Permalänk
Medlem

Köpa körtkort på avbetalning

Hejsan.
Jag har nyss fått pengar, dock går allt mer eller mindre till räkningar första månaden.
Jag vill gärna så fort som möjligt hinna påbörja min utbildning för körkortet, finns det någon som vet om man kan lägga upp någon avbetalning på det hela?

Någon som vet om det finns några sådana skolor?

Mvh, sAnden

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem

Det är nog kört.

Nej men visst går det. Själv hade jag skuld till körskolan jag var på, var inte mer än att vi kom överens om att ta en bit i taget. Beror på skola. Bara gå att fråga, förklara varför du nödvändigtvis behvöer ta det fortast möjligt. Tror dock ingen nappar om du inte lägger ut för några lektioner först eller visar ett annat seriöst ansikte.

Btw, ”köpa körkort”

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Oj haha, jag menar givetvis köpa körkortslektioner :).
Jag kommer nog kunna betala ut 2500 kr i cash direkt i handen.

Hur gjorde du?

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem

En gissning är att trafikskolorna har utmärkta svar på din fråga!
I min hemstad har dem flesta trafikskolor möjlighet att dela upp betalningarna.
Annars är det bara att börja med teorin tills du fått ihop stålarna.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Tack, det räcker nog så. Jag får kolla upp.

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk

nya grissystemet till körkort, när jag tog för 5år sedan betalade jag 2000kr för allt, nej jag övningskörde inte med någon lärare.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MIFFo_BEast:

nya grissystemet till körkort, när jag tog för 5år sedan betalade jag 2000kr för allt, nej jag övningskörde inte med någon lärare.

Finns ju dock en anledning till att de gjort som de är just nu, dvs mycket olyckor med unga bakom ratten.

OnT: Jag betalade mina lektioner när jag hade tagit körkortet. så jag fick de på en sorts krita om säger så.

Permalänk
Skrivet av nmc:

Finns ju dock en anledning till att de gjort som de är just nu, dvs mycket olyckor med unga bakom ratten.

OnT: Jag betalade mina lektioner när jag hade tagit körkortet. så jag fick de på en sorts krita om säger så.

nu var det faktiskt så att när jag var klar med uppkörningen så sa han att jag var den bästa han någonsin fått åka med. Tror nog det stora problemet är att folk är omogna och kör skiten ur bilen direkt de fått lappen (ja jag var där)

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MIFFo_BEast:

nu var det faktiskt så att när jag var klar med uppkörningen så sa han att jag var den bästa han någonsin fått åka med. Tror nog det stora problemet är att folk är omogna och kör skiten ur bilen direkt de fått lappen (ja jag var där)

Wow, snacka om att försöka måla upp sig som sveriges bästa förare, 2000 kr, bästa han åkt med..geez.

Snacka med körskolan, alternativt, om du nu vill ha de på "avbetalning", snacka ihop priset hos körskolan och traska till din bank

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Skrivet av MIFFo_BEast:

nu var det faktiskt så att när jag var klar med uppkörningen så sa han att jag var den bästa han någonsin fått åka med. Tror nog det stora problemet är att folk är omogna och kör skiten ur bilen direkt de fått lappen (ja jag var där)

Och han du körde upp med var nyanställd den dagen då eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Och han du körde upp med var nyanställd den dagen då eller?

Dude, chilla han bor i norrland, klart han e bäst på o köra bil!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Dude, chilla han bor i norrland, klart han e bäst på o köra bil!

Ahh missa det, nu får jag känna mig dum

Permalänk
Medlem

Jag kunde komma in och betala det sista på mitt körkort efter jag hade tagit det.
Vi la inte upp någon plan eller så utan att dom litade på mig att jag skulle komma och betala det.

Så det bästa du kan göra är att gå in och prata med körskolan då det är svårt för oss att veta hur dom gör.
Men jag tror att de flesta körskolor har någon slags av avbetalningsplan.

Visa signatur

"The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
Steve Jobs

Permalänk

Nej, helt enkelt. Har man inte råd så har man det inte... Jobba ihop mera stålar

Permalänk

Internet har tydligen inte mognat ännu så man kan skämta.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MIFFo_BEast:

Internet har tydligen inte mognat ännu så man kan skämta.

Antingen det eller så kan du ju få dina så kallade "skämt" att faktiskt se ut som skämt, eller ännu bättre; vara i närheten av roliga, först då kan gemene man se ett textat skämt som ett skämt...

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

De flesta större körskolor erbjuder räntefria avbetalningar, med räntefria så inkluderas uppläggningsavgift och antagligen en aviavgift på en tjuga i månaden eller så.

Tog precis A kort och det kostade sammanlagt 12 000 kr, delade upp på 3 månader.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

De flesta större körskolor erbjuder räntefria avbetalningar, med räntefria så inkluderas uppläggningsavgift och antagligen en aviavgift på en tjuga i månaden eller så.

Tog precis A kort och det kostade sammanlagt 12 000 kr, delade upp på 3 månader.

20 kr i AVIavgift??????

Jag tror jag ska spara ihop tills jag har det kontant istället. Det där var för mycket.

Skämt å sido. Jag har snackat och det verkar som att ni hade rätt

Tack!!

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus