Single player RPG spel?

Permalänk
Medlem

Single player RPG spel?

Har verkligen spelat för mycket Oblivion/Fallout eftersom jag tröttnat på alla expansions/mods.

I väntan på Fallout New Vegas finns det andra spel som jag borde veta om i denna genre?

Mvh en som sitter nu med Battlefield 2 och tråkar.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Lirat Borderlands + expansioner? väldigt sköna, men nog roligare att spela med andra.

Permalänk

Mass effect 1 & 2,Riktigt bra spel!

Permalänk

Några spel som jag tycker är underbara RPG's är Baldur's Gate 2 (Lite gammalt, men fortfarande otroligt bra) och Dragon Age - Origins. Har spenderat hundratals timmar med de två tillsammans.

Permalänk

Dragon Age ska du helt klart spana in, närmar mig "äntligen" slutet av det efter att ha påbörjat storyn ett flertal gånger på olika sätt och trots att jag vet vad jag ska göra osv har det fortfarande tagit mig drygt 45 timmar. =D

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClemoWns:

Lirat Borderlands + expansioner? väldigt sköna, men nog roligare att spela med andra.

Ja det spelet har man pillat lite med, dock så tyckte jag det var för tråkig story och spelupplevelse. Bara en sån sak att fixa foven så den gick och använda någorlunda

Skrivet av cykelfarfar:

Mass effect 1 & 2,Riktigt bra spel!

Skrivet av Maldergho:

Några spel som jag tycker är underbara RPG's är Baldur's Gate 2 (Lite gammalt, men fortfarande otroligt bra) och Dragon Age - Origins. Har spenderat hundratals timmar med de två tillsammans.

Skrivet av CrazyBanana:

Dragon Age ska du helt klart spana in, närmar mig "äntligen" slutet av det efter att ha påbörjat storyn ett flertal gånger på olika sätt och trots att jag vet vad jag ska göra osv har det fortfarande tagit mig drygt 45 timmar. =D

Ska kolla upp! Bugar och bockar

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Morrowind
Knights of the old republic 1 y 2.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Morrowind
Knights of the old republic 1 y 2.

Morrowind är avklarat.

Ska kolla igenom dom sistnämnda Tack

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Fallout 1 och 2, uppenbarligen. Planescape: torment.

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk
Keeper of Traditions

Alpha protocol kan du ta dig en titt på också, lite mer action-orienterat, men ändå ganska mycket rollspelande

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Vill du ha något rejält att bita tag i så finns ju alltid Drakensang The dark eye, som ligger någonstans mittemellan Oblivion och Baldurs gate. Det är alltså ett bordsrollspel som konverterats till datorspel och som bjuder på utmaning som varar ett tag.
Drakensang: The Dark Eye Review - PC Review at IGN

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Förresten är några av dessa spel ni nämner i FPS? Eller är alla i Thirdperson?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Fabel 1 2 och snart 3 love it^^ 1 finns på pc och det säges att fabel 3 kanske kommer till pc

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Ang3r:

Förresten är några av dessa spel ni nämner i FPS? Eller är alla i Thirdperson?

det jag nämnde spelas ur ett förstapersonsperpektiv

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Gillar du Oblivion så finns:

Two Worlds
Fick inte så bra kritik, men uppatchat så är det riktigt kul, snyggt, bra stämning, helt fritt, utmanande. Att lära sig rida kan vara irriterande och bökigt men när man vant sig funkar det bra, eftersom tvåan är på gång borde man hitta det billigt, dessutom bjuder det på fantasisk musik.

Divinity II - Ego Draconis
Larians Divine Divinity serie är riktigt bra, senaste skapelsen är i 3D och riktigt rolig. Det är inte alls lika polerat som Oblivion, röstskådespeleriet är inte på topp men med en hel del innovativa drag, där du bland annat kan förändras till en drake så är det helt klart värt att prova.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zyriak:

Gillar du Oblivion så finns:

Two Worlds
Fick inte så bra kritik, men uppatchat så är det riktigt kul, snyggt, bra stämning, helt fritt, utmanande. Att lära sig rida kan vara irriterande och bökigt men när man vant sig funkar det bra, eftersom tvåan är på gång borde man hitta det billigt, dessutom bjuder det på fantasisk musik.

Divinity II - Ego Draconis
Larians Divine Divinity serie är riktigt bra, senaste skapelsen är i 3D och riktigt rolig. Det är inte alls lika polerat som Oblivion, röstskådespeleriet är inte på topp men med en hel del innovativa drag, där du bland annat kan förändras till en drake så är det helt klart värt att prova.

Divinity II påminner väl som Risen?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hunter(Swe):

Divinity II påminner väl som Risen?

Ja det finns en hel del likheter, samma typ av spel.

Permalänk
Medlem

Här är en liten lista, har spelat samtliga, vissa lite bättre än andra men ett måste om man är hardcore på rpg. Du kan ju google lite och se vad du känner för.
Morrowind
Oblivion
Fable 1+2
Torchlight
Kotor 1+2
Baldursgate 1+2
Dragon age+Addon och exp
Borderlands
Fallout 1-3
Lands of lore
Witcher
Alla might and magic + Heroes spel
Kings bounty (rpg/strategi)
Bioshock 1+2
Dawn of magic 1+2
Diablo 1+2
Dungeon Siege 1+2
Gothic 1,2,3
Mass effect 1+2
Mount & Blade
Rise of the Argonauts
Risen
S.T.A.L.K.E.R
Sacred 1+2
Titan Quest
Vampire the Masquerade: Bloodlines
Jade Empire
Neverwinter nights 1+2
Arcanum
Demons souls
Lionheart
Risen
Gothic 1-3
Two Worlds (Patchat)
Planescape Torment
Drakensang: The Dark Eye
Divine Divinity
The Temple of Elemental Evil
Torchlight
Deus Ex
Ultima (7+8 är bäst)

Tog listan ifrån ett annat forum där jag är aktiv och pga detta är morrowind och spel du redan klarat av med i listan.
Permalänk
Medlem

greed black border, lite som diablo 2 fast med finare graffe å lite svårare i rymd miljö!

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ladestam:

Här är en liten lista, har spelat samtliga, vissa lite bättre än andra men ett måste om man är hardcore på rpg. Du kan ju google lite och se vad du känner för.
Morrowind
Oblivion
Fable 1+2
Torchlight
Kotor 1+2
Baldursgate 1+2
Dragon age+Addon och exp
Borderlands
Fallout 1-3
Lands of lore
Witcher
Alla might and magic + Heroes spel
Kings bounty (rpg/strategi)
Bioshock 1+2
Dawn of magic 1+2
Diablo 1+2
Dungeon Siege 1+2
Gothic 1,2,3
Mass effect 1+2
Mount & Blade
Rise of the Argonauts
Risen
S.T.A.L.K.E.R
Sacred 1+2
Titan Quest
Vampire the Masquerade: Bloodlines
Jade Empire
Neverwinter nights 1+2
Arcanum
Demons souls
Lionheart
Risen
Gothic 1-3
Two Worlds (Patchat)
Planescape Torment
Drakensang: The Dark Eye
Divine Divinity
The Temple of Elemental Evil
Torchlight
Deus Ex
Ultima (7+8 är bäst)

Det räcker väl att skriva Risen,Torchlight och Gothic en gång :). Bättre att skriva dom i alfabetisk ordning nästa gång så att det är lättare att se vad man skrivit

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Deus Ex. Ett namn, ett mästerverk - punkt

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Maldergho:

Några spel som jag tycker är underbara RPG's är Baldur's Gate 2 (Lite gammalt, men fortfarande otroligt bra) och Dragon Age - Origins. Har spenderat hundratals timmar med de två tillsammans.

Amen. BG II är ett av de bästa RPG-spelet någonsin, enligt mig det bästa (hade över 600h). Dragon Age tycker jag är det bästa moderna RPG-spelet.

edit: för övrigt gör jag skillnad på hack 'n slash (diablo) och RPG.

Permalänk
Medlem

Tycker Witcher är mycket bra. Klart bättre än jag trott.

Permalänk
Medlem

Som nämnts, de nyaste Dragon Age, Mass Effect är gedigna produktioner med tung fokus på karaktärer.

"Mask of the betrayer", Neverwinter Nights 2 expansionen är en personlig favorit från senare år är. Betydligt mörkare och djupare än NWN2 orginal, för mycket hippe-fantasy för min smak där. Det går att spela utan att ha kört NWN2 vanilla men du måste ha det för expansionen tyvärr.

Vampire the Masquerade: Bloodlines som också nämnts...borde vara ett obligatorium för alla som gillar rpgs. Fantastiska karaktärer och fullt med noir och dekadens.

Deus Ex, spelet där frihetsgudinnan bombas av terrorister och markerar ett nytt paradigm där jakten på terrorister legetimerar allsköns överstatlighet och konspirationer. Spelet gjordes innan 9/11 hade hänt som intressant anekdot. Om du ger den åldrade grafiken en chans tror jag du sugs in ganska snabbt av stämningen.

Planescape Torment är helt jävla fantastiskt, kontinuerligt förvånande, främmande, oväntat, mörkt och intelligent. Samma stil som Fallout 1&2 fast i D&D universum, dock inte den vanliga D&D setting man ser i de flesta spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skallben:

Planescape Torment är helt jävla fantastiskt, kontinuerligt förvånande, främmande, oväntat, mörkt och intelligent. Samma stil som Fallout 1&2 fast i D&D universum, dock inte den vanliga D&D setting man ser i de flesta spel.

Jag skulle såååååå gärna se detta i en nyversion. Dvs exakt samma spel, fast med snyggare grafik (känslan måste finnas kvar dock, inte det lättaste). Spelet är helt fantastiskt, och då spelade jag ändå igenom det förrförra sommaren eller nåt: fult som stryk, men ack vad bra det är.