Permalänk
Medlem

Val av moderkort AM3

Okej kommer nu snart få byta moderkort då nätverksporten har slutat fungera på mitt nuvarande så har skickat in det på garantin och kommer få byta det samt betala mellanskillnaden till det moderkort jag vill ha..

har kollat in detta moderkort

Komplett.se - ASUS M4A89TD PRO, Socket-AM3

då jag kommer att köra crossfire i framtiden (förmodligen något 68** kort om dom blir prisvärda) så vill ha minst 2st pci-e portar samt föredrar om båda är x16 (vet att dagens grafikkort inte använder pci-e fullt ut)

så frågan då är om jag ska köra på det kortet eller om man ska lägga ut 300-400kr mer och köra på

Komplett.se - ASUS Crosshair IV Formula, Socket-AM3
eller
Komplett.se - MSI 890FXA-GD70, Socket-AM3

eller något likvärdigt gigabyte kort?

Visa signatur

here we go!

Permalänk

Kör på Asus Crosshair

Bäst och snyggast för pengarna

Visa signatur

Maximus Formula III || i5 760 || GTX 470 || Dominator 1600MHz XMS3 DHX+ || Fractal Design Newton 800w ||

Permalänk
Medlem

MSI är alldrig ett alternativ.
Ta Asus IV Formula. Eller Komplett.se - Gigabyte GA-890FXA-UD5, Socket-AM3

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Då de är så nära i pris så skulle jag köra på Crosshair.
Ett riktigt mysigt kort.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azoicer:

Då de är så nära i pris så skulle jag köra på Crosshair.
Ett riktigt mysigt kort.

Håller med, Har alltid kört Gigabyte förut.
Nu Har jag 2st IV Formula och skrattar varje gång jag startar datorerna.
Den ena sitter i en R2 och blev lite ananym.
Det andra sitter i en Obsidian 800D med fönster och det ser jätte snyggt ut oxå
1st 1090T och 1st 956BE.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Okej sitter och läser lite tester av korten nu msi kommer jag nog att hoppa över och även gigabyte då jag har dålig erfarenhet av deras bios som alltid har kört asus på min "main" dator..

men ser lite ut som att det blir crosshair och dom 300kr extra men är inte 100% säker.. ska köras med en Phenom II x6 1055T som självklart ska klockas så fort jag har råd med en ny kylare ^^

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Det följer med ett överklockningsprogram som sköter allt om man vill TurboV Evo.
Dessutom kan man koppla in en lapptop via USB och klocka därifrån i realtid.
Har inte provat än men det borde vara kul.
1055 är perfekt för det moderkortet.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Det följer med ett överklockningsprogram som sköter allt om man vill TurboV Evo.
Dessutom kan man koppla in en lapptop via USB och klocka därifrån i realtid.
Har inte provat än men det borde vara kul.
1055 är perfekt för det moderkortet.

TurboV Evo följer dock med alla asus moderkort med 890FX chipset

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

TurboV Evo följer dock med alla asus moderkort med 890FX chipset

Någor extra borde det väl ha iallafall.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...