När vet man att en processor är på väg ut ur butikernas sortiment ?

Permalänk

När vet man att en processor är på väg ut ur butikernas sortiment ?

Precis som rubriken så undrar jag hur man ska veta när en processor är på slut-tampen av tillverkning/försäljning.
På många näthandlares sidor så står det endast att " varan inte finns i lager " eller " varan slut hos leverantör ", för att man sedan efter någon vecka upptäcker att varan har utgått ur sortimentet, just pga att processorn inte tillverkas mera.
Jag hoppas ni förstår i huvudsak vad jag menar och ser fram emot svar från någon som vet

//Patrik

Visa signatur

// Patrik (rookie)
AMD Phenom II x2 555, ASUS MA478T-E, Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz, SSD OCZ-AGILITY2 40Gb, Radeon 4850 X 2 CF,
Windows 7 Ultimate 64-bit

Permalänk
Hedersmedlem

Internet kan ge dig en del svar om man går till tillverkaren, men även test/nyhetssidor som tar upp sådant, så det gäller att söka lite så bör man hitta lite "hints" om vad som komma skall

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Hmm.. jag brukar försöka hålla mig uppdaterad...men jag upplever att det mest är nyheter och kommande processorer som det skrivs om, inte när de äldre tas ur produktion.
Jag får helt enkelt leta bättre på nätet
Tack för din hjälp i alla fall .

Visa signatur

// Patrik (rookie)
AMD Phenom II x2 555, ASUS MA478T-E, Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz, SSD OCZ-AGILITY2 40Gb, Radeon 4850 X 2 CF,
Windows 7 Ultimate 64-bit