Permalänk
Medlem

De bästa skjutspelen.

Hej!
Kan någon tipsa om de bästa skjutspelen till PC?
Inte något Battlefield spel.

Permalänk
Medlem
Permalänk

cod mw2

Visa signatur

P55-GD65 | i7 860@2,80 | DDR3 6GB | GTX 570 | Corsair PowerSupply 850W TX | HDD 1,5tb | Corsair SSD 64GB

Permalänk
Medlem

bubblespinner på facebook?

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780

Permalänk
Medlem
Skrivet av Facemeat:

Hej!
Kan någon tipsa om de bästa skjutspelen till PC?
Inte något Battlefield spel.

Half-life 2 spelen, Bioshock 1&2 och Halo 1.

Permalänk

Varför inte battlefield ?

Permalänk
Medlem

COD4, promod?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sup~:

Kanske för 10-11 år sedan.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kvickstick:

Kanske för 10-11 år sedan.

inte ens då...

Permalänk
Medlem

DoD

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

Testade DoD för ett antal år sedan. Jag fastnade inte och fortsatte med andra spel (cs då). Vad är det som gör DoD bra egentligen? Vilka är de starka bitarna som gör det bättre än andra MP-spel?

Undrar bara vad det är som gör att många som jag träffar höjer spelet å högt /MVH

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem

Spelade igenom alien swarm idag fett kul
finns på steam och det är gratis sööök

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Varje gång jag försöker tänka ut något FPS som har fått mig att tappa hakan, så kan jag inte komma på fler än Half-Life 2 tillsammans med episoderna, och Deus Ex. Jag blev för övrigt så himla rörd av Half-Life 2: Episode 2, att jag fällde några tårar. Valve är mästare på att skapa verkliga karaktärer!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

insurgency

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | Asus DCII 7970 | Corsair 1600mhz Vengence | Corsiar AX 850W | P8Z77-M PRO | i5 3570K @ 4.8Ghz | Corsair Force3 | Corsair H60

Razer Mamba | Razer Blackwidow Ultimate | Razer Carcharias

Permalänk
Medlem

Singleplayer eller multiplayer?

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Skrivet av joi93:

Half-life 2 spelen, Bioshock 1&2 och Halo 1.

Tre av de fyra du nämnde är totalt värdelösa konsolportar. Han bad om PC lir.

Valve, Bohemia samt moddar är det du ska titta efter!

Permalänk
Medlem

Metro 2033

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Asaska:

Testade DoD för ett antal år sedan. Jag fastnade inte och fortsatte med andra spel (cs då). Vad är det som gör DoD bra egentligen? Vilka är de starka bitarna som gör det bättre än andra MP-spel?

Undrar bara vad det är som gör att många som jag träffar höjer spelet å högt /MVH

Vapnen är härliga, man respawnar. Och det är ett snabbt spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asaska:

Testade DoD för ett antal år sedan. Jag fastnade inte och fortsatte med andra spel (cs då). Vad är det som gör DoD bra egentligen? Vilka är de starka bitarna som gör det bättre än andra MP-spel?

Undrar bara vad det är som gör att många som jag träffar höjer spelet å högt /MVH

För mig är det nog den härliga motoren, banor, många vapen man kan välja bland och teman i spelet. Jag gillar alltifrån hur gubbarna rör sig till hur man siktar och hur fysiken fungerar även om den inte är jätteavancerad.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

För mig är det nog den härliga motoren, banor, många vapen man kan välja bland och teman i spelet. Jag gillar alltifrån hur gubbarna rör sig till hur man siktar och hur fysiken fungerar även om den inte är jätteavancerad.

Aha, okej! Det var bra förklarat. Hehe, Q2-motorn är såklart en av tidernas bästa.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem

medal of honor: allied assault
sköna minnen man har från det spelet

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tomas_88:

För mig är det nog den härliga motoren, banor, många vapen man kan välja bland och teman i spelet. Jag gillar alltifrån hur gubbarna rör sig till hur man siktar och hur fysiken fungerar även om den inte är jätteavancerad.

Var bättre i början innan de gjorde om allt. DoD var mycket bättre gjort än CS enligt mig. Hoppa omkring medans man snipra bah, osv osv. DoD skulle kunna ses som en föregångare till battlefield.

Permalänk
Skrivet av Hawkeye01:

medal of honor: allied assault
sköna minnen man har från det spelet

Skoja inte. Har aldrig haft så roligt i hela mitt liv av ett spel som Mohaa och då menar jag multiplayer delen. Dock lirade jag spearhead och sen förstörde EA hela serien.

Kan lugnt säga att Mohaa var/är 10 ggr bättre än cs.

Permalänk
Medlem

Skulle väl nämna de flesta spelen i CoD serien, men nu sneglar man framförallt på CoD: Black Ops som släpps om ca två månader

Visa signatur

RX 6950 XT Merc | 5800x3D w/ Peerless Assassin 120 SE | G.Skill 2x16GB CL16 3600@3733MHz | Aorus B550 Elite V2 | Seasonic Focus GX 850w | Fractal Design R4 | AOC CU34G2X 1440p Ultrawide @ 144MHz FreeSync

Permalänk
Entusiast

Men battlefield singleplayer är ju ganska värdelöst det är ju ett MP spel.
Annars tycker jag Crysis är bra:)

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

Quake 1 & 2, HL1, HL2, gamla CODs, duke nukem 3D, FEAR1&2.

Edit: Ok singleplayer, då blir det så istället.

Visa signatur

i5 750@ 3.6 ghz | 16 gb ddr3| MSI 280X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kadjoopplo:

Skoja inte. Har aldrig haft så roligt i hela mitt liv av ett spel som Mohaa och då menar jag multiplayer delen. Dock lirade jag spearhead och sen förstörde EA hela serien.

Kan lugnt säga att Mohaa var/är 10 ggr bättre än cs.

kan inte mer än hålla med

Visa signatur

Är du någorlunda vettig så kör du Windows Phone!

Permalänk
Skrivet av Tomas_88:

För mig är det nog den härliga motoren, banor, många vapen man kan välja bland och teman i spelet. Jag gillar alltifrån hur gubbarna rör sig till hur man siktar och hur fysiken fungerar även om den inte är jätteavancerad.

Något jag måste nämna är att av dom flera hundra timmarna jag har spelat dod och dod:source så kan jag inte minnas att jag har stött på någon fuskare.

Inte heller mycket whiners etc som har sett i cs eller dagens bfbc2

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pinguulol:

Något jag måste nämna är att av dom flera hundra timmarna jag har spelat dod och dod:source så kan jag inte minnas att jag har stött på någon fuskare.

Inte heller mycket whiners etc som har sett i cs eller dagens bfbc2

Nej det håller jag med om. Attraherade nog lite av en annan publik (inte så mainstream)

Permalänk

Half Life 2 + episode 1 & 2. Längtar ivrigt på episode 3 eller HL3 även om det verkar ta några år till :_(

Visa signatur

EVGA GeForce GTX 970 - Intel Core i5 4670K 3.8 Ghz - Corsair Vengeance 8 GB DDR3 RAM - Samsung SSD 840 EVO 370 GB