AMD planerar ta bort klistermärken från bärbara datorer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trihxeem:

Hehe som Macägare så är det ju för roligt att se att det tog så här lång tid för PCtillverkarna att inse att klistermärken inte direkt får produkten att framstå i god dager. Roligt också att de trots att de har insett det hela låter klistermärkena sitta kvar eftersom de tjänar pengar på det. Blir väl så när man ENDAST har priset att konkurrera med och inget annat sätt att utmärka sig på marknaden.

Kanske inte är så roligt ändå? Känns mer patetiskt att tillverkarna inte har några andra idéer än låga priser för att attrahera konsumenter.
Om någon här köper burkar fulla med klistermärken (misstänker att de flesta bygger sin egen burk och därmed inte dras ner i träsket) får det inte dig att känna dig jäkligt billig?

Du önskar att tillverkaren la på någon tusenlapp extra för att slippa klistermärkena då? Att säga att en PC bara har ett billigare pris att konkurera är idioti. Du har huvudet så långt upp i Steve Jobs baksida att du inte ser klart.

Permalänk

Ja, vem vill ha klistermärken? Vem behöver dem? Viktigt, om man skulle råka bort vilket företag som har tillverkat datorn eller vilken processor som sitter i den? Kom igen, det är helt smaklöst och utan poäng.

Visa signatur

Dator.

Permalänk

Jag visste att detta skulle bli en Apple/WinPc debatt! Så jävla dåligt, man tar väll det man tycker är bäst själv? Själv är jag både Linux/Mac/WinPC användare men jag tycker faktiskt att "hardcore" Apple freaksen börjar bli för mycket...

Men jag kan hålla med om att det är schysst att det inte kommer massa reklam, gratis program förinstallerade, dom förbaskade klisterlapparna som sitter där för noll anledning, då ser allt väldigt bra ut på en Mac, för min del så känns det bra bara att slippa allt detta.

Klisterlapparna - Dom sitter där för att folk ska se vad det är i datorn, om man ska köpa en dator så är ju rådet alltid (inte för att man behöver ta upp det här på sweclockers) kolla först vad du behöver, jämför priser, kolla hårdvaran - SIMSALABIM och du behöver inte klisterlapparna för du vet vilken modell du vill ha! "enkelt"

Jag förmodar att dom som inte kan så mycket om datorer inte förstår vad klisterlapparna menar i vilket fall.

Så för min del - Bort med klisterlappen!

Visa signatur

Fractal Design R3 Fractal Design Newton R2 1000w Intel 3770K ASUS P8Z77 -V Pro Corsair Force GT 120gb Kingston Hyperx Genesis

Permalänk
Medlem

Tog bort ATI klistermärket från min laptop eftersom de ska försvinna ändå så.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Skrivet av SysGhost:

Datorer fylls med "bloatware" som slöar ner datorn, klistermärken i varenda skrymsle som förfular datorn. Om nu allt detta bloat/sticker -wares gör datorn markant billigare så låt det vara.
Men om kostnaden är minimal (eller kanske obefintlig) för konsumenten, tror jag de flesta föredrar en ren dator och ett rent operativsystem när man köper en dator.
För 50:- är det inte värt.
men 500:- eller mer, kör på! Ös på med klistermärken, så länge dem är lätta att ta bort.

EDIT: Jag kan förstå att skyltexemplar har två ton klistermärken, men en nerpackad dator direkt till konsumenten?

tycker jag med det ända klisterlappen som jag vill ha på dator är processor märken såklart att det ska vara lätt att ta bort om man vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gratzner:

Vet inte om du är seriös eller inte.. men,
Det var bland det dummaste jag har läst

Förlora tid? Du "förlorar" tid med precis allting du gör eftersom du kunde gjort någonting annat, men det gäller alla. Du är på ett forum där folk håller på med överklockning till vardags mer eller mindre, så hur tror du att folk "förlorar tid"? Sen kan du lika gärna köpa en snabbare dator och inte behöva överklocka, så varför ska folk köpa en långsammare dator? Det kan vara en ekonomisk fråga iof, men det funkar åt båda hållen.

Om du tittar igen så är det en blink-smiley i mitt inlägg, alltså behöver man inte ta det på allt för stort allvar.

Sen upprepar du ju bara det jag sade: för många här är det ett självändamål att pilla med datorn, och om man trycker det så då är det ju inte att förlora tid att göra just det.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebbeLee:

Detta kommer nog vara ett stort problem för AMD. Jag menar klart ,vi som har lite mer erfarenhet och vet vad allt är gillar inte det. Men för vanliga människor så kollar de ju på klistermärkena .

Ja, gud förbjude att handlarna skulle ha en liten lapp bredvid datorn med speccar och priset på. Vänta nu... jag tror jag sett det någonstans...

Visa signatur

WS: Asus X570-E, Ryzen 5900x, 2x16GB Ballistix E-die, EVGA 3080 FTW3 Ultra
FS: Asus X370-F, Ryzen 3600, 4x8GB G.Skill Flare, GT710, CM Stacker
HTPC: Asus F2A85-M, A10-5800K, 2x4GB G.Skill 2133MHz

Permalänk
Medlem

Tycker detta låter bra, dock borde klisterlapparna följa med så man kan klistra dem om man vill eller inte!:)

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk
Medlem
Skrivet av drbreakdown:

Jag visste att detta skulle bli en Apple/WinPc debatt! Så jävla dåligt, man tar väll det man tycker är bäst själv? Själv är jag både Linux/Mac/WinPC användare men jag tycker faktiskt att "hardcore" Apple freaksen börjar bli för mycket...

Tycker ändå inte det är konstigt att folk som gillar Apples formgivning blir förvånade över alla klistermärken på andra tillverkares maskiner. Det ser för jävligt ut. Ungefär lika snyggt som meny på en kebab/falafel-restaurang.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag att det är snyggare med lapparna på. Jag brukar aldrig ta bort dom & tycker att jag är finare än alla andra när dom snabbt får se vad som döljer sig under skalet på mina datorer.

Logon som är tjockare/utbuktade är guld värda. <3

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av A_Müller:

Ja för det är ju såååå svårt att plocka bort ett klistermärke med t.ex. en vass fällkniv för att sedan ta bort det sista klistret med aceton...

Skillnaden på MAC och PC användare är fortf. den att MAC användare stirrar sig blinda på det yttre märker jag

Vi Mac ägare stirrar oss inte blinda på det yttre men vi blir blinda av allt krimskrams som visst kallas klistermärken.;) Av Mac's yttre blir vi bara bländade av den sobra och lätta designern.:D:)<3

Skrivet av Trihxeem:

Hehe som Macägare så är det ju för roligt att se att det tog så här lång tid för PCtillverkarna att inse att klistermärken inte direkt får produkten att framstå i god dager. Roligt också att de trots att de har insett det hela låter klistermärkena sitta kvar eftersom de tjänar pengar på det. Blir väl så när man ENDAST har priset att konkurrera med och inget annat sätt att utmärka sig på marknaden.

Kanske inte är så roligt ändå? Känns mer patetiskt att tillverkarna inte har några andra idéer än låga priser för att attrahera konsumenter. Om någon här köper burkar fulla med klistermärken (misstänker att de flesta bygger sin egen burk och därmed inte dras ner i träsket) får det inte dig att känna dig jäkligt billig?

You cover it all Mr. Trihxeem, you cover it all by your words.:)<3 Så sant som det är sagt och skrivet. No more need to be said!:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Stickers på laptops är fan sjukt. Människor i tredje världen gnäller på krig, svält, fattigdom, aids m.m. Om dom bara visste vad vi får genomlida när vi packar upp en sprillans ny laptop. Tack AMD, ni bidrar till en bättre, klisterfri värld.

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III | Intel Core i7 950 + Thermalright Ultima-90I | GTX 580 | 6GB DDR3 Corsair XMS3 | OCZ Vertex II SSD 120GB x 2 @RAID0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tigerffs:

Du önskar att tillverkaren la på någon tusenlapp extra för att slippa klistermärkena då? Att säga att en PC bara har ett billigare pris att konkurera är idioti. Du har huvudet så långt upp i Steve Jobs baksida att du inte ser klart.

word!!

Permalänk
Medlem

Plockade bort AMD, ATI och Windows 7 märkena från min bärbara igår. Kemisk ren bensin och lite hushållspapper is the shit.

http://www.davidsonsskomakeri.com/files/Bensin.JPG