Permalänk
Medlem

Att vara fanatiker

I dagsläget är det väldigt "populärt" och vara fanatisk över antingen Apple/iPhone eller PC (Ja jag vet Mac är en PC osv, bla bla bla)/Android, genom tiderna har det varit livliga diskussioner gällande ATI eller Nvidia, AMD eller Intel, SAAB eller Volvo, olika religioner m.m.
Men varför blir det så här? Varför "låser" sig människor in i ett varumärke/företag/produkt? Vad vill man uppnå med att stanna kvar, i min mening, i utvecklingen?

Jag känner väldigt många som är "fast" i olika märken, BMW, Apple, Volvo, m.m. och verkar inte kunna tänka sig äga någon annan produkt än just av det märket dem har, men inte nog med det så kritiserar dem andra märken utan att ha ens knappt testat något annat! Detta är otroligt fascinerande men även otroligt irriterande för det går ärligt talat inte och föra en saklig diskussion med dessa för det är aldrig fel på deras produkter men det är bara fel på alla andra även fast dem fortfarande under sitt liv ens ägt något annat! Vissa har dock testat kanske en produkt från ett annat märke men sen gått tillbaka och dömd hela världen efter det.

Det är inte lika lätt och veta vad personen som man för en diskussion med över internet har ägt för produkter men av rena gissningar brukar det leda till att i alla fall jag dömer personen som en fanatiker och sätter dem i facket "trångsynt".
Visst, jag själv blir trångsynt men när diskussioner leder till personliga påhopp, irrelevant fakta och bara massa svammel så stämplar jag personen. Det gör inte saken bättre när jag senare i andra trådar/forum ser personen predika samma religion, stämpeln sitter kvar...
Nu vet jag att jag kommer bli kritiserad för detta men tyvärr är det så och jag tror många andra håller med mig. Man vill bara helt enkelt inte föra en diskussion med någon som bara predikar ett märke och säger att den är bäst och allt annat är skit.

För mig anser jag att man ska vara kritisk, tänka med hjärnan OCH plånboken (då vi pratar produkter), har man råd till och köpa A även fast B är tekniskt bättre/snarlik, gör det om du vill, men kom inte sen och säg att dem som kritiserar A för att kanske vara dyr, är fattiga och inte har råd med A.

Har vi ett behov av att vara patriotiska? Kanske känna oss trygga i produkter? Eller är det rädsla för det "okända"? Vad tror ni?

(OBSERVERA! Jag vill inte ha något krig mellan olika märkesfanatiker, tycker ni att eran produkt är det bästa och det andra är det sämsta, håll det för er själva i den här tråden tack, gäller speciellt ni som är så fanatiska över dem senaste smartphones som släppts på marknaden, och kastar konstant paj mot varandra, börjar bli spy less på att läsa om detta löjliga "krig").

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk

Har man hittat nåt bra som man är nöjd med, varför byta? Vad är det som säger att gräset nödvändigtvis är grönare på andra sidan liksom. Så tänker jag iaf.

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem

Det började nog nåt i denna stilen; "Min pappa är starkare än din".

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Grejen är att jag har inga problem med att folk är låsta vid ett märke dom tycker är bra, det jag är emot är att vissa av dessa personer verkar känna sig tvingade att hata konkurrenterna bara för att dom gillar något, det har jag inte fattat, jag gillar det mesta och är inte låst vid något, däremot gillar jag vissa saker mer än annat men det betyder ju inte att jag måste avsky liknande grejer från andra tillverkare

Dessutom är det vissa som avskyr ett märke pga att dom en gång gjorde skit och dessa personer verkar inte vilja fatta att dom kan ha bättrat sig, tex Ford osv.

Sammåkte med en förut och det var precis när nya M5 hade kommit ut och vi fick syn på en påvägen hem och jag sa att det var en rätt cool bil varpå snubben svarade "skulle aldrig falla mig in att köpa en sådan, för den är skit", jag: "jasså vad är det för fel på den då?", "jag hade en BMW 520 från 85 för några år sedan och den gick sönder hela tiden och allt var skit och bla bla bla", så hans logik var att han hade ägt en 20 år gammal bil som gick sönder, därför är nya BMW M5 skit, logik FTW :S

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Keeper of the Bamse

Apple (oftast mot resten av världens telefoner) och BMW (ofta mot audi) är poppis att tjafsa om har jag märkt. AMD/Nvidia är också skoj. AMD/Intel-debatten verkar ha lagt sig. Har någon annan också observerat detta?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Det började nog nåt i denna stilen; "Min pappa är starkare än din".

Fast min pappa är polis och han får skjuta vem han vill!

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperA:

Grejen är att jag har inga problem med att folk är låsta vid ett märke dom tycker är bra, det jag är emot är att vissa av dessa personer verkar känna sig tvingade att hata konkurrenterna bara för att dom gillar något, det har jag inte fattat, jag gillar det mesta och är inte låst vid något, däremot gillar jag vissa saker mer än annat men det betyder ju inte att jag måste avsky liknande grejer från andra tillverkare

Dessutom är det vissa som avskyr ett märke pga att dom en gång gjorde skit och dessa personer verkar inte vilja fatta att dom kan ha bättrat sig, tex Ford osv.

Sammåkte med en förut och det var precis när nya M5 hade kommit ut och vi fick syn på en påvägen hem och jag sa att det var en rätt cool bil varpå snubben svarade "skulle aldrig falla mig in att köpa en sådan, för den är skit", jag: "jasså vad är det för fel på den då?", "jag hade en BMW 520 från 85 för några år sedan och den gick sönder hela tiden och allt var skit och bla bla bla", så hans logik var att han hade ägt en 20 år gammal bil som gick sönder, därför är nya BMW M5 skit, logik FTW :S

Håller fullständigt med, visst kan man gilla produkterna ett företag släpper och föredrar dem men som du säger, man behöver inte avsky allt annat. Jag själv föredrar och köpa Logitechs möss och tangentbord, men väntar ivrigt på HPs nya trådlösa tangentbord, dvs. om den lanseras i Sverige. Funderade även där ett tag och köpa Apples tangentbord men då den är vit och allt annat jag har är svart, passar den riktigt inte in med allt annat.

Just nu känner jag som den där killen, ingen lust och äga en BMW igen (min strular konstant just nu) men säger då definitivt inte att deras bilar är skit, däremot håller jag inte med en del E36 ägare att E36 är någon värsting robust bil som är bättre än något annat märke (har haft en del livliga diskussioner med E36 ägare), men hittar jag en E36 328/323 i riktigt bra skick för en rimlig summa pengar så kan jag tänka mig äga en igen.

Skrivet av Billy Bob:

Har man hittat nåt bra som man är nöjd med, varför byta? Vad är det som säger att gräset nödvändigtvis är grönare på andra sidan liksom. Så tänker jag iaf.

För mig är gräset grönare på andra sidan, det finns alltid något som är bättre. Bara för att telefonen jag köpte 2005 var väldigt bra betyder det inte att telefonen från samma tillverkare 2010 är lika bra.

Men oavsett, som JesperA skrev, även om man finner något man är fäst vid, varför har vissa en tendens och börja kritisera andra produkter från andra tillverkare och hylla sin egen inköpta vara? Jag förstår om man kanske ägt först produkt A, sedan B och anser produkt A vara sämre och kan peka ut på vilka punkter A är sämre än B, men om man knappt rört A tidigare utan kört på B direkt.
Det enda jag kan då se vad man kan diskutera om vad produkten kostar och vad specifikationerna säger. Allt annat är ren spekulation.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ilja:

Fast min pappa är polis och han får skjuta vem han vill!

Min pappa var alltid präst, så han fick begrava vem han ville.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Jag försöker undvika produkter och märken där man låser fast sig, jag gillar öppenhet och att själv ha möjligheten att ändra eller konfigurera. Detta återspeglar utan tvekan mina inköp, jag håller mig däremot inte till något speciellt märke utan försöker köra med "most bang for the buck" så ofta det går.

Att det skapas konflikter och diverse trådar där man bråkar om vilket märke som är bäst handlar såklart i 9/10 fall om att rättfärdiga att det man själv valt är bäst.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Det handlar ju till stor del även (som så väldigt mycket annat i samhället) att vara med i en gemenskap, dvs. att tillhöra en grupp.
Att klanka ner på de andra "grupperna" skapar en tydligare kontrast och att just sin grupp är den bästa, eller har egenskaper de andra grupperna inte har. Genom att (t ex.) äga en dator av Apple kan man vara med de andra apple-fanatikerna och klanka ner på PC för att höja sin egna status, och därmed vara lite bättre än de andra.

Människan är ett flockdjur, och älskar att vara högre än de andra i hierarkin. That's just the way it is.

Personligen har jag otroligt svårt för detta trångsynta beteende och har faktiskt ratat produkter just för att inte "av misstag" hamna i ett speciellt fack. Det är väl kanske lite trångsynt av mig också, men.. ja.. flockdjur?
//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

[...] handlar [...] om att rättfärdiga att det man själv valt är bäst.

Här tror jag minsann att min herre slagit huvudet på spiken. Jag har fått uppfattningen att detta fenomen är överrepresenterat i grupper som förväntas veta vad de snackar om. Det kan handla om fjortistjejer och klädmärken, datornördar och tillverkare eller biltokiga män och respektive tillverkare.
Att få sin auktoritet ifrågasatt är sällan en upplevelse vi eftersträvar, och hellre än att stå för att alternativet kan ha egenskaper som passar andra bättre, så överdriver vi egenskaperna hos de produkter vi själva valt snarare än att erkänna oss "insnöade" alternativt påverkade av externa faktorer (vilket skulle kunna påvisa en svaghet hos oss själva).

Sedan finns det, som sagt, säkerligen en andel som är just "insnöade". Men vi vet alla att "det är svårt att vara ödmjuk när man är/vet bäst".

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperA:

Grejen är att jag har inga problem med att folk är låsta vid ett märke dom tycker är bra, det jag är emot är att vissa av dessa personer verkar känna sig tvingade att hata konkurrenterna bara för att dom gillar något, det har jag inte fattat, jag gillar det mesta och är inte låst vid något, däremot gillar jag vissa saker mer än annat men det betyder ju inte att jag måste avsky liknande grejer från andra tillverkare

Dessutom är det vissa som avskyr ett märke pga att dom en gång gjorde skit och dessa personer verkar inte vilja fatta att dom kan ha bättrat sig, tex Ford osv.

Sammåkte med en förut och det var precis när nya M5 hade kommit ut och vi fick syn på en påvägen hem och jag sa att det var en rätt cool bil varpå snubben svarade "skulle aldrig falla mig in att köpa en sådan, för den är skit", jag: "jasså vad är det för fel på den då?", "jag hade en BMW 520 från 85 för några år sedan och den gick sönder hela tiden och allt var skit och bla bla bla", så hans logik var att han hade ägt en 20 år gammal bil som gick sönder, därför är nya BMW M5 skit, logik FTW :S

Precis, jag kan erkänna att jag är lite låst och vet egentligen inte hur mitt tycker för detta märke började men detta "hat mot de andra" ökar för mej när man ser folk som klankar ner på "ens märke". Det skulle gå så mycket bättre om folk slutar med att säja att saker är skit hit och dit. Visst konstruktiv information är bra om brist m.m. sen handlar det mycket också om tycke.

Skrivet av Gorian:

Det handlar ju till stor del även (som så väldigt mycket annat i samhället) att vara med i en gemenskap, dvs. att tillhöra en grupp.
Att klanka ner på de andra "grupperna" skapar en tydligare kontrast och att just sin grupp är den bästa, eller har egenskaper de andra grupperna inte har. Genom att (t ex.) äga en dator av Apple kan man vara med de andra apple-fanatikerna och klanka ner på PC för att höja sin egna status, och därmed vara lite bättre än de andra.

Människan är ett flockdjur, och älskar att vara högre än de andra i hierarkin. That's just the way it is.

Personligen har jag otroligt svårt för detta trångsynta beteende och har faktiskt ratat produkter just för att inte "av misstag" hamna i ett speciellt fack. Det är väl kanske lite trångsynt av mig också, men.. ja.. flockdjur?
//Gorian

Jag tror att det ligger mycket i vad du säjer.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Jag kör AMD och volvo..

varför?
Enligt mig trivs jag bättre med AMD pris/produkt visst det kan säkert vara märket som gör det sen om intel hade producerat de i hemlighet det är ju inget man vet

Kör en 740 därför jag tyckte det var ett bra val som första bil som på gott och ont har stannat kvar längre än det var planerat.
Jag säger inte att jag är en volvo nörd för det är jag inte dock kan jag tycka de är lite småhäftiga och att det verkligen går att fixa evt problem som kan dyka upp. de är väldigt billiga att ha i drift dessutom. Jag hade gärna haft något dyrare och roligare men det är där skon klämmer att det är för dyrt och det finns saker man inte gillar. tex plastiga detaljer eller något överlag som gör bilen mindre värdig än nuvarande.

Jag 'umgås' med ifone och wow nördar och de spelar verkligen i en annan liga. Jag kan inte förstå vad som är så jäkla popis att ha detta eller att spela ett spel? Visst jag har lirat lite Diablo i mina dar men inte så att jag går och pratar och kan alla items och sånt eller håller på och 'spelar mot varandra irl'

Men sen är det väl som redan nämts att är man nöjd varför byta? Jag haren 17" ctr som passar utmärkt till mig. Ger någon mig en bra TFT så tar jag nog emot den men frågan är om jag inte sparar den bara för att. Jag ser just nu ingen anledning att lägga ut några tusen på en bra skräm som det enda större plus är att ta mindre plats och se snyggare ut möjligtvis. Fast foten på dessa produkter brukar ju ändå stjäla bra mycket 'onödigt' utrymme.

Jag har en gammal mobil och planerar inte på att byta förens den mer eller mindre faller isär eller får ett bra erbjudande på någon telefon som verkligen håller mer än ett halvår.

Sen så kanske det låter lite mer från vissa fronter tex mac och pc kriget det är nog mindre i verkligheten än vad folk har fått för sig.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Jag har en gammal mobil och planerar inte på att byta

Gör det inte heller, dagens crap är verkligen crap!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Gör det inte heller, dagens crap är verkligen crap!

Nänä, iPhone är så jävla bra. Lätt den absolut bästa mobilen på hela marknaden! Bättre än allt annat skit.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Jag tycker det bara är idioter som är fanboys för något och inte vågar testa, dock finns det såklart egoistiska motiv bakom att få folk köpa samma produkter som en, då det i sin tur gynnar en.
Sedan att man ofta ofta av samma märke är att det blir smidigt med service samt att reservdelar kan passa i mellan varandra. (jag tänker inte på persondatorer eller datorer i allmänhet)

Tar vi persondator just "internhårdvara" så tycker jag det inte är så mycket "fanboyeri", folk köper det som är bäst, visst de kanske mer håller sig till visa märken, men ändå är väldigt prismedvetna. Nu håller sig priserna av denna anledning på en likvärdig nivå, tar en tillverkare mer betalt så kommer mindre att köpa den.

Apple däremot lever på sitt goda rykte, de har gjort en massa lyckade datorer, folk som har använt dessa har blivit nöjda och höjt dessa över skyarna, varvid fler har lockas till dessa. Så här finns det både fanboys till apple, och raka motsatsen vad nu detta kallas för. Tar vi grafikkort, så om Nvidas nästa grafikkort skulle suga rejält, så skulle folk lätt överge detta märke.

Extern hårdvara som möss, tangentbord skrivare etc, har nog folk sina favoritmärken, där de kan tycka att vissa märken är bättre.

Så jag upplever inte mycket fanboys bland persondatorerkomponenter, det enda jag stör mig på är att många tror att folk enbart spelar på sina datorer och därmed argumenterar utifrån detta utan att nämna att detta är deras främsta kriterie på en bra dator. Ta Nvida 450 som snart kommer, nu har jag bara skummat igenom artikeln här, men linuxstödet är ju för många värt väldigt många fps i spel som man kan offra istället. Därför kan man inte per automatik enbart säga kortfattat att Ati 5750 är ett bättre val, då det beror för vem. (nu tyckte jag Nvida 450 var för högt prissatt så det var bara ett exempel)

Annars fanatiker generellt så finns det en extrem på youtube nu.
*edit*
Jag vill ej hänga ut honom, men han är bland de mest sedda nu p.g.a. hans idioti. Han vägrar lyssna på vad folk säger och blockerar alla som säger emot honom, likaså ställer han samma fråga om och om igen, som folk svarar på men som sagt då blir blockerade. och sedan gör han filmer där han skryter att ingen kan svara på hans fråga, tro f-n när han blockerar alla. (jag tänker på en viss kreationist)

Man kan undra hur det är fatt där uppe med just detta agerande, jag syftar alltså inte på vad han tror på utan hur han beter sig. -Komma med påstående och blockera alla som säger emot en och sedan skryta om att ingen kan säga emot en.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Att vara ett "fan" för en produkt, firma eller liknande är ok i min syndpunkt men att stänga sig själv från andra potentiella produkter, tjänster och andra firmor är ignorant och korkat - mycket vad en person som bud_bundy skriver om. Vad jag inte förstår är varför logiken och "öppenheten" trycks undan när detta beteende befinner sig.

Är det inte samma beteende som en religiös fanatiker?

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Det handlar ju till stor del även (som så väldigt mycket annat i samhället) att vara med i en gemenskap, dvs. att tillhöra en grupp.
Att klanka ner på de andra "grupperna" skapar en tydligare kontrast och att just sin grupp är den bästa, eller har egenskaper de andra grupperna inte har. Genom att (t ex.) äga en dator av Apple kan man vara med de andra apple-fanatikerna och klanka ner på PC för att höja sin egna status, och därmed vara lite bättre än de andra.

Människan är ett flockdjur, och älskar att vara högre än de andra i hierarkin. That's just the way it is.

Personligen har jag otroligt svårt för detta trångsynta beteende och har faktiskt ratat produkter just för att inte "av misstag" hamna i ett speciellt fack. Det är väl kanske lite trångsynt av mig också, men.. ja.. flockdjur?
//Gorian

Det finns nog en drivkraft hos individen att kunna hävda och försvara sitt köp mot andra individer. Rädslan för att ha köpt "fel" produkt gör att individen vägrar se brister och fel på produkten. För det är ju omöjligt att just hon köpt en produkt som hon inte är nöjd med.

Visa signatur

Legitimerad stofil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rusiak:

Det finns nog en drivkraft hos individen att kunna hävda och försvara sitt köp mot andra individer. Rädslan för att ha köpt "fel" produkt gör att individen vägrar se brister och fel på produkten. För det är ju omöjligt att just hon köpt en produkt som hon inte är nöjd med.

Absolut! Notera att jag skrev även i mitt inlägg
Sen förstår jag inte riktigt hur ditt svar är relaterat till mitt, om det inte var för att poängtera ut att min teori är felständig, eller nåt?

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Detta har väl funnits i alla tider. Ser vi religion, försvara sin religion mot alla andra onda människor som har fel. Att försvara sitt land om alla otäckingar som inte föddes inom samma 10mils radie. Idag är det ett förändrat samhälle men folk vill tydligen ändå försvara något inför med sina liv. Visst har vi väl fortfarande SDannhängare och endel religionsutövare, men den skaran är ju försvinnande liten. Istället anpassar vi oss till samhället och håller på fotbollslag eller en grafikkortstillverkare. Jag tycker inte det är så konstigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Nänä, iPhone är så jävla bra. Lätt den absolut bästa mobilen på hela marknaden! Bättre än allt annat skit.

Permalänk
Medlem

Yeah, min misslyckade trollning där förtjänade en double facepalm, det håller jag med om.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Jag är öppen för nya produkter och testar de gärna. Handlar det om elektronik tar jag en rejäl omgång med google om det handlar om mycket pengar. Min förra burk var en AMD och Nvidia, nu kör jag Intel och ATI(amd). Testar gärna en androidtelefon som min nästa telefon (iphone just nu). Som serveroperativ skulle jag gärna testa Linux. Helt enkelt roligt att testa något nytt IMO.

Permalänk

Hur det är att vara fanatiker kan nog denna kille svara på:

WUSA9.com | Washington, DC | 9News Now LiveStream & Chat

Vad som finns i länken? Jo, live nyheter från Washington, en miljöfanatiker har tagit folk som gisslan på ett av Discoverys kontor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ilja:

Fast min pappa är polis och han får skjuta vem han vill!

Min pappa är mördare, han skjuter även fast han inte får.

Skrivet av Martiis:

Min pappa var alltid präst, så han fick begrava vem han ville.

Min mamma är otrogen, hon får inte begravas av en präst.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

En annan enkel sak är nog lathet. Man känner sig trygg med sina köp om man håller sig till samma märke. Att man får samma positiva känsla som förra gången. Fast själv tror inte att man kan bli 100% nöjd från ett märke i alla fall, det går nog mer eller mindre upp och ner mellan olika produkter, så det är nog bra att öppna upp sinnet lite mer och testa nya märken.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Absolut! Notera att jag skrev även i mitt inlägg
Sen förstår jag inte riktigt hur ditt svar är relaterat till mitt, om det inte var för att poängtera ut att min teori är felständig, eller nåt?

//Gorian

Jag tyckte ditt inlägg var spot-on. Så jag ville bygga vidare med egna funderingar i samma spår

Visa signatur

Legitimerad stofil

Permalänk
Avstängd

Livet blir så mycket lättare när man har blivit upplyst av det absoluta sanningen!

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Känner att jag inte är så fanatisk, finns ju vissa saker man talar gott om så länge det finns anledning till det.