Permalänk
Medlem

PS3 VS de nya xbox 360?

som topic lyder.

vad är de bästa & vad ger bästa spelupplevelse ?
vad är skillnaden på ps3 och 360?

Tack på förhand

// S

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Det beror ju helt på vilka spel du gillar. Själv har jag haft 3 st 360 och tycker att det är en av de bästa konsolerna som släppts spelmässigt. Har dock skaffat mig en PS3 nu då jag vill lira de exklusiva spelen. Det är inte speciellt stor skillnad egentligen utan köp den konsolen som har flest lir du vill spela. PS3 har ju blu-ray och bättre mediastöd samt gratis onlinespelande men 360 har en lite skönare handkontroll i min mening.

Permalänk
Medlem

Det som jag anser vara positivt är att man kan installera spelen på xboxen och därmed slippa att skivan spinner hela tiden, samt så laddas spelen snabbare från hdd:n än skivan. Sen så märkte jag till min förvåning att det inte går att kopiera musik till hdd:n från t ex usb-minne.. Det känns rätt så B. Enda sättet att lyssna på musik är att koppla extern usb disk, streama från dator, eller så går det att kopiera musiken från CD-skivor. Samt så har xboxen sämre stöd för olika filformat. På xboxen går det dock att ladda ner spel och demos under tiden du spelar spel (går ej på PS3, då laddningen pausas om du spelar). Samt så kan du lyssna på egen musik under spelande, vilket inte går på PS3. Har haft båda konsollerna, och generellt sett så har crossplatform-spel bättre grafik samt flyt på 360.

Visa signatur

"Once u go Intel, U never go back"

Permalänk
Medlem

kommer nog spela rätt mycket online.
gillar typ mest gtv IV, maffia 2, red dead, Bfbc2 & typ Need for speed, sånna spel e min typ av spel. vill ha en grym spel upplevelse med

Vart hittar jag de billigaste plastation 3 som inte är slim eller är slim bättre än de "vanliga" ?

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Medlem

Det går bara køpa slim i dagslæget såvida du inte køper begagnat.

Ær nog inte heller någon bættre(?) anledning till att køpa dom tjocka ps3orna længre såvida du inte køper 60gb versionen som ær ps2-kompatibel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakubeX:

Det går bara køpa slim i dagslæget såvida du inte køper begagnat.

Ær nog inte heller någon bættre(?) anledning till att køpa dom tjocka ps3orna længre såvida du inte køper 60gb versionen som ær ps2-kompatibel.

beg vill jag inte köpa ska ha nytt men har hört att slim modellen är sämre vet dock inte om de stämmer??

T.ex: dom blir väldigt varma etc...

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Medlem

Xbox såklart. Både billigare och bättre, win-win alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xilli:

Xbox såklart. Både billigare och bättre, win-win alltså.

fanboy?

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3xTra:

beg vill jag inte köpa ska ha nytt men har hört att slim modellen är sämre vet dock inte om de stämmer??

T.ex: dom blir väldigt varma etc...

Slim modellen är inte sämre.

Möjligtvist att den blir varmare men def. inte märkbart och påverkar inte livslängden skulle jag vilja påstå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3xTra:

beg vill jag inte köpa ska ha nytt men har hört att slim modellen är sämre vet dock inte om de stämmer??

T.ex: dom blir väldigt varma etc...

Det är sämre luftflöde i slimen men CPUn är mindre så den drar mindre ström och genererar mindre värme.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Sen är slim tystare med, pga av att den drar mindre ström, och därmed har dom sett över kylningen. Personligen skulle jag valt PS3 17 dagar i veckan, men det är ju också då alla mina kompisar har PS3, vilket innebär att jag kan spela med dom. (då hade det varit rejält korkat att köpa en xbox) så ta även med faktorn ang vad dina kompisar har för konsol.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Det beror på vad du ska spela som sagt
Jag ångrar inte ett dugg att jag valde PS3, den används flitigt som mediacenter.
Och att den kan spela upp bluray är ju inte fel heller.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

de kommer bli ett ps3. har inga kompisar som sitter på konsol förutom min bror och hans kompisar

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3xTra:

Du ville ju veta vilken som var bäst :facepalm:

Permalänk
Medlem
Skrivet av xilli:

Du ville ju veta vilken som var bäst :facepalm:

och du har bara Xbox drf tycker du de är bäst!

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av xilli:

Du ville ju veta vilken som var bäst :facepalm:

Är 360 bäst bara för att du tycker det?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Är 360 bäst bara för att du tycker det?

+1 jag gillar xbox controllen men finns sånna till ps3 med så

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3xTra:

+1 jag gillar xbox controllen men finns sånna till ps3 med så

Finns dom till ps3? Det visste jag inte

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Finns dom till ps3? Det visste jag inte

min bror sa de i alla fall

Komplett.se - DreamGear Camo trådløs Sixaxis kontoll typ en sån är de väl han menar

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3xTra:

min bror sa de i alla fall

Komplett.se - DreamGear Camo trådløs Sixaxis kontoll typ en sån är de väl han menar

Okej

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3xTra:

och du har bara Xbox drf tycker du de är bäst!

Hur vet du vilka konsoller jag har?
Det verkar ju som du redan var en ps3-fanboy när du startade tråden.

Skrivet av KKay:

Är 360 bäst bara för att du tycker det?

Herregud.. Det är väl klart det är bäst om jag tycker det

Permalänk

Ganska kul att TS först frågar efter vilken som är "bäst" och sedan när nån rekommenderar 360 svarar TS med "fanboy".
*Sigh*

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpammerN^:

Ganska kul att TS först frågar efter vilken som är "bäst" och sedan när nån rekommenderar 360 svarar TS med "fanboy".
*Sigh*

Någon som säger att 360 är bättre, utan att förklara vad som är bättre, räknas väl som en fanboy?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Allt beror ju på vilka du spelar med och vad du gillar att göra! Xbox är väl lite vänligare för den som lirar mycket solo. Däremot har PS3:an grattis "live" vilket är positivt. Nämnas bör väl att PS3:an har intressantare exklusiva titlar.

Men kör på det dina kompisar har helt enkelt! Så kan du lira med dom, lätt värt att lägga pengarna på XBOX Live också

Visa signatur

Om man inte skjuter gör man inga mål!

Permalänk
Medlem

De är bra på olika saker. Jag skulle kika efter vilka exklusiva titlar som tilltalar mig mest på respektive plattform och välja konsol därefter, då det är det som är den största skillnaden mellan dem. Multiplattformspel är i princip likadana.

Skrivet av xilli:

Xbox såklart. Både billigare och bättre, win-win alltså.

Är Xbox 360 också bättre när man ska spela Ratchet and Clank, Gran Turismo eller God of War?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Skrivet av JonteP0nte:

Är Xbox 360 också bättre när man ska spela Ratchet and Clank, Gran Turismo eller God of War?

Nej men den är bättre på att köra Alan wake, halo serien, Forza serien, gears of war, Sen har den ju lite kantutjämning i alla fall.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av xilli:

Hur vet du vilka konsoller jag har?
Det verkar ju som du redan var en ps3-fanboy när du startade tråden.
de är jag verkligen inte men du gav ingen bra förklaring på vrf just 360

Herregud.. Det är väl klart det är bäst om jag tycker det

Skrivet av SpammerN^:

Ganska kul att TS först frågar efter vilken som är "bäst" och sedan när nån rekommenderar 360 svarar TS med "fanboy".
*Sigh*

läs innan du skriver tack!

Skrivet av jOnÄTÄn:

Nej men den är bättre på att köra Alan wake, halo serien, Forza serien, gears of war, Sen har den ju lite kantutjämning i alla fall.

Halo serien är verkligen inget jag spelar, men forza e bra

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga PS3. Känns mer som en kraftfullare maskin och bättre kavlitet. Kände på Xbox slim på mediamarkt när den var igång, stekhet ovanpå. Dessutom kommer en ny ps3 vit version med 320GB hårddisk.

Sony Playstation 3 Slim 320GB - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Stationära konsoler

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinCC:

Jag skulle säga PS3. Känns mer som en kraftfullare maskin och bättre kavlitet. Kände på Xbox slim på mediamarkt när den var igång, stekhet ovanpå. Dessutom kommer en ny ps3 vit version med 320GB hårddisk.

Sony Playstation 3 Slim 320GB - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Stationära konsoler

är lite inne på ett gtx 460 till datorn och sen ett annat chassi men vet inte :S

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14