Lucid Logix flyttar Hydra till grafikkortet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sephroth:

Varför säger alla att det ger sämre prestanda som att det är fakta. Har ni testat det efter de har flyttat in det i GPU:n? Har ni källhänvisning?

Inte för att jag tror att ett 6870 + 5870 ger bättre prestanda än 5870 * 2 i Crossfire. Men jag tror och inte "vet" som de flesta andra.

Själv tycker jag det är bra att de håller på med hydra, för någon bra uppfinning krävs minst 10st dåliga. Men man vet inte att de är dåliga förens de har blivit ordentligt testade. Dessutom kan detta leda till någon idé som någon annan får, antingen på det egna företaget eller något annat företag, vilket det också kunnat om man hade lagt resurser på annat.

De första testerna och de enda testerna som finns påvisar mycket dålig prestanda. Visst behövs det en ny lösning men jag vill inte betala för något som inte ger en bra prestandaökning.

Dessutom så är en mix mellan nvidia och amd något som inte kommer hända. Nvidia stänger ju ned sina grejer då. Alltså är det värdelöst ur den synvinkeln.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av IceDread:

Eh varför? Varför vill du försämra din prestanda?

Har du länk där de testar nya grafikkort med hydra kretsen?
Vi kan väl säga att jag veta lika lite hur bra ett 6870 blir som du vet hur bra hydra funkar på grafikkort.
OM de kan få hydra att funkar riktigt bra så kommer det slå igenom stort.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Har du länk där de testar nya grafikkort med hydra kretsen?
Vi kan väl säga att jag veta lika lite hur bra ett 6870 blir som du vet hur bra hydra funkar på grafikkort.
OM de kan få hydra att funkar riktigt bra så kommer det slå igenom stort.

Vi har sett testerna på hur det fungerar när kretsen är där den ska, på moderkortet. Hur skall det kunna bli effektivare om den ligger på grafikkortet? Då måste information först gå från cpu via pci-e till hydra och därifrån vidare för att tala om vilket grafikkort som skall göra vad så transporten av information blir inte alls lika snabb.

Om de däremot lyckas förbättra hydra så den verkligen fungerar och förbättrar prestandan så visst det vore riktigt fränt. Det finns dock inga tecken på det hittils, bara försämring eftersom eftersom transporten av information blir långsammare och behöver gå fler vändor.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!