Unreal Engine till Apple Ios

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Nu tar vi det lite lugnt här va?
Om man inte vill/orkar skriva ut hela namnet så kan man iaf skriva Touch och inte iTouch.
Eller kallar du de andra modellerna för iShuffle, iNano, iClassic?
Det är samma sak som att säga att man ska köpa en Superleggera, man fattar ändå vad det är och man behöver inte skriva Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera för att förstå. Jag hittar inte på ett nytt namn som t.ex. LSuperleggera för det.

besserwisser...

+1 r:Grid!

Permalänk
Skrivet av bbx8:

Tamejfan! Ser ju lika bra ut som WoW haha När kommer det ett riktigt spel då? Jag går bara runt...

Lika bra ut som WoW? Var det en komplimang eller ??

Permalänk

Fan... När jag startar det på min JB 3GS så blir jag bara utkastad till menyn efter introbilden.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Kanske besserwisser som tycker allt måste vara rätt.Försökte dock testa på min iphone 3G, gick inte så bra, fick intr ens installera =(

Inte så konstigt att det inte kommer går på 3G... 3Gs, iPad och 4 har ju samma GPU som som har många ggr råa prestandan i 3G.

Sidnot: min 3Gs är också jailbreakad, för den som postade ovan är det nog nåt annat som spökar (tex sbssettings eller liknande, jag har bara lockinfo och 3G unrestrictor själv)

Permalänk
Medlem

Sjukt vilken beräkningskapacitet iPhone 4 har, både i processor väg och för grafiska tillämpningar. Denna motor flyter på mycket bra med mellan 20-30fps. Grafiken ser dessutom mycket bättre ut på retina skärmen då pixeltätheten är så hög.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Inte så konstigt att det inte kommer går på 3G... 3Gs, iPad och 4 har ju samma GPU som som har många ggr råa prestandan i 3G.

Sidnot: min 3Gs är också jailbreakad, för den som postade ovan är det nog nåt annat som spökar (tex sbssettings eller liknande, jag har bara lockinfo och 3G unrestrictor själv)

Haha nej jag förväntade mig inte riktigt att det skulle fungera. Ville bara testa ;P

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Ser fint ut. Synd bara med fps under 25.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk

Wohoo! En omstart gjorde susen. Vilket jävla fränt tech-demo. En gnutta mindre spelvärld så kanske jag skulle slippa stuttering ibland. Unreal Engine... Rage Engine. När spel börjar släppas med dessa motorer blir det svårt att hänga med i plugget!

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Sötast

Jag antar att 3GS och 4 har andra grafikkretsar än 3G? "whine whine requires OpenGL ES 2.0" när jag försöker köra det på min 3g

Edit: Men faaan så coolt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Jag antar att 3GS och 4 har andra grafikkretsar än 3G? "whine whine requires OpenGL ES 2.0" när jag försöker köra det på min 3g

Edit: Men faaan så coolt!

3G har även bara stöd för OpenGL ES 1.1 medans 3Gs och senare har OpenGL ES 2.0.

... men med tanke på att det går lite hackigt i de största scenerna i demot på en 3Gs så är det antagligen precis på gränsen att det överhuvudtaget går. OpenGL stödet är nog det minsta av problemen. 3G har bara 128mb RAM medans 3Gs och iPhone 4 har 256mb/512mb respektive, plus då att processorn är lägre klockad.

Då det hackar en hel del i de största scenerna i demot på en 3Gs så hade det nog inte gjort nån skillnad om 3G hade stöd för OpenGL ES 2.0 ändå. Känns som 3Gs är precis på gränsen.

Permalänk
Sötast
Skrivet av Cimlite:

3G har även bara stöd för OpenGL ES 1.1 medans 3Gs och senare har OpenGL ES 2.0.

... men med tanke på att det går lite hackigt i de största scenerna i demot på en 3Gs så är det antagligen precis på gränsen att det överhuvudtaget går. OpenGL stödet är nog det minsta av problemen. 3G har bara 128mb RAM medans 3Gs och iPhone 4 har 256mb/512mb respektive, plus då att processorn är lägre klockad.

Då det hackar en hel del i de största scenerna i demot på en 3Gs så hade det nog inte gjort nån skillnad om 3G hade stöd för OpenGL ES 2.0 ändå. Känns som 3Gs är precis på gränsen.

Då vet jag!

Permalänk
Medlem

Dags att införskaffa en Iphone 4 helt enkelt!

Permalänk
Inaktiv

Jag har en 3GS och imponerades av hur denna motor såg ut (och lät) på den. Självklart blir mycket svårare att åstadkomma detta med karaktärer och spelmekanik men nog fan var det grymt. Synd att iphonen saknar knappar vilket gör att jag bara spelar ströspel som Angry Birds på den och aldrig skulle kunna tänka mig spela igenom ett "seriöst" spel med de begränsningarna som mobilen har.

Permalänk
Skrivet av Lambi:

Dags att införskaffa en Iphone 4 helt enkelt!

Finns dock telefoner med vassare cpu/gpu än iphone

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Finns dock telefoner med vassare cpu/gpu än iphone

Men vad skall man dock med prestandan till om applikationerna som utnyttjar denna prestanda inte finns?

Ontopic: Ser grymt snyggt ut och fungerar ju utmärkt på 3GS även om det inte ser riktigt lika snyggt ut som på 4:an där texturerna är klart skarpare.

Vad gäller touchstyrning så tycker jag det till stor del handlar om vana. Gillade det inte alls i början men nu har jag kört igenom en stor mängd "avancerade" spel på iPhonen och det är inte längre något problem även om jag självklart skulle använda fysika knappar/spakar om jag fick välja.

Tror iOS/iPhone har en lovande fortsättning som spelplattform då det säkert finns fler som mig som aldrig skulle få för sig att köpa en separat mobil spelenhet som PSP men gärna spelar på telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CompassioN:

Fan... När jag startar det på min JB 3GS så blir jag bara utkastad till menyn efter introbilden.

Chansar att du är på 4.0 ?

du har nog installerat något som är gjort för 3.0

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk