Hearts of iron 3 problem :/

Permalänk
Medlem

Hearts of iron 3 problem :/

Hejsan!

Jag har börjat spela Hearts of iron 3. Då jag börjat med att spela som Finland. Men så fort jag börjar bygga trupper och sånt då börjar spelet hacka. Så om man rör musen lite för mycket så kan kameran hamna i afrika jag anar att jag inte har nog bra dator men vad kan jag behöva uppgradera för att klara av att spela spelet?

Det här min dator
Minnen
Moderkortet
Processorn
Grafikortet är ett GK PCIe XFX GF GTX 285, hittade ingen länk.

Problemet är ju att det går inte att bygga mycket gubbar utan att det börjar tok hacka :/

Permalänk
Medlem

Datorn är absolut tillräcklig men HoI3 är lite märkligt när det gäller prestanda. Har du patchat det? Spelar du med Semper Fi -expansionen?

Annars rekommenderar jag att du kikar på officiella support-forumet, där har de en hel del fixar osv. Ett tips på rak arm är att sänka hastigheten, det spelar rätt stor roll för hur mycket det hackar. Antalet divisioner/brigader osv spelar inte speciellt stor roll.

Permalänk
Medlem

Jo jag har patchat det och sen installerat semper fi. Jo sänka farten har ja gjort kör på lägsta

Permalänk
Medlem

Det är skumt, jag kan blåsa på i högsta hastighet i några år från 1936 utan att det hackar alls med en dual-core E8400.

Har du alltid hacken (alltså, från det att du laddat ett scenario) eller uppstår det senare? Normalt sett brukar det inte börja förrens runt 1941.

Permalänk
Medlem

hmm jag kommer till 1937-38 så har man hunnit bygga en hel del gubbar

Permalänk
Medlem

Ta en titt på denna tråden och se om något hjälper: Paradox Interactive Forums

Notera, du måste vara registrerad och ha registrerat din HoI3 nyckel till ditt konto för att kunna läsa på support-forumet.

Permalänk
Medlem

Okej, ska kolla!

Permalänk

det var samma för mej med HOI2 i början.
datorn min klarar av det spelet hur lätt som helst,men ändå så hackade det rejält mycket.
uppdaterade sen och problemet var nästan löst,hackade väl lite när enormt mycket rörelse var i världen i slutet av spelet.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Hearts of Iron 3 är fortfarande kasst anpassat och äter upp din processor Brukar vara det vanliga problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ladestam:

Hearts of Iron 3 är fortfarande kasst anpassat och äter upp din processor Brukar vara det vanliga problemet.

Okej, så då kanske ja borde köpa en ny processor med andra ord? Men det känns ju lite dumt å köpa en 2,66GHzare istället för min 2,4. Men då åker jag på att köpa helt nya tarmar

Förresten så hjälpte det att uppdatera spelet! Nu klarar jag mig igenom 1937. Men inte när kriget börjar då tyskarna börjar kriga med alla :/

Permalänk
Medlem

Vet inte om du skall lägga pengar på en ni processor bara för och spela HoI 3 :/ De kanske finns lite modifikationer i paradox forum som löser detta problemet, men helt säker är jag inte.

Permalänk
Medlem

Jag tror inte det finns något man kan direkt ändra på, förutom grafiken då. Men jag har dragit ner på allt så det ska inte var något problem. Men finns det nåt kit som man kan köpa som är bättre samtidigt då? Tänkte processor,moderkort och minnen. Fast då måste min vattenkylning väck..