BEHÖVER HJÄLP!! med val av två olika moderkort!!!

Permalänk
Medlem

BEHÖVER HJÄLP!! med val av två olika moderkort!!!

hej, jag undrar vilket val som är bast tillsammans med ett Komplett.se - Gainward GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA grafikkort och ett Komplett.se - AMD Phenom II X4 955 Black Edition processor. dom moderkortena jag funderar på är Komplett.se - ASUS M4A785TD-V EVO, Socket-AM3 och Komplett.se - MSI 770-C45, Socket-AM3, DDR3.

vilket är bäst och mest prisvärt?

P.S datorn är till för spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjaha2x:

hej, jag undrar vilket val som är bast tillsammans med ett Komplett.se - Gainward GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA grafikkort och ett Komplett.se - AMD Phenom II X4 955 Black Edition processor. dom moderkortena jag funderar på är Komplett.se - ASUS M4A785TD-V EVO, Socket-AM3 och Komplett.se - MSI 770-C45, Socket-AM3, DDR3.

vilket är bäst och mest prisvärt?

P.S datorn är till för spel.

Spontant så säger jag ASUS. Jag uppfattar MSI som sämre rent generellt, men de MSI kort jag har haft har iofs fungerat bra men ASUS-korten jag haft har varit snäppet bättre i mitt tycke.

/Manor

Visa signatur

Chassi: NZXT H2 | MB: ASUS Sabertooth P67 REV B3 | CPU: Intel Core i7 2600K @ 3,4 GHz | Internminnen: Corsair 8GB DDR3 XMS3 1600MHz | CPU-kylare: Noctua NH-C14 | GPU: Gigabyte Geforce 9600GT 1GB Silent | SSD: Samsung 840 EVO 120GB | HDD: Western Digital 1TB SATA-6 | Skärm: HP 2710m | PSU: Corsair HX-650W modulär

Permalänk
Medlem

Det är absolut inget fel på MSI kort. För inte så länge sedan fick ett msi mobo pris från swec faktiskt! Dock säger jag endå Asus då dem gör riktigt fina mobos

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk

Hej jag kommer också köpa ungefär likadant som ditt:

Moderkort: MSI 770 C-45
Processor: Phenom II X4 955
Grafikkort: GTX 460 1gb Gigabyte OC
Ram Minne: 4gb DDR3 Corsair CL9 1600mhz
Nätagg: 600W OCZ ModxStream Pro
Hårddisk: Spinpoint F3 1TB 32Mb Cache

Review - MSI 770-C45 Motherboard Review | bit-tech.net
i denna review jämför dem just de två grafikkort du undrar över. i spel så är MSI bättre enligt testet. det finns massa reviews värda att läsa (sök "MSI 770-C45 review" på google) och man kan sammanfatta MSI 770-c45 som att den har grym performance, överklockningsmöjligheter och är billigare men få "features" t.ex. bara 1 plats för grafikkort PCI, USB2. jag rekommenderar att skaffa MSI 770-C45 om du ska spela, som jag också ska göra speciellt om du har en bestämd budget som jag.

Permalänk
Medlem

okej, men jag har köpte då asus kortet. men jag tror det funkar de oxå;)

Permalänk
Skrivet av tjaha2x:

okej, men jag har köpte då asus kortet. men jag tror det funkar de oxå;)

hur fungerar det? jag funderar på att skaffa den jag också

Permalänk
Medlem

Det fungerar klockrent, har fått datorn nu;)