Uppgradering av Mobo/CPU/GPU & Ram

Permalänk
Medlem

Uppgradering av Mobo/CPU/GPU & Ram

Hej

Nu känner jag att det är dax att uppgradera dumburken.
Jag jobbar inom IT men har inte tid att lägga ner mig igen på vad som är nytt samt värt å köpa så jag frågar er.

Mitt nuvarande system är rätt out of date
Spec:
Mobo: MSI K9N Ultra
CPU: AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 3800+ ~2.0GHz
GFX: Asus Nvidia GeForce EN7600GS Top 256MB
RAM: Kingston 2x1GB 667MHz PC-5300
PSU: Corsair HX 850W 80+ Länk
Case: Cooler Master 690 II Advanced Länk

Som ni ser så har jag påbörjat min uppgradering lite grann med ett nytt chassi samt nätagg
Nu är det bara frågan för vad man behöver.

Inom spel så är det Heroes of Newerth som spelas mest men det kan komma in en å annan fps shooter där med så lite framtidssäker vill jag väl vara, vad jag har tänkt och tittat på är XFX HD58/57XX serierna men jag vet inte alls hur värt det skulle vara att köpa t.ex. ett HD5870 och ifall jag verkligen behöver det. Annars så sitter jag väldigt mycket med Webbdesign & Webbprogrammering.

Moderkort så ska det antingen vara Gigabyte eller Asus! Aldrig mer ett MSI kort. Förr var det alltid så att moderkort utan grafik inbyggd bruka prestera bättre än de med grafik i sig, då jag inte vet hur mycket det har förändrat sig så skulle jag jätte gärna ta emot lite advice.

CPU så tänkte jag mig en 965BE eller en 955BE vad som är mest värt vet jag inte, men möjligheten till klockning skall finnas.

Inom Ramen tänkte jag mig typ A-Data eller Corsair rätta mig gärna om jag har fel men är absolut inte inne på ram minnen alls längre.

Tack på förhand och att ni har tagit er tid att läsa mitt alldeles för långa inlägg
//DexTroN

Visa signatur

Cooler Master 690 II Advanced | Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5 | Intel Core i5 4690K 3,5 GHz | Asus R9 290 4GB GDDR5 | AMD Radeon 8GB 2X4GB 2133MHz | Samsung 840 EVO 256GB | 2TB Western Digital Black | Corsair HX 850W 80+ | 3TB Western Digital MyBook | Mionix NAOS 5000 | Qpad MK-85

Permalänk
Medlem

Detta skulle kanske vara något? Moderkortet har stöd för SLI också om du vill uppgradera i framtiden;)
Ett par helt okej minnen för ett helt okej pris.
Vill du ha AMD processor så är väl detta den bästa, för spel iaf. Finns även X6'an men det sägs att 4 kärnor ska prestera bättre i spel.
Grafikkortet är riktigt prisvärt, och klarar av väldigt många spel på högre inställningar.
Men ta en titt:)

Visa signatur

| Chassi Corsair 350D || PSU Corsair AX760 || Moderkot ASUS MAXIMUS V GENE Z77 ||
| CPU Intel i5 2500K @ 4,0GHz + H100 || GPU ASUS R9 280X || RAM 8GB Vengeance ||
| NAS ReadyNas Ultra 4 + 3TB WD RED || SSD Samsung 840 EVO 250GB || OS Win 8 Pro ||
| Kringutr. DELL U2711 || Qpad 5K || Steelseries QCK || Qpad MK-50 || Sennheiser HD380 Pro || Nikon D3100 ||