League of legends eller Heroes of Newerth?

Permalänk

League of legends eller Heroes of Newerth?

Tjenare, finns det någon som har testat båda spelen, och kan ge sin åsikt om vad som är det bäst och mest underhållande?

Uppskattas!

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk
Medlem

Tjena, jag har spelat båda spelen ganska mycket och jag gillar LoL mer än Hon...

Anledningarna är många, dock så var det innan Hon vart fullrelease som jag spelade och Hon gick lite för fort, man dör lätt det är lite grått och trist och ofta ganska svårt att förstå sig på.

LoL därimot är lite mer förlåtande, lite gladare med mer skimmer och humor. Det tillåter misstag men också Skill.

Sen så har man ju massa talents och extra skills i LoL som gör det mer varierande än Hon.

Hoppas det upplyste något! Men jag rekommenderar att du provar båda då dom har sina egna förtjusningar.

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III - Core i7 930@45º~idle stock med Corshair H50 - Fractal Design 650W Tesla - XFX HD5850 BE CF - Corsair 4GB 1600CL8

Permalänk
Medlem

Heroes of Legends.

Permalänk
Medlem

League of Newerth.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Jag har inte provat HoN men jag gillar LoL väldigt mycket och spelar de så ofta ja kan

Visa signatur

Asus Z690 Gaming| Intel Core I9 12900K 5.4Ghz | Gigabyte 4090 Gaming OC | 32GB Corsair Vengeance 5200Mhz | Corsair HX1000 | Skärm: Asus ROG 31.5 Strix XG32VQ | BeQuiet Base 802

Permalänk
Medlem

HoN

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Medlem

Skulle haft omröstning kanske?
Jag föredrar HoN.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

HoN är väll det de flesta professionella DotA lirare gick över till. Tror jag.
Kan ju vara värt att tänka på om man känner för att lira i klan. ^^

Permalänk
Medlem

Har inte spelat LoL, men känner inget behov heller då jag tycker HoN är riktigt roligt och bra. Finns ett par obalanser i spelet, men dem fixas ofta rätt så snabbt.

Permalänk
Avstängd

Har lirat båda och föredrar helt klart LoL.

Permalänk
Medlem

Har lirat båda och föredrar helt klart HoN.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk

Hon är ju klart bra men fullt med testosteronstinna 13 åringar som förstör allt

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk

Jag har kört båda och jag måste säga att båda är bra, dock så är HoN fylld med en hel del arga små barn som skriker åt en om man gör ''fel''. Det man också måste tänka på är att LoL är gratis Själv föredrar jag LoL eftersom man måste köra games för att få hjältar.

Permalänk
Medlem

Som dotaspelare när det begavs sig, till för ett år sedan så föredrar jag LoL. Det känns mer som en förbättring av "Dota-konceptet" och rätt väg att gå.
Så jag slår helt klart flera slag för LoL.
Har testat HoN och det hade inte samma känsla enligt mig tyvärr men om man inte har varit Dota-spelare sedan tidigare så kanske det är mer förlåtande?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

LoL
Nybörjarvänligt och över lag trevlig community, inte alls så likt dota om det är de man strävar efter, har även lite mer djup och lite skilltree's om man tycker sånt är roligt. Dock tycker jag personligen att grafiken är skum.
1+ det är gratis.

HoN
Dota på steroider, kopia på dota rakt av med najsigare grafik och lite andra heroes, dock är communityn hemsk för både nybörjare och mer avancerade spelare.

Tycker att HoN är bättre än LoL men spelar av snålhet LoL då HoN kostar pengar. Och jag hatar att köpa saker man inte kan ta i.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NoNamesWayne:

Som dotaspelare när det begavs sig, till för ett år sedan så föredrar jag LoL. Det känns mer som en förbättring av "Dota-konceptet" och rätt väg att gå.
Så jag slår helt klart flera slag för LoL.
Har testat HoN och det hade inte samma känsla enligt mig tyvärr men om man inte har varit Dota-spelare sedan tidigare så kanske det är mer förlåtande?

Du kan inte ha varit en bra dota spelare. Isåfall skulle du aldrig byta till lol. Med tanke på att mycket som gjorde en bra i dota finns ej i lol. Som exemeplvis denya creeps. Torn. Jukea folk i skogar. Genom att äta ner dom etc. Detta finns inte i lol. Lol känns som en väldigt dålig version av dota. Medans Hon är en förbättrad version av dota. Enligt mig är hon mycket bättre än dota på alla punkter. Förutom kanske folket. Men som sagt om du spelar rätt är bra så är det ingen som skriker på dig. Så om du gör fel måste du ändå förstå att du gör fel. Enligt mig hjälper det att folk säger till en. Sen får man skita i lite att dom svär till dig etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fatcamp:

Du kan inte ha varit en bra dota spelare. Isåfall skulle du aldrig byta till lol. Med tanke på att mycket som gjorde en bra i dota finns ej i lol. Som exemeplvis denya creeps. Torn. Jukea folk i skogar. Genom att äta ner dom etc. Detta finns inte i lol. Lol känns som en väldigt dålig version av dota. Medans Hon är en förbättrad version av dota. Enligt mig är hon mycket bättre än dota på alla punkter. Förutom kanske folket. Men som sagt om du spelar rätt är bra så är det ingen som skriker på dig. Så om du gör fel måste du ändå förstå att du gör fel. Enligt mig hjälper det att folk säger till en. Sen får man skita i lite att dom svär till dig etc.

Jag spelade i klaner, på ggarena och höll på en bra lång tid. (Tror det var över 4 år) Så jo, jag kallar mig en bra Dotaspelare.
Vet att somliga funktioner fattas men det är inget som har påverkat gameplay:et något nämnvärt i mitt tycke. Jag har som sagt testat både HoN och LoL men tycker den senare har den rätta känslan utan att kännas som en blek kopia.

Så jag står fortfarande fast med mitt tyckande. Frågan är om du har spelat Dota en längre tid?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ladestam:

LoL
Nybörjarvänligt och över lag trevlig community, inte alls så likt dota om det är de man strävar efter, har även lite mer djup och lite skilltree's om man tycker sånt är roligt. Dock tycker jag personligen att grafiken är skum.
1+ det är gratis.

HoN
Dota på steroider, kopia på dota rakt av med najsigare grafik och lite andra heroes, dock är communityn hemsk för både nybörjare och mer avancerade spelare.

Tycker att HoN är bättre än LoL men spelar av snålhet LoL då HoN kostar pengar. Och jag hatar att köpa saker man inte kan ta i.

Den vanliga halvlögnen som LoL spelare spyr ut över nätet för att lura in ovetande, "det är gratis". Visst, det är gratis för i stort sätt en trial version! Man får bl.a. bara några få Champions (heroes för oss normala), vill man ha allt innehåll så måste man betala betydligt mer än de 30$ som HoN kostar för HELA spelet. Visst nu kommer ni med "man kan spela till sig sakerna" och det stämmer ju, till viss del. Man kan låsa upp Champions m.m. av att spela men om man ska ha alla så krävs det MASSOR med spel. Det finns ju en anledning till att en stor majoritet av LoL spelare bara spelar några få Champions. Sedan finns det också innehåll man MÅSTE betala för. Så allt som allt så är LoL betydligt dyrare än HoN om man vill ha ALLT innehåll i sitt spel.

Skrivet av NoNamesWayne:

Som dotaspelare när det begavs sig, till för ett år sedan så föredrar jag LoL. Det känns mer som en förbättring av "Dota-konceptet" och rätt väg att gå.
Så jag slår helt klart flera slag för LoL.
Har testat HoN och det hade inte samma känsla enligt mig tyvärr men om man inte har varit Dota-spelare sedan tidigare så kanske det är mer förlåtande?

Måste hålla med fatcamp, du kan inte varit särskilt bra. Att spela på Garena är ju ingen bedrift i sig, de har ju inga skill krav, är som att skryta om att du spelar på b.net. Det är invite ligor som NIHL, Dota.invite och IHCS (inte 2) som är bevis på skill i så fall. Och som din fellow LoLare sa ovan så är det snarare LoL som är mer förlåtande, på gott och ont. HoN har ju mycket mer DotA lika känsla än LoL. Hur kan du som s.k. bra DotA spelare ens gå till ett spel utan denies? "Det är för att man ska fokusera mer på harass m.m." brukar folk säga, så med andra ord så finns det färre sätt att dominera sin lane i LoL än i DotA/HoN, en tydlig förenkling och inget annat.

Och jag har spelat DotA i över 5 år, i bl.a. NIHL och Dotainvite.

Som du säkert förstått så förespråkar jag HoN, visst finns det 12åringar som kommer gnälla på dig om du gör "fel" men hela LoL ser ut att vara gjort för 12 åringar. Sedan ogillar jag skarpt konceptet att alla inte börjar på noll vid starten av varje match, det är ju lite av tanken bakom denna typ av spel. LoL verkar vilja få in någon RPG form i spelet också, kanske för att locka WoWare.. Kan va därför det har cartoon grafik som WoW också.. HoN är det vuxna valet.

Dock så bör du självklart testa båda, LoL har ju sin "trial" version så det är bara att testa, HoN brukar köra gratis helger/veckor med jämna mellanrum, kan försöka komma ihåg att säga till här när det är dags igen, det finns tyvärr inte trails på HoN än.

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Den vanliga halvlögnen som LoL spelare spyr ut över nätet för att lura in ovetande, "det är gratis". Visst, det är gratis för i stort sätt en trial version! Man får bl.a. bara några få Champions (heroes för oss normala), vill man ha allt innehåll så måste man betala betydligt mer än de 30$ som HoN kostar för HELA spelet. Visst nu kommer ni med "man kan spela till sig sakerna" och det stämmer ju, till viss del. Man kan låsa upp Champions m.m. av att spela men om man ska ha alla så krävs det MASSOR med spel. Det finns ju en anledning till att en stor majoritet av LoL spelare bara spelar några få Champions. Sedan finns det också innehåll man MÅSTE betala för. Så allt som allt så är LoL betydligt dyrare än HoN om man vill ha ALLT innehåll i sitt spel.

Jag har handlat för ca 200kr totalt och har nästan alla champions. Tar inte alls direkt lång tid att "spela" sig till en champion i mitt tycke. Att sedan någon kan köpa ett skin som kostar upp emot 200spänn som inte gör någon nytta är lite löjligt i mitt tycke.

Citat:

Måste hålla med fatcamp, du kan inte varit särskilt bra. Att spela på Garena är ju ingen bedrift i sig, de har ju inga skill krav, är som att skryta om att du spelar på b.net. Det är invite ligor som NIHL, Dota.invite och IHCS (inte 2) som är bevis på skill i så fall. Och som din fellow LoLare sa ovan så är det snarare LoL som är mer förlåtande, på gott och ont. HoN har ju mycket mer DotA lika känsla än LoL. Hur kan du som s.k. bra DotA spelare ens gå till ett spel utan denies? "Det är för att man ska fokusera mer på harass m.m." brukar folk säga, så med andra ord så finns det färre sätt att dominera sin lane i LoL än i DotA/HoN, en tydlig förenkling och inget annat.

Och jag har spelat DotA i över 5 år, i bl.a. NIHL och Dotainvite.

Som du säkert förstått så förespråkar jag HoN, visst finns det 12åringar som kommer gnälla på dig om du gör "fel" men hela LoL ser ut att vara gjort för 12 åringar. Sedan ogillar jag skarpt konceptet att alla inte börjar på noll vid starten av varje match, det är ju lite av tanken bakom denna typ av spel. LoL verkar vilja få in någon RPG form i spelet också, kanske för att locka WoWare.. Kan va därför det r cartoon grafik som WoW också.. HoN är det vuxna valet

Jag lirade aldrig public utan det vara bara de tidiga åren. Vet en polare som även fortsatte att lira så han är väl uppe i över 6 år och då är det mesta i klanmatcher.
Denies är den enda stora nackdelen i LoL i mitt tycke men annars så är det en värdig ersättare. Det är inte HoN.

Att ett spel ser ut att vara gjort av 12åringar spelar väl ingen roll? Utan det är gameplayet och där tycker jag LoL är bättre.
Att sedan 12åringar och den lägre åldern drar sig till HoN är bara bra i mitt tycke. Då slipper vi dem. Så vilket var det vuxna valet sa du?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Jag håller faktiskt med att HoN är det "vuxna valet". Dock så suger alla som spelar i och med att dom whinar och flamar folk oavsett ifall dom är helt värdelösa själv. Ingen konstruktiv kritik alls, bara "F*ck off u noob get a f*cking life" och så vidare. Lite trist men bortser man från det så är HoN ett bra spel.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Jag håller faktiskt med att HoN är det "vuxna valet". Dock så suger alla som spelar i och med att dom whinar och flamar folk oavsett ifall dom är helt värdelösa själv. Ingen konstruktiv kritik alls, bara "F*ck off u noob get a f*cking life" och så vidare. Lite trist men bortser man från det så är HoN ett bra spel.

Kommer man lite högre i psr så antar jag att folk mognat lite.

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk

Definitivt HoN, LoL tilltalade mig inte alls, varken grafiken eller gameplayet. Ska jag vara ärlig så känns LoL som en försimplad, barnvänlig version av DotA. Sen kan jag hålla med om att folket i HoN för det mesta är idioter, men när man väl hamnar i ett bra team så är det grymt roligt (oftast är det lättast och roligast om man känner ett par stycken som man spelar tillsammans med).

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Jag håller faktiskt med att HoN är det "vuxna valet". Dock så suger alla som spelar i och med att dom whinar och flamar folk oavsett ifall dom är helt värdelösa själv. Ingen konstruktiv kritik alls, bara "F*ck off u noob get a f*cking life" och så vidare. Lite trist men bortser man från det så är HoN ett bra spel.

Jo, i ett riktigt spel så rör det upp känslor att förlora. Det gör det inte i LoL, för vem bryr sig om om man förlorar i "Bygg Hus med Mulle Meck".
Sedan så är detta mest ett problem i lägre rankade spel.

Skrivet av NoNamesWayne:

Jag har handlat för ca 200kr totalt och har nästan alla champions. Tar inte alls direkt lång tid att "spela" sig till en champion i mitt tycke. Att sedan någon kan köpa ett skin som kostar upp emot 200spänn som inte gör någon nytta är lite löjligt i mitt tycke.

Spela till sig en? Nej men jag pratade ju om tiden det tar tills man får ta del av hela sitt spel. Detta är ju som sagt anledningen att man i LoL ser folk med över 30, 40 eller till och med 50% spelade matcher på samma Champion, i Hon är det mycket ovanligt att se över 15% på en Hero.
Sedan kostar ju inte HoN mycket mer än just 200kr.. Och då får man som sagt hela spelet på direkten.

Skrivet av NoNamesWayne:

Jag lirade aldrig public utan det vara bara de tidiga åren. Vet en polare som även fortsatte att lira så han är väl uppe i över 6 år och då är det mesta i klanmatcher.
Denies är den enda stora nackdelen i LoL i mitt tycke men annars så är det en värdig ersättare. Det är inte HoN.

Är du så ignorant eller är det ett misslyckat försök att nedvärdera mig? Klan är inte per automatik någon garanti för bra spelare! NIHL och de andra jag tog upp är invite inhouse ligor som kräver att man ansöker om plats med replays från högnivåmatcher som bevis på sin färdighet samt ha andra bra spelare som godkänner en. I NIHL.dota fans en majoritet av europas topspelare, bl.a. de flesta spelarna ur MyM, Fnatic och SK för att nämna några klaner som till och med du måste veta vilka det är.. Det är så långt ifrån public du kan komma förutom topen av stora turneringar lilla vän, så om du inte påstår dig ha spelat i en låt oss säga top25 klan i världen (då bör du också veta vad NIHL m.m. är) så kan du lägga ner din överlägsna "klanspelare" attityd.

Du har inte ens kommit med något konkret för varför HoN är så dåligt, förutom comunityn i public, men du kan ju inte påstå att comunityn i public bnet DotA var bättre, snarare tvärt om samt med mycket mer leavers. Du får ju spela antingen inhouses eller klanmatcher i HoN om du ska jämföra rättvist i så fall..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte var du, Essin, får till att han försöker nedvärdera dig? Det är du som drar det till sandlådenivå genast med "lilla vän"-attityden. Helt onödigt.

Jag är LoL-spelare, och jag köper det faktum att HoN är mer för expertiser. Tycker själv att LoL är rätt förlåtande i sin spelstil (exempelvis så är det relativt lätt att vända på matchens utgång även fast man spelat kasst i början så länge teamplayet rycker upp sig), något som jag personligen tycker är väldigt bra. Alla spelar ändå på samma vilkor.

Angående tjaffset om att LoL är gratis eller inte gratis... Vem vill ha precis ALL tillgång till spelet? Vem f-n bryr sig om skins? Om man nu vill ha andra skins, fine, köp det då. Ligger väl i runda slängar runt 50-lappen per skin om jag inte minns helt fel (brukar dessutom vara reor på skins). Det enda jag förstår att man kan haka upp sig på är att alla champions/heroes inte är tillgängliga på en gång, om man är bortskämd med det sen tidigare. Detta är inget problem i sig för man spelar som sagt vad snabbt upp det ändå (så länge man vinner matcher, annars går det segare). Nackdelen är uppenbar, men för att lyfta upp fördelen med detta så tycker jag det känns som en morot att sträva efter ny champion, ett litet delmål eller hur man ska uttrycka sig.

Jag sparkar inte på er som spelar HoN, eller försöker ge någon nyanserad bild av LoL. HoN-spelare gillar till 90% inte LoL och vice versa, vilket är förståeligt då det är som att jämföra äpplen och päron trots allt.

Till trådskaparen:
Min uppfattning är att HoN är ett finslipat DotA, med i princip likadana element, om än mer utvecklat.
LoL är en annorlundare version, som valt en lite mer egen väg att gå. Prova båda och välj själv.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sayn:

Jag förstår inte var du, Essin, får till att han försöker nedvärdera dig?

Det är hans "jag spelar inte public (som du)" som är väldigt nervärderande mot någon annan i DotA världen.. Därav min fråga om han försöker vara överlägsen eller om han verkligen inte har koll..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Jo, i ett riktigt spel så rör det upp känslor att förlora. Det gör det inte i LoL, för vem bryr sig om om man förlorar i "Bygg Hus med Mulle Meck".
Sedan så är detta mest ett problem i lägre rankade spel.

Kan du mogna till dig lite tack?

Citat:

Spela till sig en? Nej men jag pratade ju om tiden det tar tills man får ta del av hela sitt spel. Detta är ju som sagt anledningen att man i LoL ser folk med över 30, 40 eller till och med 50% spelade matcher på samma Champion, i Hon är det mycket ovanligt att se över 15% på en Hero.
Sedan kostar ju inte HoN mycket mer än just 200kr.. Och då får man som sagt hela spelet på direkten.

Det är väl bara bra att man spelar länge med samma champion så man blir bra med denna?
Största anledning till att de har vissa låsta (efter att tjäna pengar då) är för att alla nybörjare inte ska börja med dem svåraste.

Citat:

Är du så ignorant eller är det ett misslyckat försök att nedvärdera mig? Klan är inte per automatik någon garanti för bra spelare! NIHL och de andra jag tog upp är invite inhouse ligor som kräver att man ansöker om plats med replays från högnivåmatcher som bevis på sin färdighet samt ha andra bra spelare som godkänner en. I NIHL.dota fans en majoritet av europas topspelare, bl.a. de flesta spelarna ur MyM, Fnatic och SK för att nämna några klaner som till och med du måste veta vilka det är.. Det är så långt ifrån public du kan komma förutom topen av stora turneringar lilla vän, så om du inte påstår dig ha spelat i en låt oss säga top25 klan i världen (då bör du också veta vad NIHL m.m. är) så kan du lägga ner din överlägsna "klanspelare" attityd.

Du har inte ens kommit med något konkret för varför HoN är så dåligt, förutom comunityn i public, men du kan ju inte påstå att comunityn i public bnet DotA var bättre, snarare tvärt om samt med mycket mer leavers. Du får ju spela antingen inhouses eller klanmatcher i HoN om du ska jämföra rättvist i så fall..

Jag försöker inte nedvärdera någon. Lilla vän? Jag är nära två meter så liten har jag inte blivit kallad på länge.
Håller förövrigt med kommentaren över mig. Släpp attityden. Vi alla har olika smak.

Jag har ju inte fått något konkret varför LoL är dåligt?
Det är samma sak som för bilar för mig. De måste falla mig i smaken. Jag ratar Toyota för att de är inga bilar att köra som jag vill ha.
HoN känns för mig som en stor gröt och allting blir rörigt (de 5-10 gånger jag har testat).

Notera att jag skrev "mig".

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Det är hans "jag spelar inte public (som du)" som är väldigt nervärderande mot någon annan i DotA världen.. Därav min fråga om han försöker vara överlägsen eller om han verkligen inte har koll..

Okej, missade det. Ber om ursäkt, men försök ändå hålla det på schysst nivå (gäller förstås båda parter).

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Kan du mogna till dig lite tack?

Det är väl bara bra att man spelar länge med samma champion så man blir bra med denna?
Största anledning till att de har vissa låsta (efter att tjäna pengar då) är för att alla nybörjare inte ska börja med dem svåraste.

Jag försöker inte nedvärdera någon. Lilla vän? Jag är nära två meter så liten har jag inte blivit kallad på länge.
Håller förövrigt med kommentaren över mig. Släpp attityden. Vi alla har olika smak.

Jag har ju inte fått något konkret varför LoL är dåligt?
Det är samma sak som för bilar för mig. De måste falla mig i smaken. Jag ratar Toyota för att de är inga bilar att köra som jag vill ha.
HoN känns för mig som en stor gröt och allting blir rörigt (de 5-10 gånger jag har testat).

Notera att jag skrev "mig".

Den första delan va så klart menat som ett skämt..

För övrigt så blev jag rätt irriterad över ditt "jag spelar inte public" då du som du kallar dig DotA spelare bör veta att detta är en förolämpning, framförallt sagt på det sätt du gjorde..
Att säga/antyda att någon spelar public är ungefär som att säga "du har ingen koll" eller "du suger". Framförallt om det är sagt som svar till någons argument.

Du har ju fått konkreta saker, inga denies, sämre jukemöjligheter (man kan inte hugga träd) samt (denna är ny) torn range indikatorer och andra förenklingar.
Känns överlag som en förenklad version av DotA/HoN.

Lilla vän! (obs skämt!)

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Den första delan va så klart menat som ett skämt..

För övrigt så blev jag rätt irriterad över ditt "jag spelar inte public" då du som du kallar dig DotA spelare bör veta att detta är en förolämpning, framförallt sagt på det sätt du gjorde..
Att säga att någon spelar public är ungefär som att säga "du har ingen koll" eller "du suger". Framförallt om det är sagt som svar till någons argument.

Du har ju fått konkreta saker, inga denies, sämre jukemöjligheter (man kan inte hugga träd) samt (denna är ny) torn range indikatorer och andra förenklingar.
Känns överlag som en förenklad version av DotA/HoN.

Lilla vän! (obs skämt!)

Det var inte menat som en förolämpning alls utan bara till mitt försvar då bara för att jag inte missade några funktioner i Dota så var jag alltså en nybörjare.
Hugga ner träd kom ju rätt sent i Dota men Denies är ju en nackdel som sagt. Dock blir spelet mer fokuserat på teamwork än lasthit på fiendens creep.

Oavsett så finns det nackdelar med båda spelen.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Oavsett så finns det nackdelar med båda spelen.

QFT

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.