Permalänk
Medlem

När flaskar processorn ? CF fråga.

Min fråga till er:

När flaskar en Athlon x2 6000+ ?
Orkar den med 2st Radeon 4890 i CF ?
Orkar den med dom nyare DX11 korten i CF ? (5850, 5870)

Permalänk
Medlem

när processorn får jobba 100% hela tiden i spel.

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scoorch
när processorn får jobba 100% hela tiden i spel.

Okej.
När man lirar Bad Company 2 med allt på very high o 1360x768 så ligger processorn på ca 70% o det flyter på kanon utan några helst problem.
Tänkte bara om processorn får jobba mer om man har använder kort i CF ?

Permalänk

Min 6000+ klockat till 3.2GHz flaskar med ett GTX460 kort
Kör mw2 på 1920 x 1200 och allt på max sitter på en fps på 60 ungefär

Visa signatur

jag har en x6, vad har du?

Permalänk
Medlem

Athlon 6000+ flaskar direkt i de flesta spel med sli/cf konfigs. Jag har en sådan processor och två 460s. Gissa vilket tryck som ligger på dem? Utan klock så jobbar de max i 40% i BF BC2. Det enda spel jag har fått dem att gå upp i 100% är Empire Total War. Dock får man aldrig 60 fps :/

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Athlon 6000+ flaskar direkt i de flesta spel med sli/cf konfigs. Jag har en sådan processor och två 460s. Gissa vilket tryck som ligger på dem? Utan klock så jobbar de max i 40% i BF BC2. Det enda spel jag har fått dem att gå upp i 100% är Empire Total War. Dock får man aldrig 60 fps :/

Det kan jag tänka mig att den gör. Testade att köra 2st 8800GTS med den processorn. Det gick inget vidare kan jag säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Athlon 6000+ flaskar direkt i de flesta spel med sli/cf konfigs. Jag har en sådan processor och två 460s. Gissa vilket tryck som ligger på dem? Utan klock så jobbar de max i 40% i BF BC2. Det enda spel jag har fått dem att gå upp i 100% är Empire Total War. Dock får man aldrig 60 fps :/

Skrivet av Duveke:

Det kan jag tänka mig att den gör. Testade att köra 2st 8800GTS med den processorn. Det gick inget vidare kan jag säga.

Vilken upplösning har ni spelat på!?

Visa signatur

Thinkpad - Ubuntu

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonlol:

Vilken upplösning har ni spelat på!?

Skärmen pallade inte mer än 1680x1050 vi tillfället jag testa. Ca 40 fps

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonlol:

Vilken upplösning har ni spelat på!?

Min klarar full hd (1920x1080) och jag kan bara säga så här; Okej visst, men inte i bf bc2. Kör nu 1280x720 som lättar lasten lite på proccesorn men alltså, nej det måste vara en ny prolle. Kommer ju inte över 40fps. Ligger nog på ca 25 dock flyter det rätt fint så det är helt okej tro det eller ej ;D Samt att det är sjukt jobbigt att se hur korten inte belastas något. SLI 460 är wicked sick även utan överklock.

edit: Om någon vill veta mer dvs lite siffror så kan jag skriva ner lite hur det lastar på olika spel osv. Har min klockad till 3150

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Duveke:

Min fråga till er:

När flaskar en Athlon x2 6000+ ?
Orkar den med 2st Radeon 4890 i CF ?
Orkar den med dom nyare DX11 korten i CF ? (5850, 5870)

I spel som inte är alltför kraftigt cpukrävande så orkar den väl med nöd och näppe.

http://www.sweclockers.com/forum/4-ovrigt/850203-quickreview-...