Lucid Logix flyttar Hydra till grafikkortet

Permalänk
Melding Plague

Lucid Logix flyttar Hydra till grafikkortet

Lucid Logix Unity gör det möjligt för vilket system som helst att låta flera grafikkort från olika tillverkare arbeta i tandem.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt
Så nu när man uppgradera så behöver man inte ha samma modeller längre.

Permalänk

Det vore ju guld ifall det skulle funka 100%, vilka möjligheter det skulle ge. Håller tummarna.

Visa signatur

www.Spelstugan.com - Alla gamers under samma tak!

Permalänk

PERFEKT!

Permalänk

Underbart dyrare grafikkort

Permalänk
Medlem

Funderar fortfarande på vilket problem som de försöker lösa med den här kretsen...

Visa signatur

// Jay-C
CPU: i7 2600K @ 4.5GHz 1.35V (load) w/ H80i v2 | GPU: GTX 1660 GAMING
SSD: MX500 500GB | MB: P8Z68-V Pro | RAM: 2x8GB G.Skill 2133 MHz CL11
APU: X-Fi Titanium Pro | PSU: AX850
Samla alla dina betalkort, gratis valutaväxling, Google Pay m.m. med Curve. £5 bonus med länken: https://www.curve.app/join#EAVGZ56E

Permalänk
Medlem

En teknik som fungerar dåligt i jämförelse med SLI och Crossfire och som dessutom kostar extra?

Jo, det lär slå igenom.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Rolig idé men tror icke att det kommer slå igenom tyvärr. Verkar mer komplicerat än vad man tjänar på det. SLI och Crossfire är nog the way to go

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Vad sägs som ett 5870 med hydra och ett billigare geforce som fixar physx på samma kort?

Permalänk
Medlem

Det går redan idag att kombinera ATI kort med GeForce kort som dedikerad PhysX.

Permalänk
Medlem

Komiskt!!

"I praktiken går det ut på att kretsen Hydralogix 200 flyttas från moderkortet till grafikkortet."

Ingen vill köpa moderkort med deras sunkiga krets som förstör prestandan så nu försöker de få in den på grafikkorten i stället.

De kan komma tillbaka om tio år när de kanske lyckats få sin krets att öka prestandan i stället för att försämra den... Jag vill då inte betala för deras sunkiga teknik, jag vill inte ha den över huvud taget.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av white_rabbit_:

Vad sägs som ett 5870 med hydra och ett billigare geforce som fixar physx på samma kort?

Sounds yummy.

Jag tror att dett kanske inte har stora marknads-möjligheter som det är, men om de kan hålla sig vid liv och fortsätta utveckla så kan de nog bli något. SLI och Crossfire utvecklas för långsamt tycker jag, det har funnits i evigheter och ändå skalar det dåligt och är relativt meckigt. Detta är ännu ett steg i rätt riktning från Lucid!

Visa signatur

[Jag har coola grejer, jag lovar!]

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Komiskt!!

"I praktiken går det ut på att kretsen Hydralogix 200 flyttas från moderkortet till grafikkortet."

Ingen vill köpa moderkort med deras sunkiga krets som förstör prestandan så nu försöker de få in den på grafikkorten i stället.

De kan komma tillbaka om tio år när de kanske lyckats få sin krets att öka prestandan i stället för att försämra den... Jag vill då inte betala för deras sunkiga teknik, jag vill inte ha den över huvud taget.

Hört talas om drivrutiner? Hört talas om möjligheten att "välja"?

De har släppt flera drivrutiner som förbättrat prestandan men inga har testat dem, alla tester är med de första beta drivrutinerna. I annat fall kan du alltid välja ett grafikkort utan Hydra.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Ok, är prestandan så dålig som ni säger är det kanske inte så kul.
Att kunna kombinera vilka grafikkort som helst är dock något jag drömt om länge. Vore kul att kunna slänga in något extra kort för att se hur det ökar prestandan. Att tvingas köpa ett exakt likadant (eller iallfall ett väldigt närstående) kort man redan har känns väldigt begränsande.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LF_Spawn:

Sounds yummy.

Jag tror att dett kanske inte har stora marknads-möjligheter som det är, men om de kan hålla sig vid liv och fortsätta utveckla så kan de nog bli något. SLI och Crossfire utvecklas för långsamt tycker jag, det har funnits i evigheter och ändå skalar det dåligt och är relativt meckigt. Detta är ännu ett steg i rätt riktning från Lucid!

För tillfället är det dock inte mycket mer än ett PR trick som tyvärr kommer att gå hem väldigt bra hos en normalsvensson. Smart att lägga kretsen på ett grafikkort då detta är den enda delen svensson köper separat.

Vad som säljs är en idé som inte funkar i praktiken... än iallafall..

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Hört talas om drivrutiner? Hört talas om möjligheten att "välja"?

De har släppt flera drivrutiner som förbättrat prestandan men inga har testat dem, alla tester är med de första beta drivrutinerna. I annat fall kan du alltid välja ett grafikkort utan Hydra.

Så du tror att de nya drivrutinerna skulle göra någon markant förbättring efter deras första stora misslyckande?
Visst om de kan påvisa prestanda likt crossfirex eller sli så kan det vara intressant men.. jag tror knappast det eftersom de påvisade prestandaförluster.
Det finns ett till problem som gör denna produkt ointressant. De som kan tänka sig att blanda ATI och nvidia gör det då för att nvidia har sin physx, cuda, som används i ett fåtal av de populärare spelen medan ati är bra pris / prestanda och 3+ fungerande skärmkontakter, men nvidia stänger ned denna möjlighet om det sitter grafikkort i datorn från annan tillverkare. Alltså är det fortfarande inte intressant med denna möjlighet / komponent. Inget jag vill betala för.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av LF_Spawn:

Sounds yummy.

Jag tror att dett kanske inte har stora marknads-möjligheter som det är, men om de kan hålla sig vid liv och fortsätta utveckla så kan de nog bli något. SLI och Crossfire utvecklas för långsamt tycker jag, det har funnits i evigheter och ändå skalar det dåligt och är relativt meckigt. Detta är ännu ett steg i rätt riktning från Lucid!

När läste du en recension av SLI senast, skalar ju ofta nära hundra procent. Det är inte direkt krångligt heller, du klickar i "Enable SLI" och det e klart...

Angående hydra så faller det väl på att det är en lösning till dem som vill spara slantar när de uppgraderar, samtidigt som deras produkter är dyra...

Visa signatur

i7 930; RAMPAGE III GENE; 2st GV N470D5-13I-B; TR3X6G1600C8D; AX1200W; X25-M G2 160GB; U2711; EK-CoolStream RAD XT 120(2st) & 360; EK-DCP 4.0; EK-FC470 2st; EK-Supreme LT; mm...

Permalänk
Medlem

Geforce/Radeon-hybrider låter ju intressant!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Så du tror att de nya drivrutinerna skulle göra någon markant förbättring efter deras första stora misslyckande?
Visst om de kan påvisa prestanda likt crossfirex eller sli så kan det vara intressant men.. jag tror knappast det eftersom de påvisade prestandaförluster.
Det finns ett till problem som gör denna produkt ointressant. De som kan tänka sig att blanda ATI och nvidia gör det då för att nvidia har sin physx, cuda, som används i ett fåtal av de populärare spelen medan ati är bra pris / prestanda och 3+ fungerande skärmkontakter, men nvidia stänger ned denna möjlighet om det sitter grafikkort i datorn från annan tillverkare. Alltså är det fortfarande inte intressant med denna möjlighet / komponent. Inget jag vill betala för.

Vet du hur dåligt SLi och Crossfire var i början? Nej tänkte väl det. Sedan tror jag inte Intel skulle sponsra om de inte fann något användbart i det.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selene:

Det går redan idag att kombinera ATI kort med GeForce kort som dedikerad PhysX.

Fast i detta fallet menas ju att båda korten ska skala tillsammans utan att det ena skulle behöva vara dedikerat för physx endast.

Idén är som sagt bra, hur det funkar är en annan sak.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Vet du hur dåligt SLi och Crossfire var i början? Nej tänkte väl det. Sedan tror jag inte Intel skulle sponsra om de inte fann något användbart i det.

Så för att ati och nvidia lyckats förbättra sina tekniker, som fungerar med kort av samma mobel endast, så tror du detta företag kommer lyckas.

Tänk om.

Svara på de andra delarna jag skrev också.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selene:

Det går redan idag att kombinera ATI kort med GeForce kort som dedikerad PhysX.

Inte med dom senaste drivrutiner och PhysX-versioner. Om detta fungerar bra så är det väldigt intressant. Det skulle öppna fler möjligheter, Radeon+Geforce, 4870+5850, GTX480+GTX285. Hoppas att det funkar

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Avstängd

Det bästa vore väl om man kunde köpa ett kort utan minne och gpu och bara köpa en och sen köra med så mycket minne man tycker blir ju billigare också

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KKay:

Geforce/Radeon-hybrider låter ju intressant!

Som om det någonsin kommer funka i Geforce Har inga problem Nvidia, men jag har en känsla att det här inte är nåt Nvidia är villiga att göra.

Men visst, time will tell

Permalänk

Stackars ATI-tempsen med ett fermikort brevid

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem

Trevligt. Och Powercolor också, det är ju faktiskt en tillverkare jag gillar

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

varit perfekt i atomsfären. man spar massor av energi med flera gpu

Permalänk
Hedersmedlem

Hmm, när Lucid visade upp sin uppfinning på moderkort så tänkte jag att det borde väl vara bättre att sätta den på grafikkorten.
Det kommer visst till julhandeln Vad sägs om ett 6870 med hydra och sedan ett vanligt 5870

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Hmm, när Lucid visade upp sin uppfinning på moderkort så tänkte jag att det borde väl vara bättre att sätta den på grafikkorten.
Det kommer visst till julhandeln Vad sägs om ett 6870 med hydra och sedan ett vanligt 5870

Eh varför? Varför vill du försämra din prestanda?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Varför säger alla att det ger sämre prestanda som att det är fakta. Har ni testat det efter de har flyttat in det i GPU:n? Har ni källhänvisning?

Inte för att jag tror att ett 6870 + 5870 ger bättre prestanda än 5870 * 2 i Crossfire. Men jag tror och inte "vet" som de flesta andra.

Själv tycker jag det är bra att de håller på med hydra, för någon bra uppfinning krävs minst 10st dåliga. Men man vet inte att de är dåliga förens de har blivit ordentligt testade. Dessutom kan detta leda till någon idé som någon annan får, antingen på det egna företaget eller något annat företag, vilket det också kunnat om man hade lagt resurser på annat.

Visa signatur

Ursäktar min wall-of-text.