättar John Doe vad han gjort.

Stämmer det in på "din" version Billy Bob?

Permalänk
Medlem
Skrivet av E_maN:

Jag har en dvd av Butterfly Effect där det finns flera alternativa slut, ändå finns det inte med ett specifikt slut, som jag tycker är det bästa, som jag såg första gången jag såg filmen. Så behöver inte alltid vara med alla slut på sådanna dvder

Självklart inte, jag har bara sett filmen på bio och dvd. Om man laddar hem någon annan version så kan det säkert stämma. Har aldrig sagt något annat.

Skrivet av Kryll:

Var också ett tag sen jag såg Seven och som jag minns det är Mills en bit ut i "öknen" men John Doe, Sommerset får paketet och ser huvudet (får ej se själva huvudet i bild).
Mills ser att nått är fel med Sommerset och undrar vad som händer, samtidigt berättar John Doe vad han gjort.

Stämmer det in på "din" version Billy Bob?

Så minns jag den.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Skrivet av Kryll:

Var också ett tag sen jag såg Seven och som jag minns det är Mills en bit ut i "öknen" men John Doe, Sommerset får paketet och ser huvudet (får ej se själva huvudet i bild).
Mills ser att nått är fel med Sommerset och undrar vad som händer, samtidigt berättar John Doe vad han gjort.

Stämmer det in på "din" version Billy Bob?

Det är ju så den slutar i princip, men det är inte "mitt" slut!

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem

Den versionen jag såg fick man inte se huvudet. Så tror att det är en efterhandskonstruktion:P

Hur som helst, hemsk film, men väldigt förutsägbar? jag började ana ganska tidigt i filmen att en av poliserna skulle råka ut för något och nä man fick reda på att hon var gravid var det ganska självklart vad som skulle hända. lite synd:/

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

Såg om den nu, och inget huvud. Dock så blir det en ruskigt snabb flash av henne. Tog ett screencap at den.

och alla på MQ fuska inte nu

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤