Permalänk
Medlem

Fraps laggar?

Hej alla.
Jag har ett problem när jag spelar in i wow(1680x1050) med fraps full-size så laggar jag, flyger ner till 20-30 fps, annars ligger jag på ungefär 200 fps när jag inte frapsar.
Laggfritt när jag spelar in i half-size.
Jag har en någorlunda bra dator så jag borde väl kunna frapsa 1080p?
Jag har 2 hdds, på låt oss säga A så har jag fraps och mitt OS på och på B sparas det som jag spelar in med fraps på(Samsung 7200rpm)
DatorN:
i7 920
6gb ram
ATI radeon 5870
windows7 64bit
Bjuder på stavfel

mvh
mINIS

Permalänk
Medlem

Hur snabb är din hårddisk ibland så kan det vara det.
Sen antar jag att du kan ställa ner hur mycket fps du vill filma i 25 är lagom vad kör du med?

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

@nfskillen spelar in med 30 fps.

Permalänk
Medlem

Du kommer behöva en riktigt stark CPU och snabb hårddisk (både access och write speeds). Det finns en del folk som visar upp sina monsterdatorer på YouTube och det smålaggar för dem också.

Pröva PlayClaw, det fungerar precis som FRAPS men kanske har annorlunda kärna. Jag har prövat det och det fungerar väldigt fint men jag brukar inte spela in så mycket film så du får pröva själv på den delen.

Permalänk
Medlem

Jag frapsar Wow i 1920x1200 med min dator i 60fps, har en i5 750, IBM G2 SSD, GTX 460. Wow/Win7 ligger på SSDn och jag har en separat SATA-disk för lagring av filerna. När jag har uppe Aktivitetshanteraren och kikar I/O-statusen på den disk klippen lagras på pratar vi mellan 80-100MB/s skrivning och då tror jag ändå det är disken som flaskar, dvs det skulle vara ännu högre om disken tillät detta. Du borde definitivt kunna frapsa med högre FPS än det du beskriver eftersom du har en snabbare dator.

Här finns lite videos jag lagt upp : YouTube - kniffss kanal

Ps, Youtube gör om alla videos till 30fps om ni undrar.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt